Leta i den här bloggen

fredag 23 maj 2008

Dag 12026-12027 - Mardömmarnas återkomst

Den senaste veckan har jag plågats av mardrömmar. Präglade av senaste tidens händelser. Helvetet är ett faktum. Kommer väl hamna där finns väl ingen annan plats för en ateist som mig. Måste gå ur kyrkan, en parentes. Drömmar där jag bearbetar mina problem med folk i min närhet, rädslor och det jag fruktar mest för. Självklart så har familjerelationerna varit det som varit mest prioriterade. I mina drömmar har jag bemött och löst problemen. Då jag vaknat upp har min besvikelse för att det bara var en dröm varit påtaglig. För jävlig rent ut sagt. Tråkigt att allt sätts på sin spets och raseras under loppet av en sekund till raka motsatsen. Saknar den fina kontakt jag tidigare hade med vissa människor. Detta plågar mig något sataniskt. Kan inte ens finna en lösning längst ner i flaskan. Vilket är tur eftersom de flesta problem inte löses där utan skapas tillsammans med dess bivärkningar. Min rädsla för att förlora min käresta är också något som tar upp en stor del av min sömn. Rädslan för att bli lämnad, övergiven och bortglömd. Var hos min psykolog idag, dock inte min riktiga, hon är sjukskriven något som gör mig mycket ledsen. Har fått en tillfällig lösning på detta problem. Den andra av gruppledarna i gruppterapin. Uppskattar detta men det ger mig inte samma utrymme att öppna mitt innersta. Har fått en bra kontakt med min riktiga psykolog som jag saknar här. Visserligen har han satt sig in i mitt ärende med att läsa min journal men det är ändå inte samma sociala kontakt som jag fått med min riktiga kontakt. Hoppas hon är tillbaka nästa vecka. Känns som det går på tomgång och att verkliga livet accelererar i allt högre fart. Synkroniseringen är ej i fas. Nu tar jag en paus... Oj somnade... Morgonen flyter förbi i en trött dimma. Somnade i soffan inatt och sovit ganska dåligt. Åt en mini frukost vid halv fem imorse. Tittade på första delen av "Sanningens ögonblick" från kanal 5. Utskällda serien där Pontus Gårdinger ställer mindre trevliga frågor till vanliga svenska losers som är ute efter lättförtjänta pengar. Alla har det gemensamt att de gladeligen säljer sin själ till djävulen, men en enda lögn och de får gå där ifrån förödmjukade och utan en krona på fickan. Förhoppningsvis med sitt förhållande kvar. Riktigt roligt i alla fall, skadeglädje. Skjukt, men lika underhållande som "Jerry Springer". Efter detta somnade jag om några timmar till. Vaknade av att Emil väckte mig genom att dra och slita i mig och tjata om välling. Upp igen laga frukost och äta morgonens andra. Mindre lugnt denna gång Nickelodeon på teven och Borås tidning på bordet. Mina ögon fastnar visserligen på teven när "SvampBob Fyrkant" började vid klockan åtta. Favorit barnserien för både Emil och mig, hur kul som helst. Nåväl Jennifer har fått vattenkopper nu, vi trodde hon hade en lindrig form för några veckor sedan. Senare blev Emil smittad och nu när hans försvunnit får Jennifer det, utslag över hela kroppen. Undrar vad det var för röda utslag hon hade förra gången? Hoppas hon smittade några på dagis igår. Djävulen inom mig ler ondskefullt. Emil är på dagis och Jennyh hos sin terapeut. Jag sitter vid datorn och Jennifer sover frukost. Sitter med en ljummet glas kaffe och tänkte uppdatera min videolista tills Jennyh kommer hem. Skönt att sitta så här lugnt och fridfullt. Solen skiner utanför fönstret på de nyutslagna björkarna. Den friska morgonluften är renande och man kan nästan höra hur folk runt omkring sträcker på sig och gäspar med trötta ögon på väg till dagens aktiviteter. Själv kopplar jag av i kalsonger och njuter mellan mina depressiva tankar. Tänk om man kunde må så här jämnt. Aldrig mer drabbas av ångest och självdestruktiva tankar. Porten till mina mörka gränderna i mitt inre, stängd för all framtid. Man kan alltid drömma, men lika snabbt som mitt huvud vänder från att ligga på vänster sida till höger växlar sköna drömmar till mörka, våldsamma och ångestframkallande mardrömmar. Återkomsten är omöjlig att undvika, mardrömmen är tillbaka. Den väntar runt hörnet. Den gror och växer sig starkare, mer hatiskt och infekterar allt som kommer i sin väg. Hoppas ljusningen kommer en dag. Får ta tillvara på denna morgon man vet aldrig när den kommer tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar