Leta i den här bloggen

lördag 10 augusti 2013

Pioneer CLD-D704 fixad!

Jag är ju fan bäst! Erik vs. LD Player 1-0. Så här skall det se ut när den fungerar som den skall. Testkör med "The Exterminator" :)

Reparation Pioneer CLD-D704

Dagens lördagsnöje består i att försöka reparera min trilskande laserspelare. Lyckats tidigare med andra maskiner men denna är envis :(

fredag 9 augusti 2013

Huvudvärk från andra sidan

Ingen bra dag idag, somna sent och vaknade med fruktansvärd huvudvärk. Har gått i vågor hela dagen, extra ljuskänslig och stel i nacken. Migrän på gång förmodligen. Pallrade mig iväg till Coop iaf för att inhandla nötkött som jag plötsligt blev akut sugen på. En proteinbar och en Red Bull har återgivit mig orken och huvudvärken försvann plötsligt, äntligen!
Har ändå utfört nyttigheter idag, sorterat och omorganiserat i filmsamlingen. Behövde vara för mig själv och ha full fokus på något. Filmsamlingen fungerar som utmärkt terapi under jobbiga stunder. Glömmer bort verkligheten för en stund då. Nåväl planen är att allt skall vara sorterat i bokstavsordning, mycket viktigt! Gör att jag kommer ifrån maniskt artikelnummer samlande... Nördigt är vad det är :)

torsdag 8 augusti 2013

Hahaha

Min dotter har humor och är ganska uppfinningsrik. Tillverkade skor av godispåsar :)

onsdag 7 augusti 2013

SmartSupps Whey Protein


Vill bara tipsa om ett mycket prisvärt och otroligt gott protein som är värt varje krona. Jordgubbssmaken är krämig och blandar sig bra. En 2 kg påse kostar 259.90 kr på Gymgrossisten. Ett hett tips! Prova samtidigt på SmartSupps andra kosttillskott, mycket bra priser till bra kvalité.




Skickat från min iPhone

måndag 5 augusti 2013

Kreatin och lågkalori

Tänkte börja denna vecka med en kreatinperiod. Räknar vidare på kaloriintaget vilket ligger på underskott då jag vill gå ner ett par kilon till. Kreatin monohydrat tillskott borde hjälpa mig att prestera mera på gymmet och i sin tur öka på förbränningen. Muskler förbränner ju som bekant en aning mer. Samlar visserligen oftast på sig vätska under högt kreatinintag men dessa kilon försvinner då man slutar med det. Vågen kan alltså vara lite missvisande framöver. Har använt kreatin vid flertalet andra tillfällen med positiva resultat, även har värk i leder minskat! Rekommenderar köp av kreatin monohydrat, billigt och en välbeprövad prestationshöjare. Star nutritionGymgrossisten ligger på under hundralappen för 500 gram och räcker till ca 8-10 veckor. Köp!

Skickat från min iPhone

Serverat

Stiger upp denna strålande måndagsmorgon till ett dukat frukostbord. Emil har gjort frukosten och hämtat tidningen, bra början på dagen :)

Skickat från min iPhone

söndag 4 augusti 2013

Bilder från trädgården

Några naturbilder från Orregatan 16.

Snickrat

Fixade lite i barnens lekstuga idag, var på tiden att de fick riktiga väggar och golvlister. Nu skall bara färg inhandla så barnen kan måla. Nöjda blev de iaf!

32.5 grader!

Lördagens värmebölja höll på att ta död på mig på mitt ryggpass på gymmet. Toksvettades något så förbenat. Därav var jag väl inte alltför nöjd med passet. 32.5 grader mätte biltermometern strax innan regnet sköljde över Borås, måste vara rekord i år.