Leta i den här bloggen

lördag 18 april 2015

Hinderbanelördag

Aktivitetslördagen bjöd på minipromenad och hinderbana, apjobbigt! (hinderbanan) men kul. Hade med oss två vänner, barnen +1 och hund som också hade kul. Kalasvädret bjuder på grillat ikväll också så kan inte bli annat än en bra helg! Underbart äntligen lite glad som omväxling!

fredag 17 april 2015

Hundvakter

Är hundvakter åt Joline i helgen till barnens glädje. En 9 år gammal Golden Retriever.

tisdag 14 april 2015

God morgon

Detta är en sån där dålig dag, känner det i samma sekund som jag vaknar upp. Försöker efter dagens medicinintag att skapa en positiv känsla eller snarare ett undanträngande genom att lyssna på Spotify. Jag är darrig, hjärtat bultar hårt, svårt att andas och har yrsel... Jävla skitdag! Medicinerna gör sitt, men skulle inte klara mig utan dem... Jag är fast i det klassiska ekorrhjulet, mitt liv. Kanske skall jag flytta in i det så är jag ju hemma när det blir för turbulent ;-) blicken hänger inte med, kalla fingrar och darrande händer. Vad händer? Förmodligen allt jag stoppat i mig som skapar denna bunker kring mig som skydd mot verkligeten och där i bubblan sitter jag. Hur skall denna bubbla kunna följa med mig och gymma?! Det är frågan! Ha en bra dag all glada!

måndag 13 april 2015

Dagens träning

Veckans första gympass avklarat, frugan följde med idag och körde rygg/axlar. Var jobbigt pass som tusan, med huvudvärk och illamående är det svårt att prestera som man tänkt. Hoppas bröstpasset imorgon känns bättre. En avkopplande stund i solen med en kaffe blev det när vi kom hem, skönt. God em!

söndag 12 april 2015

Rörigt

Känner mig rastlös, illamående och alldeles för arg hela tiden. Fungerar inte i sociala sammanhang för tillfället då jag känner mig alldeles för stressad och obekväm, fruktansvärt jobbigt för mig och omgivningen. Allt detta kaos i huvudet ställer till det, vill ha lugn och ro och kunna fokusera på nuet istället för att oroa mig för allt. Hoppas jag får bukt med dagens ångest snart och kan njuta med familjen denna sista dagen av påskledigheten. Imorgon börjar stenhård träning igen, nu skall kilona bort och styrkan tillbaks! 

lördag 11 april 2015

Jennifer 8 år!

Grattis till min stora dotter som fyller 8 idag! Kanonväder fick hon på sin dag också. Snart blir det kalas och fika utomhus om vädret håller i sig!

torsdag 9 april 2015

Skön promenad

För att få ihop dagens steg promenerade jag omkring i Annelundsparken en stund. Så vackert med alla färger.

måndag 6 april 2015

Dagens träning

Blev ett bra armpass idag, hade massa energi och styrka! Känns som jag är på väg tillbaks, äntligen! Dagens resultat:

Kosttillskottskåpet

Lite av mina kosttillskott.

söndag 5 april 2015

Trädgårdsarbete

Beskurit päronträdet och fixat lite i trädgården med hela familjen Belfrage, en kalas påskdag!