Leta i den här bloggen

torsdag 23 december 2010

Dag 12971 - Dan före dan... dagen då Halsbandet fann sin rätt!

Sitter här på röven framför uppesittarkvällen på tv4 och spelar Bingolotto. Ingen vinst än och förmodligen ingen i sikte heller. Har rotat i mina gömmor efter mina gamla amatörfilmer som jag och mina polare gjorde för ett antal år sedan. Till min glädje fann jag det jag sökte. Halsbandet, den första från 1995 som jag nu styckar upp i fem delar för att den skall kunna läggas ut på Youtube. Som bonus kommer även inledningen till Halsbandet 2 som aldrig blev färdig. Trodde ända tills idag att den klippningen inte existerade längre. Men en gammal VHS kopia fanns allt i min ägo. Två stycken till och med med två olika soundtracks. Hyffsat snyggt klippt tycker jag nog att det är trots allt. Fan vad jag saknar att filma. Skrev till Fredrik häromdan, Fredrik en av mina gamla filmpolers, om att göra en uppföljare till 1997 års kultklassiker Scarf-Face vs Harry Callahan som vi snabbt och enkelt gjorde under snöstormen det året. Den nya skall vi försöka filma nästa vecka Scarf-Face2 - The Return of Uglyface. Får se hur det blir men det hade vart groteskt kul. God jul på er och hoppas ni kollar mina länkar på Youtube där mina klassiska filmer ligger :) Under kvällen dyker alltså efterfrågade Halsbandet 1 & 2 upp. Mitt namn är MrMannaja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar