Min Filmblogg: Mannajas film
Leta i den här bloggen
lördag 31 oktober 2015
En natt i oktober
Vaknade till för att jag behövde nattpissa och nu ligger jag här klarvaken och stirrar ut i mörkret. Det ger tid åt massa tankar mest jobbiga om varför allt har blivit som det har blivit i mitt liv. Allt helvete startade med en utbrändhet 2000 när jag jobbade som gruppledare på städföretaget Partena Clean (idag Sodexo) och sen har det bara blivit värre med åren, diagnos på diagnos och massa mediciner som inte gjort någon nytta. Har jag blivit något klokare då? Nej snarare ännu mer vilsen, ångestfylld och deprimerad. Och nu går jag på sjukersättning eftersom jag är obotligt sjuk, kroniskt deprimerad, ej mottaglig för hjälp... Mycket har jag fått höra och det gör ju inte att jag mår bättre direkt. Men allt är och har inte varit skit, har ju en fru och två välskapta barn som jag älskar över allt annat, utan dem hade jag inte klarat mig. Det är såna tankar som snurrar i min skalle när klockan är 4:44, en Alla helgons natt i Strömstad. Imorgon bär det av hem mot Borås igen. Fortsatt god natt!
tisdag 27 oktober 2015
Dagens träning
Precis avslutat ett bra armpass, riktigt bra pump idag. Känns skönt nu efteråt, känner mig nöjd! Påbörjade en ny kreatinperiod förra söndagen, hjälper mig säkert att bli mer motiverad att träna mer regelbundet. Jag har haft det kämpigt under en lång tid men som tur är inte släppt träningen helt iaf. Imorgon blir det rygg och axlar, ett tungt pass. Nu blir det lite vila sen måste jag få i mig lite mat. God em!
lördag 24 oktober 2015
Svajig lördag
Vaknade 6 imorse i soffan, somnade till "The Changeling" igår kväll och lyckades sova kvar hela natten. Ingen skön sömn direkt. Fixade ett par mackor och tittade på ett par avsnitt av "Vad blir det för mat" för att somna om ett par timmar och vakna med inte alltför bra humör. Huvudvärk och deppig som fan. Blev bättre ju längre dagen gick med loppis och bastu och nu en god kycklinggryta. Tv'n står på i bakgrunden, TCM och Sam Peckinpah's lysande "Pat Garrett and Billy the Kid". Får se vad resten av kvällen erbjuder. God kväll!
fredag 23 oktober 2015
Satans morgon
Vaknade med satans ångest idag och ingen ångestmedicin har jag kvar. Så jävla jobbigt, hårt tryck över bröstet, kallsvettas och mår allmänt skit. Alltid kommer det som en smäll rätt i ansiktet och man blir lika chockad varje gång över hur jävligt det är. Jag kan ju inte må dåligt nu det är ju fredag och solen skiner! Fan! Förhoppningsvis går det över framåt kvällen. Får försöka glädja mig åt att barnen äntligen har höstlov och att de skall på Halloween-disco i skolan ikväll, de har verkligen sett fram emot det. Sen blir det Strömstad hos farmor och farfar i några dagar för dem, skönt att de får komma hemifrån lite och se något annat. Känns lite bättre när man får skriva av sig lite, nu skall jag dricka upp mitt kaffe och hitta på något... städa och tvätta kanske... kul! Hej då!
torsdag 22 oktober 2015
Mörk dag
Blir illamående av det som hänt på skolan i Trollhättan idag. Det går inte att komma ifrån att man tänker "tänk om det hänt mina egna barn", vilken panik. Gäller att kunna förklara för barnen och svara på deras funderingar. Det värsta är väl allt hat som drar igång, för tankarna kring rasism finns ju där. Det är ett tugnt Sverige idag, en mörk dag.
Skit torsdag
Riktigt skitväder denna torsdag, inte alls sugen på att ge mig ut men jag måste. Skall till min samtalsterapeut vid ett, inget jag ser fram emot med glädje. Har upplevt bättre dagar än denna, känner mig oerhört stressad inombords och vet inte vad jag skall göra för att bli av med den. Blääää!
onsdag 21 oktober 2015
Dagens sysslor
Veckans tredje pass idag. Blev bröst, framsida axlar och mage, ganska mör i kroppen nu. Fast tyvärr ordentlig smärta i axlarna, blir nog aldrig av med det problemet :(
Har en del sysslor kvar att utföra, städa ordning källaren, fortsätta med tvätten och putsa lite på lägenheten... Men barnen får allt ta att hjälpa till med sina rum själva. Hej så länge!
tisdag 20 oktober 2015
Tidsfördriv
Ligger i sängen och väntar på att tiden skall gå så att alla som skall följa med på kvällspromenad blir färdiga med sina läxor. Tittar ut över trädgården på alla höstfärger och kvällssolen som skiner vackert. Tick, tack, klockan går långsamt. Ikväll börjar höstsäsongen av "Veckans brott" veckans höjdpunkt! Men tror jag skall ta en filmkväll i hemmabion och se avsnittet på svtplay vid ett senare tillfälle. Strax bakom mig kacklar min son på Skype med en kompis, de spelar Minecraft givetvis. Nu tog orden slut, god kväll!
Svettigt
Blev ett bra rygg/axelpass idag, svettades som en gris! Hade ont i ryggen imorse så trodde dödlyften skulle gå åt skogen, men icke blev tvärt om och nu är smärtan borta. Axlarna kändes förvånansvärt bra också idag så kan inte klaga på någonting faktiskt. Dagen som började så uselt med smärta, ångest, depp och trötthet vände till något bra, så skönt! Ha en trevlig dag alla!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)