Min Filmblogg: Mannajas film
Leta i den här bloggen
lördag 31 december 2016
Några timmar kvar
Då har man kommit till 2016 års sista dag. Som vanligt har året gott fort och knappt har man hunnit med att uträtta något vettigt. Min plan för nästa år är redan utstakad iaf, skall bli ett bättre och friskare 2017. Vad planen innehåller behåller jag för mig själv, kanske avslöjar jag något när det gott i hamn. Men här behöva förändring för att måendet skall bli bättre, det är ett som är klart. Önskat alla ett riktigt gott nytt år!
onsdag 28 december 2016
Hofsnäs i december
Någon minus grad och solsken. Tog med barnen på en utflykt till Hofsnäs. Varm choklad, kaffe och baguette smakade gott, nästan allt är godare när man äter/dricker det utomhus. Underbart att komma iväg en stund.
torsdag 22 december 2016
Julmat
Ikväll har vi börjat med förberedelserna inför julafton, har lagat Janssons frestelse, köttbullar, morotslåda, revbenspjäll och julskinkan förstås. Luktar gott i hela lägenheten nu. Skall avsluta kvällen med en film-noiren "Detour" från 1945.
onsdag 21 december 2016
Funderingar över en kopp kaffe
Nyrakad och nyduschad, nu sitter jag bakåtlutad i soffan med laptopen i knät och en stor kopp kaffe och funderar. Skönt att få en egen stund och ta igen sig en lite. Snart är ju julen här och förberedelserna är i full gång. Storhandlade igår kväll och julklapparna är väl nästan färdiga. Nu återstår inslagningen och hoppas sen att lugnet infinner sig. Ikväll skall vi till Kulturföreningen Tåget och se på en liten föreställning där Emil är med, skall verkligen bli kul. Han har varit så uppåt hela hösten sedan han började med teater. Har ju själv spenderat många timmar på Tåget då jag och mina kompisar höll på med amatörfilm, kanske kan jag få in Emil på samma bana. God Jul!
fredag 16 december 2016
Vilken kul fredag
Sitter jämte granen och är rastlös till tusen, den här kvällen har bara gått ut på att köra bil och vänta... Så tråkigt. Hade dock lite mysigt framför nästan hela "På spåret" med min dotter iaf, vi hade laddat ner appen "Duo" och spelade själva med, ganska kul faktiskt trots att vi var usla. Nu väntar jag bara på att frugan skall ringa så jag kan hämta henne från julfesten på jobbet. Det var väl allt för den här gången.
onsdag 14 december 2016
Årets gran 2016
Då var granen på plats, riktigt nöjd med hur jämn och fin den är. Barnen har hjälpt till att klä den förstås. Det som saknas är lite glitter, så det måste inhandlas.
tisdag 13 december 2016
Lucia 2016
Väckte familjen med lite Lussefika. Lite snö har lagt sig inatt också, hoppas nu den stannar till jul bara. Trevlig Lucia alla!
måndag 5 december 2016
Tidig morgon i december
Vaknar ständigt vid halv 6 idén varje morgon trots att jag somnar vid 2. Aldrig utvilad, jobbigt. Men det är trots allt mysigt att ta sig en kopp kaffe vid julens ljus innan barnen har vaknat. God morgon!
lördag 19 november 2016
Nygammal plasma
Mannajas iPhoneMöblerade om i bodegan ikväll, brorsan kom hem med en gammal 50 tums plasma som jag la vantarna på. Nu är den sista tjockteven utbytt och lär väl åka på tippen om ingen vill ha den, en liten tår fäller jag allt för min gamla trotjänare. Men är ändå förbannat nöjd med den nya, laserdiscar gör sig bra på plasmor.
torsdag 17 november 2016
Längtar
En seg dag idag, känner mig jämt trött eftersom jag sover så dåligt. Svårt att få ordning på sömnen. Har hur som helst utfört mina dagliga sysslor, rastat hund och tränat rygg och triceps vilket faktiskt gick bra trots allt. Nu skall jag ta mig en liten vilostund efter lunchen och sen blir det till att plocka ordning lite här hemma. Det är så synd att snön försvunnit, allt känns så mycket tyngre av det här mörkret det bättrar ju inte på mitt mående precis. Känner mig ständigt deppig och tankspridd, kvällarna och nätterna flyr jag in i filmens värld. Kan då koppla av för en stund även om jag har fruktansvärt svårt att koncentrera mig. Nu längtar jag till att kunna få in lite julstämning, ljus och färger gör mycket, mysigt! Ha en fortsatt trevlig em!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

