Min Filmblogg: Mannajas film
Leta i den här bloggen
lördag 26 februari 2011
tisdag 22 februari 2011
Dag 13032 - Mannen i den silvriga Volvo V70 modell pre-00, må du brinna i helvetet!
Hämtade barnen på dagis, vid 4:e villagatan stannade vi för att släppa förbi ett par bilar varav den första var en övningskörning. Det tog lite tid för ö.k. att svänga så barnen och jag började traska mellan bilarna. Idioten i den silvriga volvo v70 av modell äldre började köra mot oss och sedan lägger han sig på tutan, Ninni som gick närmast blev ju helt klart rädd. Han hytter med näven varav jag spänner blicken i honom när jag drar undan kapuschongen och ropar "Va fan är det med dig din IDIOT!!!! Jag var så förbannad så jag skakade. Han började fippla med dörren men bestämmer sig moget för att burna däck istället och köra därifrån. Mannen bakom ratten och hans fru (förmodligen) är i 50+ ålder och beter sig som 18! Vem FAN tutar på två barn och inte i helvete kan han ha haft så brottom, då han ändå stod stilla, eller? Har jag missuppfattat situationen? Trodde jag hade bilnumret men minns tyvärr fel på några siffror. UD?85? satan i gatan om jag ser honom igen. (En liten parentes bara, annars har dagen varit bra :-))
måndag 21 februari 2011
söndag 20 februari 2011
Dag 13030 - Big Brother söndag
Ja då var det dags igen, total förnedring av svenska invånare, kul på något sätt. Missade ju inledningen, bastade istället. Ingen större förlust det var skönt att basta. Vad jag har läst om nya Big Brother är ju att kanal 11, som är kanalen som tagit över där femman slutade, inte skulle satsa så mycket på skandal tv som tidigare säsonger. Men av vad jag har sett ser det ut om att det är bäddat för ungefär samma innehåll. Men jag låter det vara osagt, märker ju det förr eller senare ändå. Enda STORA skillnaden är väl att en transa tagit klivet in i rampljuset. Tidigare har det ju bara varit homosexuella, ex-alkoholister, nymfomaner, silikonolister och annat vanligt folk med. Så nu blir det ju en helt ny grupp av individer som skall möta svenska folkets fördomar för att chocka och förnedra sig, skall bli kul... Jag hade inte satt min fot där sitter hellre med en kopp kaffe på andra sidan glaset och betraktar. God tv-fortsättning alla Peeping Toms.
lördag 19 februari 2011
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)