Leta i den här bloggen

onsdag 27 mars 2013

Mellanmål

Emil och jag tog mellanmål ute i det sköna vädret. Kaffet är så mycket godare utomhus och mackan också!

tisdag 26 mars 2013

Oljad ekskiva

Gjort en grundlig oljebehandling av bänkskivan i ek. Blir väldigt levande. Den kallpressade linoljan luktar gott! Känner mig nöjd med insatsen. Nu blir det att slappna av i soffan och se Halv åtta hos mig på fyran.

En stund i solen

Föredrar att sitta ute i solskenet framför en kvart i ett väntrum. Att riskera att tvingas sitta bland andra och deras blickar slipper jag gärna. Har möte med psykolog på Solhem och väntas att pågå i ett par timmar. Smått nervös och lite förväntansfull inför vad som komma skall. Domen? Funderar mest kring hur jag skall fixa med bänkskivan i ek hemma. Måste förmodligen slipa för att få bort fläckarna som blivit, slitsamt. Sedan inoljning på nytt. Tänkte även gå över trägolvet lite grundligare, skura och såpa. Fönstren måste putsas, fan va mycket. Svårt att släppa allt. Nej nu måste jag bege mig in i betongskuggan.

måndag 25 mars 2013

Nyttig lyxmacka

Förbenat god förmiddagsfika macka.
Danskt rågbröd
Rökt kasslerskiva
Keso
Salladsblad
Rödlök
Minitomat
Ruccola
Färsk dill
Färsk persilja

Stor kopp kaffe med mjölk

Påskpyntat

Satt in första påskriset och hoppas på att det slår ut i dagarna. Ninni har varit ute med farfar och farbror och rastat Berner Sennen Vilde, samtidigt plockade de hem ris. Hittade en fin gren som jag placerade i taket och fixade en bevattningsanordning i form av en Coca Cola glasflaska!

söndag 24 mars 2013

Söndags träning

Fjärde passet på gymmet denna vecka blev riktigt lyckat. Rygg och axlar baksida blev det. Var lite tveksam då jag har haft ganska ont i ryggen de senaste dagarna, men det blev bättre efter träningen :-) rejält med vikt hängde jag på också så styrkan är det inget fel på. Annars har jag försökt öka repetitionerna och sänka vikten något då jag arbetar med uthålligheten eftersom jag försöker få ner vikten lite till. Men det är bra att chocka kroppen med maxvikt ett par gånger under träningspassen vilket gör att man får upp pulsen något. Imorgon är det vägning och mätning, hoppas jag följt kurvan denna vecka...
Tänkte basta en stund senare, brukar vara en skön avslutning på veckan. Hej!

Skickat från Mannajas iPhone

Ants!

Myrorna börjar titta fram, dax med lite myrgift i bodegan snart. Solen skiner och värmer växelvis mellan de kalla vindarna. Barnen och jag åt lunch ute idag också. Måste komma ut lite varje dag, barnen behöver bli av med energi och jag för att fylla lungorna med frisk luft och bli av med klaustrofobiska känslorna. Trots barnens ibland outhärdliga skrik och gap är det avkopplande. Moln på himlen... hmmm!

lördag 23 mars 2013

Utelunch

Underbar lördag, barnen och jag äter lunch i trädgården. Njuter av solen. Hunnit få upp köksbelysningen i förmiddags också. Fortsatt trevlig helg!

torsdag 21 mars 2013

Sveriges (O)Roligaste programledare

Tog det inte extremt lång tid innan Amerikas långkörare AFV - Americas Funniest Home Videos fick en svensk version? Eller är jag helt bakom flötet? Programmet har väl känts ganska dammigt ett tag redan och först nu plockar TV4 upp den lysande idéen och gör en exakt kopia med en lika humorbefriad programledare. Martin Timell... Eller förmodligen beror det på manusskrivarna. Varför är riktig improvisation så sällsynt? Pinsamt är det iaf med dessa krystade skämt. Martin Timell måste ju, likt ett läckande batteri i en fjärrkontroll, smält fast i kanalen, fast så är det ju med sektliknande företag ;) skönt äntligen lite reklam, snart blir det väl småcrazy katter och somnande barn i mat igen!

onsdag 20 mars 2013

Borås Tidning - Hälsa

Inte alls dum artikel i dagens BT. Träning och hälsa hänger helt klart ihop och är viktig för välmående och för att nå målen effektivare. Andning använder man ju också i ångesthantering, då i avslappningsövningar. Gör du rätt kan du uppnå en avslappning liknande ett lättare rus.