Leta i den här bloggen

fredag 23 september 2016

Spelkväll

Blev en bastu ikväll och när jag kom upp övertalade Jennifer mig att spela Monopol med henne. Mysigt!

Monopol

Jennifer hade tråkigt så hon började spela Monopol med sig själv.

söndag 18 september 2016

Smörgåstårta

Imorgon fyller Emil 11 år och kalaset det har vi idag, så igår tillverkade vi smörgåstårta. Här spacklar Jennifer ett mellanlager.

onsdag 14 september 2016

Jävliga dagar

Snart dags för elva kaffe, kanske kan det få mig att bli något piggare för idag är jag helt slut i kroppen. En sådan här dag som man helst inte velat gått upp alls, var så igår också. Fruktansvärt nere och ångestfylld, inte lust med någonting. Känns då extra jobbigt med fullspäckade dagar med måsten som jag inte kan styra över själv, stressande. Drömmer mardrömmar så fort jag somnar och lyckas inte sova några längre sammanhängande stunder, är väl därför jag är så trött och har ont i överallt. Tankar som stör hela tiden, kan inte slå bort dem. Känner mig oerhört gnällig, sur och förbannad. Jävligt jobbigt det här och vet inte vad jag skall göra för att det skall bli bättre. God fm!

torsdag 8 september 2016

Väntrum

Att sitta i väntrum är något jag inte gillar, försöker alltid komma i exakt tid så jag minimerar tiden. Men idag var jag tidig, usch. Hoppas ingen sätter sig nära. 

tisdag 6 september 2016

Bedrövligt

En solig och jättefin dag och så är man sjuk! Bara ligger här i soffan och har det ganska tråkigt. Barnen är friska idag iaf så de fick gå till skolan. Känner mig helt tom i huvudet, ingen inspiration till någonting. Orkar inte skriva ett ord mer.

söndag 4 september 2016

Skön söndag

Sitter med en kopp kaffe under solen och har det gott. Barnen leker att de campar, skönt när de är sams. Njuter nog vidare här ute en stund iaf.

fredag 2 september 2016

Tomt

Nu blev det ensamt, Jennyh har åkt till Cypern med sin mormor och är borta en vecka. De lär ju få det skönt i värmen, lite avundsjuk är man ju allt. Barnen och jag får väl också försöka hitta på något kul, fast nu är de sjuka så det blir till att sitta inne. God em! 

onsdag 31 augusti 2016

Matlagning och bak

Ikväll kör vi ett brödbak parallellt med matlagning. Det blir revbensspjäll med masserad blomkål med vinägrett. Samt ett enkelt vetemjölsbröd som går oerhört snabbt och smärtfritt att baka. Hoppas det blir gott!

Bra kosttillskott och lite annat

Jaha ytterligare en trött dag, fått kämpa mig igenom dagens strapatser. Fick bli en vilodag från träningen idag, nog bra det för mina axlar smärtar mer än vanligt. Men imorgon är det dags igen. Senaste veckans gympass har gått relativt bra annars, känt mig hyfsat stark. Hade jag bara lyckats få till en promenad varje dag också så kanske jag lyckas gå ner några kilon. Dags att börja med kaloriräkningen igen, Lifsum i telefonen hjälper mig bra där.

Några tips på bra kosttillskott jag äter för tillfället.
Omega 3
Only One (vitaminer och mineraler)
Creatine (muskelökning)
MSM (suveränt mot ledvärk bl a)
Beta-Alanine (suveränt mot mjölksyra)
ZMA
BCAA (aminosyror)
Whey Protein
Casein (långsamt protein)
Malto-Flex Pure (snabba kohydrater)