Leta i den här bloggen

onsdag 13 februari 2013

Extreme close up

Uttråkad sitter jag och lyssnar till det monotona ljudet från diskmaskinen. Kommer bli flertalet maskiner innan kylskåpet är färdigt, alltså inredningen :) leker med kameran och svävade in på italienska spaghettiwestern dueller med sina extrema närbilder. Sergio Leone var ju en flitig användare av detta bland många. Drömmer mig bort och tankarna flyr hela tiden från det jag borde klura på. Skall hitta på något kul med barnen idag också, men vad? Blir nog till att vi klär oss varmt och går ut i det vackra vinterlandskapet och kör slalom mellan hundbajs och gul snö. En stor kopp kaffe vore på sin plats för att piggna till. Trött, konstant huvudvärk från nacken och uppåt, längtar efter akupunkturen. Men det är stängt tills i mitten av mars, förmodligen har herr akuputören Göran långsemester. Gäspar medan svetten från rygg/axelpasset långsamt torkar in, kyler obehagligt mitt ryggparti känner jag. Orkar inte duscha ännu. Skulle kunna skratta rätt ut snart, förmodligen åt nästan vad som helst. Nu kommer barnen och tjatar, dags att starta med maten! Good bajs alla apkorvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar