Min Filmblogg: Mannajas film
Leta i den här bloggen
torsdag 16 februari 2023
Ett par fina dagar
Senaste veckan har vi haft några soliga dagar som jag njutit av med kaffe i trädgården. Så skönt, längtar till våren. I lördags hade Jack och jag lite egentid där vi bland annat grillade marshmallows i järnspisen, riktigt mysigt. Nu väntar jag på att fläskfärsbiffarna skall bli färdiga så vinkar äta, är så hungrig. God em.
torsdag 2 februari 2023
Almenäs 230202
Var ute på en välbehövlig utflykt idag med fru, son och hund. Skönt med en stunds avkoppling och lite fika bestående av kaffe, varm choklad och äggmackor. Fint väder var det också. Vaknade med halsont, huvudvärk, hosta men ingen direkt feber, hoppas inte detta utvecklas till något värre. Imorgon är det finalen av "På spåret" som vi följt och tävlat med i slaviskt de senaste veckorna, riktigt kul underhållning. God kväll!
fredag 25 november 2022
En fredag i slutet av november
En grå dag idag. Jag var ute med hunden och lekte i trädgården för en stund sedan och upptäckte då dessa knoppar på syrénen och svarta vinbären så här en månad innan jul. En blomma har också lyckats att överleva förra helgens snökaos. Nu sitter den i en vas på köksbordet och sträcker på ryggen. Vackert med lite färger denna annars så dystra och gråa årstid. Ikväll blir det "På spåret" i min ensamhet då barnen har kompisar och frugan är i Dalsland. Blir nog bra ändå, kan ju alltid roa mig med att se på film. Trevlig helg!
måndag 3 oktober 2022
Glasögon
Då har jag fått glasögon till slut. Eller det är faktiskt andra gången, men det är 20 år sedan senast. Snygga bågar hittade jag också. Jag är nöjd.
Nu sitter jag och väntar i ett väntrum, sådär kul. Får roa mig med telefonen så tiden går snabbare. Vänta är inte kul. Tankarna far runt i huvudet i en hiskelig fart, kan inte riktigt fokusera. För mycket på en och samma gång. Är stressad över att Jack och jag måste till gymmet i em vid 16, skall teckna medlemskap vilket i sig inte är jobbigt utan skall bli kul. Vet inte varför det stressar mig egentligen. Provveckan vi hade var riktigt bra, tränade tidig morgon då det är minimalt med folk, skönt. Planen är att gå dit imorgon bitti och köra ett styrkepass. Kommer kännas så skönt efteråt.
Nu är jag kaffesugen och här finns inget kaffe, bedrövligt. God em!
Nu sitter jag och väntar i ett väntrum, sådär kul. Får roa mig med telefonen så tiden går snabbare. Vänta är inte kul. Tankarna far runt i huvudet i en hiskelig fart, kan inte riktigt fokusera. För mycket på en och samma gång. Är stressad över att Jack och jag måste till gymmet i em vid 16, skall teckna medlemskap vilket i sig inte är jobbigt utan skall bli kul. Vet inte varför det stressar mig egentligen. Provveckan vi hade var riktigt bra, tränade tidig morgon då det är minimalt med folk, skönt. Planen är att gå dit imorgon bitti och köra ett styrkepass. Kommer kännas så skönt efteråt.
Nu är jag kaffesugen och här finns inget kaffe, bedrövligt. God em!
fredag 12 augusti 2022
onsdag 10 augusti 2022
Augustidag i solen
Precis lunchat en omelett och en kopp kaffe i detta fantastiska sommarväder. Nu slappar jag bara och lyssnar på alla ljud runt omkring mig, barnskrik, skator och hög musik från någon EPA. Humlorna surrar kring mig i lavendeln. Svetten rinner ner efter ryggraden, skönt med sommar. Men vet dock inte vad jag skall hitta på när jag väl reser mig ut min solstol, måste ju förstås städa och tvätta men det lockar inte jättemycket. Borde ta en promenad så jag får röra lite på mig, men inte kul att bara strosa omkring utan mål. Kan inte komma på något som jag måste uträtta. Att vara ensam hemma är inte superkul, jag blir så rastlös. Några dagar kvar innan frugan är hemma från Bäckefors. Får väl bli en lång filmkväll i kväll. God em!
måndag 25 juli 2022
Sjukdagar
Andra dagen med covid och än så länge är jag nog ganska förskonad. Inte mer än en kraftig förkylning men det är jävligt jobbigt ändå, jobbigt med huvudvärk, hosta, frossa, är orkeslös och inte kul att sova då jag försöker sitta upp. Har ju som tur va inte problem med andningen vilket jag varit väldigt rädd för att få. Det är ju själva fan att man inte klarade sig ifrån detta, trodde nog risken var över. Men glad att man slapp få det i början då man var ovaccinerad, det hade nog varit överjävligt.
Hur som helst sitter jag ute nu och njuter och får frisk luft och en god kopp kaffe, Rex ligger mittemot och myser i soffan. God förmiddag.
Hur som helst sitter jag ute nu och njuter och får frisk luft och en god kopp kaffe, Rex ligger mittemot och myser i soffan. God förmiddag.
lördag 23 juli 2022
Iron Maiden - Legacy of the Beast
Som man väntat i några år nu på denna stund. Trots lite jobbiga och trånga platser så var det värt det, en riktigt bra konsert. Jack och jag hade förbannat kul.
torsdag 21 juli 2022
Varmt igen
Ännu en extremt varm dag här i Borås. Ligger på den nyklippta gräsmattan och försöker njuta, får se hur länge jag orkar. Solen bränner ordentligt på min svettiga rygg. Ställt in en timer så jag inte bränner mig. Inte suttit och solat många minuter än denna sommar, mest spenderat tiden i skuggan.
I morgon blir det Iron Maiden på Ullevi, väntat på denna dagen i två år, skall bli kul fast är lite nervös, inte ofta jag befinner mig i sådana miljöer med så mycket folk. Nästa lördag blir ännu en sådant evenemang då vi skall på Rammstein med några vänner. Extra kul då vi fått biljetterna, ibland har man tur.
I morgon blir det Iron Maiden på Ullevi, väntat på denna dagen i två år, skall bli kul fast är lite nervös, inte ofta jag befinner mig i sådana miljöer med så mycket folk. Nästa lördag blir ännu en sådant evenemang då vi skall på Rammstein med några vänner. Extra kul då vi fått biljetterna, ibland har man tur.
onsdag 20 juli 2022
Borås varmaste dag?
Kan kanske vara sommarens varmaste dag i dag. Biltermometern visade 35 men vet inte om jag kan lita på det. Nu är det skuggan som gäller och något gott och kallt att dricka eller en kopp kaffe kanske? God em!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)