Leta i den här bloggen

tisdag 28 februari 2017

Oil-pulling och lite annat

Här sitter jag och gurglar munnen med kokosolja, skall fungera mot plack... får se om det verkligen är så bra. Tvivlar. Har precis suttit med Emil och hjälpt honom med hans matteläxa, kan ju säga det att man är ju inte snabbast i huvudet när det gäller huvudräkning längre... gäller att hålla hjärnan igång. Nu skall resten av familjen se något avsnitt av "The Bible", jag vägrar den tilltalar mig inte alls. Men kan nog vara nyttigt för barnen som läser religion i skolan. Nu får det bli till att spotta och sätta på någon kul film, god kväll!

Bergsprängning i Villastaden

Idag är det bergsprängning på Orregatan 15, var tvungen att filma en utav sprängningarna. https://youtu.be/ThMVQwI7dPM
Vilken jävla smäll! 

Bedrövlig morgon

Tisdag morgon och jag känner mig ruskigt gnällig, mår inget vidare någonstans i kroppen idag. Värk överallt! Skulle jag räkna upp all smärta jag nu känner skulle jag tråka ut vem som helst. Imorgon måste jag komma igång med träningen igen, har ett axelpass som väntar. Jag tar ett djupt andetag och funderar på hur jag skall kunna ändra på denna negativa spiral som just nu påverkar mig starkt, känner mig fruktansvärt frustrerad och deprimerad och kan inte se något positivt i någonting. Är orolig för allt och alla. Vill inte träffa någon, helst vill jag gömma mig i källaren men vet att det inte är lösningen. Men det är den enklaste utvägen.

måndag 27 februari 2017

Ny TV/stereo-bänk






Byggde mig en ny bänk till hemelektroniken idag. Köpte en limträskiva på Byggmax häromdan som jag målade med dekorvax. Förgen är transparent så träet lyser igenom. Lekastenar hade jag redan så jag kom ganska billigt undan samt så blev det betydligt mycket snyggare och mer anpassat efter mina behov. Satans nöjd! Nu kommer förstärkare, Laserdisc, Blu-ray och VHS samt lite annat småkrafs som tv-mottagare, rf-modulator för dolby digital ljudet för LDn och HDMI-splitter plats. Det bästa av allt, kablarna syns inte längre!

Oscarsgalan 2017



Då var det dags för årets Oscarsgala då. Klockan är strax efter 1 och jag har precis börjat titta, skippade det mesta av röda mattan och allt försnack som inte intresserar mig alltför mycket. Precis som förra året så är det Aftonbladet TV som sänder galan, tycker det är synd att ingen riktig kanal har tagit åt sig äran. Just nu består snacket bara om hur snygg Viggo Mortensen är... kanske kan det bero på att det bara är kvinnor i panelen. Men man får hoppas att det blir lite mer intressanta kommentarer snart. God fortsättning denna långa kväll!

lördag 25 februari 2017

En lördag i slutet av februari

Lördag igen, vart på några loppisar själv idag. Gärdhem i Dalsjöfors, Emmaus i Knalleland och BBC på Getängsvägen. Hittade ett gäng filmer, några skall säljas och resten hamnar i hyllan. Känner mig inte helt hundra än, huvudvärk och snorig men kan ju inte bara sitta hemma och deppa för det. Var iväg en sväng med brorsan också på Byggmax och köpte lite virke till diverse projekt här hemma. Nu är jag slut skall jag säga. Trevlig lördag!

torsdag 23 februari 2017

Inte bästa dagen

Ytterligare en dag som inte toppar listan direkt. Mår bättre och är isf feberfri sen några dagar men är trött i kropp och själ. Vart ute på en långpromenad idag vilket iofs var skönt, solen tittade till och med fram en stund och några få snöflingor letade sig ner till marken. Men känner mig ganska deppig och allmänt nere, tänker för mycket på allt jag borde gjort och sånt jag borde lämnat ogjort. För mycket tid går åt att grubbla och det mår jag inte bättre av. Ikväll får det nog bli en uppfräschning av mig själv i form av en rakning och en bastu. Kanske rensar det ur det sista av förkylningen. Snart kommer det middagsgäster. God kväll!

söndag 19 februari 2017

Söndagsutflykt





















Då var det söndag igen, sist dagen på barnens sportlov. Trots regn och dimma tog jag med barnen ut till Hofsnäs och Torpa stenhus för att få lite luft och få röra på sig lite.

onsdag 15 februari 2017

Dagens utflykter












Idag var barnen och jag på Kransmossen en stund, barnen hann med hinderbanan och inte nudda marken parken (om det nu heter så där) och en liten promenad. Sen blev det lite tid över för loppis. Inga direkta fynd dessvärre. Nu blir det filmkväll för mig. God kväll!

Tidig morgon



Vaknade strax efter fem med lätt huvudvärk. Drömt massa obehagliga drömmar så att somna om fanns inte på kartan. Kokade mig en kopp kaffe och rostade ett par mackor, gott. Smsade lite med frugan som jobbar medan jag samtidigt försökte se färdigt Humphrey Bogart filmen "The Two Mrs. Carrolls" som jag somnade ifrån igår kväll. Nu ligger jag här med trötthetstårar i ögonvrån och väntar på att tiden skall gå. Slänger nog in en VHS till i videon och ett par alvedon i truten och hoppas på att huvudvärken skall släppa. God morgon!