Leta i den här bloggen

tisdag 13 maj 2014

Tisdag fm

Jag är oroad, deprimerad, stressad, trött, arg, nervös, ångestfylld, omotiverad... Listan kan göras låååång. Mår skit och vet inte hur jag skall ta mig ur det. Känner mig helt värdelös och misslyckas med det mesta. Ser bara olösta problem och de staplas bara på höjden. Vart skall jag börja? Försöker få lite ro på spikmattan hopppas det hjälper mig att fly en stund.

Mannajas iPhone

lördag 10 maj 2014

Eurovision 2014

Varför? Nu sitter jag ensam vaken och tittar på spektaklet som jag egentligen inte är intresserad av att se, var mest för barnens skull... Men de var måttligt roade och somnade istället. Bryr mig inte om vem som vinner fast får väl hålla en tumme för Sverige trots allt även om Sanna inte är min favoritartist. God natt är det inte än, kommer väl knäcka en film först.

Mannajas iPhone

torsdag 8 maj 2014

Sånt är livet

Ett stort glas kaffe står framför mig. Stirrar ut genom öppna fönstret och konstaterar att det regnar samtidigt som solen skiner till då och då. Mitt liv känns fruktansvärt tomt och ensamt, har mig själv att skylla då jag drar mig undan allting. Osäkerhet ligger bakom. Tryck för bröstet, svårt att få luft. Kommer inte ur gamla gängor, hur mycket jag än grubblar kommer det inte förändras. Hade jag bara haft glädjen som drivkraft hade det vart lite enklare att ta sig för saker, nu gör jag bara allt för att jag måste.

Mannajas iPhone

tisdag 6 maj 2014

Morgonhumör...

Hemsk morgon, har dåligt samvete för bråket med Emil innan skolan. Han har samma temperament som jag och blir då lätt högljutt vilket inte är bra eller leder till någon lösning. Både Emil och jag har  ju dåligt morgonhumör och svårt att komma igång så inte konstigt att det blir så här.
Mår skit nu och vill bara hämta från skolan och krama honom. Älskar ju mina barn och vill ju undvika bråk men det är svårt många gånger :(

Mannajas iPhone

måndag 5 maj 2014

Första dagen på resten av mitt liv...

Hur gick detta då? Jo motvilligt steg jag upp alldeles för sent med ryggvärk, smärta i hela kroppen och surprise! deprimerad. Jag lagade mig en tallrik havregrynsgröt medan kaffet kokade. En whey-80 kokos protein på det gjorde mig mätt tillsammans med en näve piller. Stöket i lägenheten fick lite ansiktslyftning orkade inte gå på djupet idag. Gick ner till gymmet och kämpade där i 95 minuter!!! Överraskade mig själv, travade sedan hem och käka lunch. Intressant? Men soffan var inte min innan jag åkt en sväng till sopstationen efter trädgårdsarbetet i helgen. Nu lugn och (o)ro och likgiltig, mardröm för framtiden, tycker allt känns blasé och tomt nu. Ett leende ger mig inget mer än mer tomhet, jag är slutkörd men orkar inte prata om det, hade behövt en psykolog där kanske jag kunde ventilerat lite iaf. God natt

Mannajas iPhone

söndag 4 maj 2014

Nystart... Igen?

Från och med imorgon skall jag rivstarta veckan med stenhård träning och vara mer noggrann med kaloriräkningen har varit för mycket slarv känner jag senaste veckorna. Motivationen har legat vid fotknölsnivå och lusten till träning har inte funnits där, om sanningen skall fram känner jag likadant nu. Har ändå tränat fyra ggr senaste veckan men det har varit motigt varje minut. Varje dag har varit fylld av ångest och depressionen har mig i sitt skruvstäd. Fan va trött jag är på det, får kämpa vidare och hoppas på bättring på egen hand. Psykiatrin har ju vänt mig ryggen :(
Fint väder ute iaf, god söndags em!

Mannajas iPhone

Mitt i natta

...ligger jag här på golvet och lyssnar på radio efter att ha klämt tre avsnitt av "Breaking Bad" säsong 4, serien som bara blir bättre och bättre. God natt!

Mannajas iPhone

lördag 3 maj 2014

1:a lördagen i maj

...blev en kall och solig sådan. Promenerade till stan med familjen och kikade runt. Modevisning på torget så det rörde sig en hel del folk i centrum. Förgäves letade Emil efter en present till kalaset han skall på imorgon, fixade en på Knalleland senare istället. Är inte vidare förtjust i att röra mig i folkmassor som så jag är ganska glad nu när det är över.

Nu är jag mätt och ligger på mage i soffan och grubblar över varför jag är så nedstämd hela tiden, jobbigt som fan!!! :(

Mannajas iPhone

torsdag 1 maj 2014

Ett par Adidas

Äntligen ett par skor som sitter som de ska och på köpet är snygga också, knallorangea Adidas blev det. Riktigt nöjd!

I huvet på...

...en tomte som denna rör sig alltid massa saker, för mycket för mitt eget bästa. Men nu får jag försöka sova och drömma vidare, hoppas på att jag vaknar klokare den 1:a maj! God natt gott folk.

Mannajas iPhone