Leta i den här bloggen

tisdag 30 januari 2018

En fin dag

En strålande dag idag, måste ut! Funderar på att ta en promenad med frugan till Knalleland innan barnen slutar skolan. Sitter vid köksbordet och blickar ut genom fönstret mot gatan. Fundersam. Men har egentligen inget att fundera över så jag fortsätter väl bara att stirra. Imorgon måste jag träna iaf, lär ju inte bli något idag. God middag!

lördag 27 januari 2018

Vad skall jag göra?

Lördagsmorgon, vad skall jag hitta på med barnen idag? Ute är det en minus och disigt. Jag sitter med benen i kors och känner mig helt handlingsförlamad, bara stirrar ut i tomma intet. Retar mig på att jag är täppt i näsan men det är jobbigt att snyta sig, fan va lat jag är. Jennifer har bänkat sig vid datorn och Emil är inte hemkommen från sin övernattning ännu. Kaffe har jag redan hällt i mig så det är inte dags för ännu en kopp ännu. Något måste jag hitta på tills motorn är varm nog. Får bli en sväng förbi Coop senare för att inhandla kalkon och toapapper, kanske en loppisrunda hinns med också. Nä nu får jag rycka upp mig, annars mår jag kass över att tiden bara går. God förmiddag!

torsdag 18 januari 2018

Tidig morgon

Trött med halsbränna och huvudvärk, usch vad jag inte gillar tidiga morgnar. Sitter i bilen och väntar på Jennyh som slutar jobbet nu. Har ett jobbigt möte idag som jag inte ser fram emot, hoppas det går fort. Känns som det förstör hela min dag, lär ju inte bli någon träning pg a det. Nä nu får hon komma, ingen lust att sitta här och frysa hur länge som helst. God morgon.

torsdag 11 januari 2018

Ingen bra tid

Året har ju börjat bra... not. Alldeles för mycket ångestkänslor och nedstämdhet. Kämpar varje dag med att gå upp och att orka med dagen. Sover för lite då jag helst sitter vaken på nätterna och tittar på film, drabbar ju min ork och mitt humör dagtid. Hur som helst har jag pinat mig ner till gymmet igår och idag för att inse hur mycket jag har förlorat i styrka och ork av att inte träna, inte mycket motivation kvar. Men skall försöka stå ut och kämpa mig tillbaka där jag en gång var. Nu längtar jag till vårljuset som gör livet så mycket lättare. Må det komma snart!

söndag 31 december 2017

Sista dagen på året

Då är det dags att vinka av 2017 och välkomna det nya året. Ett jävligt svajigt år har det varit med både höjdpunkter och djupa dalar. Har en hel del jag måste ta tag i och kämpa hårt för. Kommer bli tufft och jag undrar hur länge orken finns där. Gott nytt år!

onsdag 29 november 2017

Än är det inte jul

En seg dag, kom iväg och tränade ändå känns skönt nu. Men det här gråa vädret gör mig så nedstämd och trött, hoppas på lite snö snart och en vit jul. Här hemma har vi fått upp julgardiner redan och min dotter har satt upp sin plastgran och lite annat julpynt. Men resten av lägenheten får vänta lite på sina tomtar. Känner mig själv som en tomte ibland som lufsar omkring i min egna lilla värld. God jul i förtid! 

måndag 20 november 2017

Måndagsfunderingar


Då var det måndag igen, jobbig start känner mig inte på topp idag. Tung i bröstet och allt känns motigt. Sitter vi köksbordet och dricker andra koppen kaffe för dagen och tittar ut på pudersnön som täcker marken. Fryser och känner inte för att träna idag men borde väl göra det ändå. Båda barnen är sjuka så de ligger i soffan med iPad och telefon samt att teven är på där SvampBob visas. Jag vet vad jag hade valt. Snart får jag ge mig ut i kylan, god förmiddag!

torsdag 16 november 2017

Nytt i köket


Sådär då var det nya bordet och stolarna ihop monterade, riktigt nöjd med resultatet.

onsdag 15 november 2017

Bilder från förr





Första bilden sitter jag och sover i pappas knä, andra är det väl fisketur på gång. Länge sedan nu, usch vad åren går. Men man var ju lite söt som liten ändå.

Kort Strömstadsvisit


Brorsan och jag, där jag verkligen ser ut som STORE bror 😂. Vi gjorde en snabbvisit i Strömstad idag för att hjälpa mor och far med att hämta pellets. Vi bar tillsammans 1,6 ton pellets, nu hoppas jag det räcker ett tag. Det var trevligt att träffa mamma, pappa och Vilde en snabbis. Vilde blev så själaglad när vi kom så han ylade ståendes på bakbenen. Vilket välkomnande! Bilresan dit och hem gick i skrattens tecken, alltid lika kul att träffa brorsan. Väl hemma igen hade familjen fixat med middag så vi hade en mysig stund innan barnen skulle läggas. Haft en bra dag, men nu är jag trött.