Min Filmblogg: Mannajas film
Leta i den här bloggen
onsdag 31 augusti 2016
Matlagning och bak
Ikväll kör vi ett brödbak parallellt med matlagning. Det blir revbensspjäll med masserad blomkål med vinägrett. Samt ett enkelt vetemjölsbröd som går oerhört snabbt och smärtfritt att baka. Hoppas det blir gott!
Bra kosttillskott och lite annat
Jaha ytterligare en trött dag, fått kämpa mig igenom dagens strapatser. Fick bli en vilodag från träningen idag, nog bra det för mina axlar smärtar mer än vanligt. Men imorgon är det dags igen. Senaste veckans gympass har gått relativt bra annars, känt mig hyfsat stark. Hade jag bara lyckats få till en promenad varje dag också så kanske jag lyckas gå ner några kilon. Dags att börja med kaloriräkningen igen, Lifsum i telefonen hjälper mig bra där.
Några tips på bra kosttillskott jag äter för tillfället.
Omega 3
Only One (vitaminer och mineraler)
Creatine (muskelökning)
MSM (suveränt mot ledvärk bl a)
Beta-Alanine (suveränt mot mjölksyra)
ZMA
BCAA (aminosyror)
Whey Protein
Casein (långsamt protein)
Malto-Flex Pure (snabba kohydrater)
Några tips på bra kosttillskott jag äter för tillfället.
Omega 3
Only One (vitaminer och mineraler)
Creatine (muskelökning)
MSM (suveränt mot ledvärk bl a)
Beta-Alanine (suveränt mot mjölksyra)
ZMA
BCAA (aminosyror)
Whey Protein
Casein (långsamt protein)
Malto-Flex Pure (snabba kohydrater)
fredag 26 augusti 2016
Då var det kväll igen
Det blev hamburgare till middag idag, nu sitter jag mätt och belåten och funderar på vad vi skall hitta på. Barnen och jag är själva ikväll då Jennyh är på jobbfest. Uppifrån hör jag ljudet av bror som har vänner på kräftskiva. Vi skall käka kräftor imorgon, skall bli gott. Nu får jag ta och hitta på något, god kväll!
Underbart
Sitter i trädgården och njuter av den efterlängtade värmen och solen. Äntligen kan jag koppla av lite. Jag sitter lätt bakåtlutad och har lagt upp fötterna i fåtöljen mitt emot, så skönt! Runt omkring mig har havtorn, björnbär, tomater och blåbär mognat. Funderar på om jag skall orka klippa gräset eller om jag skall skjuta på det en dag till. Det är ju skönt att bara få sitta still ibland också. God fredag!
torsdag 25 augusti 2016
Bullbak
Här bakas kanelbullar, hela familjen trängs och småbråkar om vem som skall göra vad. Emils klass skall sälja hembakt i Rångedala i helgen så då får man snällt ställa upp att fixa med fikabröd. Kul torsdagsnöje.
onsdag 24 augusti 2016
Vackert väder
Försökte mig på en bild på barnen och mig men Jennifer ville inte vara med på bild... Har precis druckit en kopp kaffe och rensat lite ogräs, det finns gott om det när det regnat så mycket. Blev ett träningspass tidigare idag också, axlar och mage, gick ganska bra trots min satans onda axel. Nu får jag försöka få barnen att sluta reta varandra och mig. Blir så trött på dem ibland!
tisdag 23 augusti 2016
Några rader den 23:e augusti
Elvakaffet kokas, passar på att skriva några rader. Ute skiner solen så tänkte ta med mig koppen ut och njuta lite. Funderar på vad som skall hittas på idag, känner inte för att träna så jag petar nog in en vilodag. Kan försöka ta en promenad istället.
Idag skulle min farmor fyllt 98 år om hon levt. Redan fyra år sedan hon gick bort, tiden går fort. Imorgon fyller brorsan 33 får kolla med honom om han har några planer. Nä nu är kaffe klart, god fm!
söndag 21 augusti 2016
Fisketur, Hofsnäs
Skönt väder idag, så barnen och jag åkte ut till Hofsnäs. Massa folk här ute som fikar vid herrgården. Men vi nöjer oss med att sitta på bryggan i Åsunden där jag dricker kaffe och barnen fiskar, avkopplande. Barnens sista dag på sommarlovet idag, imorgon börjar Jennifer 3:an och Emil 5:an, redan.
Hoppas söndagsångesten håller sig borta idag, trevlig em!
Hoppas söndagsångesten håller sig borta idag, trevlig em!
torsdag 18 augusti 2016
Kaffedags
En eftermiddagskaffe medan smördegssnurrorna eller tapenadesnurrorna är i ugnen. Barnen som önskat detta efter att ha hittat receptet i SvD Junior, fast då var det pesto istället för tapenade. Får se hur det smakar. Snart blir det bastu, god em!
Eftermiddags gäsp
Nu sitter jag och gäspar och tittar på SvampBob igen, skön avkoppling denna eftermiddag. Tränat ett tungt rygg och tricepspass idag, gick ganska bra men nu är jag helt utpumpad. Nu väntar jag bara på att tiden skall bli mogen för en skön bastu. Men först skall det hinnas med en liten promenad, känns inte lockande alls faktiskt.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)