Lagt ut ännu fler fina laserdiscar idag! Jag vill tipsa om denna annons på Tradera:
http://www.tradera.com/the-hunchback-of-notre-dame-disney--auktion_1303_221166939
Mannajas iPhone
Min Filmblogg: Mannajas film
Leta i den här bloggen
lördag 29 november 2014
Mitt i natta
Känner mig orolig, stressad, förbannad. Gång på gång rullas det upp samma film i huvudet. Blir alltid likadant. Besviken över att det aldrig blir någon förändring, jobbigt att leva så här. Vissa dagar denna vecka har varit bättre än på länge ändå, vilket är skönt. Men att behöva gå och vänta på besked är jobbigt. Varför får inte jag någon att prata med? Har mitt sista tåg gått eller? Jaja mycket tankar nattetid. Än blir det inte sängen heller. Väntar en stund till...
Mannajas iPhone
Mannajas iPhone
fredag 28 november 2014
Tips på DVD-Boxar i julklapp
Här har jag kompletterat samlingen med 2 Studio S boxar. Den första är "Den stora Pilsnerboxen 2" där min favorit Thor Modéen är med i flertalet av filmerna i boxen och den andra är "Den stora skrattboxen 3" med Frankrikes roligaste man genom tiderna Louis de Funès. Har ni inte föregångarna till dessa boxar så köp dem! Tips är att kolla in Discshop.se eller CDON.com och köp fina julklappar!
Julstämningen är viktig
Fredag igen, hemsk vecka inte tränar sedan i måndags pga ont i halsen. Känner mig bättre idag hoppas kunna komma igång igen. Letar fortfarande efter glädjen och motivationen som är som bortblåsta. Varit i en mardrömsvärld senaste tiden, allt har känts overkligt och haft svårt att hantera tankarna. Plågas av gamla saker som återuppspelas i huvudet som en film. Fruktansvärt jobbigt. Dock har senaste dagarna vart lite lättare, kanske på grund av att julstämningen har börjat infinna sig i hemmets trygga vrå. Fått upp lite pynt i form av ljus och färg som skapar ro. Äntligen lite kontraster i höstens dunkla, gråa vardag.
Mannajas iPhone
Mannajas iPhone
Highlander - Director's Cut (THX/AC-3/DD5.1/superutgåva!)
Jag vill tipsa om denna annons på Tradera:
http://www.tradera.com/highlander-director-s-cut-thx-ac-3-dd5-1-superutgava--auktion_1303_221087334
Mannajas iPhone
http://www.tradera.com/highlander-director-s-cut-thx-ac-3-dd5-1-superutgava--auktion_1303_221087334
Mannajas iPhone
fredag 21 november 2014
Mitt i natten
Precis avslutat min filmkväll mitt i en film "Punisher: War Zone" kände mig ofokuserad och orolig/stressad så det var dags att bege sig upp i verkligheten igen från biosoffans trygga vrå. Så snart blir det god natt! God natt!
Mannajas iPhone
Mannajas iPhone
onsdag 19 november 2014
Organisera skafferiet
Hög tid att städa ur och omorganisera i skafferielådorna. Snyggt och lätthittat är målet och städa ur allt gammalt. Inga mjölbaggar är välkomna!
tisdag 18 november 2014
Bajsdag
En lika jävlig dag till, mår inget bra varken fysiskt eller psykiskt. Får ju ingen hjälp från Solhem heller bara testa mediciner. Bett om psykolog vid flertalet tillfällen men icke eftersom jag ej är mottaglig!!! Skrämmande hur psykvården fungerar. Ringde akut igår, blev uppringd lite nonchalant idag och det enda de kan erbjuda är en runda till på BES Behandlingsrnheten Solhem som jag gick 2011, men känner det meningslöst att rapa om allt igen. Finns verkligen ingen psykologhjälp i hela Borås? Kass!!!! Utkastad med mediciner massa diagnoser och Samhället har nu gjort sin plikt.
Punkt slut! Men jag då? Jag finns ju fortfarande kvar och mår som för 14 år sedan??? Vad skall jag göra? Vem har gjort fel? Det luktar brunt det här!
Mannajas iPhone
Punkt slut! Men jag då? Jag finns ju fortfarande kvar och mår som för 14 år sedan??? Vad skall jag göra? Vem har gjort fel? Det luktar brunt det här!
Mannajas iPhone
söndag 16 november 2014
I skuggan av dagen
Det blev en dysterdag. Gamla minnen trängde sig på och vägrade ge sig av. Timmar av diskussion, fy fan!!!! Jävla söndagar. Hate them. Allt känns skit.... Fast det finns en ljusning kanske, får hoppas på det. God kväll
Mannajas iPhone
Mannajas iPhone
Läser på spikmattan
Eng grå söndag i november. Inte mycket känns bra idag, begav mig ner i lugnets trygga vrå, källaren! Här får jag någorlunda frid att koppla av en stund. Lagt mig på spikmattan och fann en bok att börja läsa "Förstå dina känslor" som jag fått låna av Jennyh kompis. Kände att det var dags att påbörja den. Har varit mycket jobbigt De senaste dagarna, som jag inte orkar eller vill ta upp. Men det har förvärrat mitt mående. Har skuldkänslor, fast jag inte borde ha det eftersom det löste sig på ett bra sätt, men jag kan inte släppa det. Det förföljer mig! Vill sova bort tiden, samtidigt är jag rädd att livet springer ifrån mig!!! Känner mig maktlös. Vad är meningsfullt i mitt liv? Vad skall vända på allt? Känns mörkt ljust nu! Kroppen lyder mig inte längre, den strider emot och tar död på allt ja tycker är kul som gett mig glädje och utmaningar. Träningen. Börjar känna mig som en gamling, men vägrar acceptera (jag borde ju inte vara det) 39 är ju inte någon ålder eller??? Hindras av värk överallt, axlar, rygg, ben, knän, armbåge. BAJS!!!!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
