Leta i den här bloggen

fredag 18 december 2009

Dag 12601 - Dröm och verklighet

Skön sovmorgon jag fick imorse. Somnade i soffan igår kväll till en episod ur "The Office US" säsong 6 vaknade i skenet av julgranen vid halv sju och stapplade mig till toaletten för att tömma blåsan sittandes samtidigt som jag borstade tänderna. Väl i sovrummet konstaterade jag snabbt att våningssängen i barnens rum stod ledig. Omöjligt att tränga sig ner i MIN säng då båda barnen låg på tvären och så också min fru nere vid fotändan. Nattetid styr barnen! Drömde mardrömmar, drömmen som påbörjades i vardagsrummet följde med mig hela natten, en sådan där jobbig dröm som tar tid att komma över. Man funderar en stund efter att man vaknat vad som är dröm och vad som är verklighet. Men nu en kopp kaffe, några mackor och en proteinshake senare vet jag vilken sida av julafton jag lever på, skönt!
Tittade på ett par avsnitt av "True Blood" Säsong 2 igår kväll. Serien tar sig är bättre än första säsongen. Lite överskattad, mer sex än skräck, typiskt USA när man skall provocera och tänja på gränserna. Men som sagt nu börjar spänningen stiga och obehaget infinna sig och Alexander Skarsgård, den av sönerna som är mest lik sin fader, är suberb i sin roll som den tusen åriga Viking vampyren.
Får se vart denna dag slutar, Jennyh skall jobba kväll och det blir väl endel tv ikväll förmodligen. Nedräkningen har börjat till dopparedan'...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar