Min Filmblogg: Mannajas film
Leta i den här bloggen
onsdag 28 november 2012
En tung dag
Har varit en påfrestande dag, min farmor Margit har blivit mycket dålig och ligger på dödsbädden. Var nere med pappa och mamma idag och hälsade på. Kändes jobbigt då jag såg hur dålig hon blivit. Går så fort. Farmor har ju alltid varit speciell för mig, har varit med henne mycket ensam sedan jag var liten. Spenderade många somrar i stugan i Apelviken, Varberg. Vi hade alltid roligt, hon letade burkar med mig, missuppfatta mig inte det var jag som var burkletare inte farmor. Men hon ställde alltid upp och det måste varit pinsamt för henne många gånger. Vi cyklade, bakade, drack te och spelade kort sena nätter. När jag ville sätta upp parasoll inomhus sa hon aldrig nej till det. Fick alltid stekt ägg på macka på sängen när jag tittade på sommarlovsmorgon, men sedan ville hon alltid röja upp fort, vilket inte jag studsade upp ur sängen med glädje för att göra :). Har mycket bra minnen och det känns fruktansvärt tungt nu när verkligheten kommer så nära plötsligt. Tanken har ju alltid funnits där att en dag försvinner alla ur livet men det går inte förbereda sig. Är ledsen även om det inte syns utåt, det kan jag inte visa. Har aldrig kunnat och kommer nog aldrig kunna.
tisdag 27 november 2012
Mannajas film: Mannajas auktioner på Tradera
Mannajas film: Mannajas auktioner på Tradera: Mina Tradera auktioner! Ett litet urval av de närmare hundra titlarna som ligger ute, några går ut idag, några imorgon och resten på sönd...
måndag 26 november 2012
Mannajas film: Exterminator 1 & 2
Mannajas film: Exterminator 1 & 2: Om jag orkar hålla mig vaken tänkte jag köra båda Exterminator ikväll. Robert Ginty är ju hämnaren hela dan näst efter Charles Bronsons roll...
lördag 24 november 2012
Nu börjar det ta sig...
...sa pyromanen. Tränat och höll på att spy, men det klarade sig bra efter djupa andetag och en avkopplande bastu rehab. Luktar gott och är nyrakad, soffan är min och så också Spotify. Frugans tur att lägga vantarna på bastun med kompisarna den förr. Underbart med lite egentid. Fisksoppan puttrar på spisen och doften som inte fläkten tar är ljuvlig. Denna dag har varit minst sagt svajig, nu mår jag toppen men tidigare höll jag på att krypa ur mitt skinn, ångesten visste inga gränser! Hatar, HATAR dessa djävulska stunder av att nosa i helvetet med skygglappar stora nog att skugglägga en mindre by!!! Men som sagt nu är det lugnt och skönt. Ha en trevlig kväll alla vänner.
onsdag 21 november 2012
tisdag 20 november 2012
Mannajas film: Två nya LaserDiscar till samlingen
Mannajas film: Två nya LaserDiscar till samlingen: Richard Stanley's smått fantastiska "Hardware" och Roberta Findlay's "Prime Evil", förmodligen en praktkalkon.
lördag 17 november 2012
Bastukväll
Äntligen hemma, lite glögg med mina föräldrar och sen bastukväll med familjen, underbart! Ungefär vart annat andetag känns jobbigt, deppig, glad, deppig, trött, nästan glad, andningsuppehåll, fortfarande andningsuppehåll... Panik!!! Tokandas och så håller det på. Lördag är i alla fall en bra dag, hoppas kvällen blir lång. God fortsättning!
Skickat från Mannajas iPhone
Skickat från Mannajas iPhone
Lördagsträning
Armpasset tog nästan död på mig, helt slut med en begynnande huvudvärk. Men är nöjd nu efteråt ändå. Måste få tillbaka suget och viljan i att träna, det mesta har ju varit skit det senaste. Ingen lust till något, bara sova bort dagarna och leva på nätterna med tomtar och troll. Ingen lust att umgås med någon idag men är väl tvungen. Skit också. Måste väl stressa på in i duschen och fixa något att äta åt barnen. Hej!
Skickat från Mannajas iPhone
Skickat från Mannajas iPhone
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)