Leta i den här bloggen

måndag 27 augusti 2012

Vilse på den gröna vägen

En fantastisk måndag, men psykiskt mår jag inte bra trots allt arbete emot det. Varit ute i naturen hela dagen, umgåtts trots att jag vill vara själv. Men jag finner ingen ro någonstans. Vill egentligen inte göra någonting orkar knappt andas, Gröna vägen är det väl tänkt att jag skall till imorgon igen, började där förra veckan. Jobbar med växter av alla de slag, är ganska ok lär mig väl ett och annat. Men just nu har jag ingen större lust. Grubblar allt för mycket och det är nästan helt omöjligt att sluta. Tar en kopp kaffe och beger mig ut igen.

Skickat från Mannajas iPhone

lördag 25 augusti 2012

...så var det med det

Tänk att skenet kan bedra, besvikelsen är enorm och det sårar mig hårt. Vänner man trodde att man hade var bara en fasad som snabbt raseras. Motvinden blir dubbel, skall fan aldrig anförtro mig till någon igen, det går inte att lita på någon, inte en jävel! Satans sändebud har åter igen uppenbarat sig.

Skickat från Mannajas iPhone

fredag 17 augusti 2012

Spöktimmen snart

Sitter och filosoferar. Har haft en bra dag. Varit hyfsat positiv idag med, skall försöka minnas det nästa gång helvetet omringar mig. Sitter på toa och den än så länge värdelösa "Kvarteret Skatan reser till Laholm" står i pausläge. Kunde likagärna låtit den rullar på. Imorgon far frugan min på bröllop och jag stannar tryggt hemma med barnen för en mysig kväll som jag lovat dem. Har en jobbig vecka framför mig så jag skall försöka njuta dessa lediga timmar. God natt bönder, adel och allt vanligt folk!

Skickat från Mannajas iPhone

torsdag 16 augusti 2012

Bra dag!

Äntligen har jag haft en bra dag, energi till att träna och varit positiv... för det mesta. Ninni gjorde ett hjärta av brödkanter imorse gjorde mig glad. Barnen kom i tid till skola och dagis och vädret har varit fint. Kaffe och glass i trädgården och nu är det kväll! Underbart med fredag imorgon!

tisdag 14 augusti 2012

Frukosten från helvetet!

Söta pålägg på knäckebröd får mig att närapå spy, konstaterar jag denna morgon efter en frukost från helvetet!!! Mitt negativa jag ville inte stiga upp alls idag men var tvungen. Ätit frukost med barnen och mår jävligt illa. Haft jobbiga drömmar inatt som hänger kvar i bakhuvudet. Hade tänkt försöka mig ner till gymmet idag också, var där igår för första gången efter semesteruppehållet på tre veckor. Har nog inte haft såpass långt på flera år. Känns rätt att starta med en kreatinperiod för att hitta motivationen igen. Var på möte med min kontakt från Lotsen på "Gröna vägen" igår, vet inte vad jag skall tänka om det, skulle helst vilja gräva ner mig just nu. Känns inte som en meningsfull höst. Inget hopp som vanligt, förutom att äntligen en utredning kring vad för diagnos jag egentligen har och kanske kan få rätt behandling därefter. Att må som jag gör i denna berg dalbana till liv är inget kul. Och att bara vända och vara positiv är svårare än vad många tror. Helt klart mår jag i alla fall bättre med människor som är positiva, glada och uppmuntrande. Men det är väl ganska självskrivet. Men ibland orkar jag inte, jag vill bara gömma mig i min filmkällare och långsam förtvina. God morgon och jag önskar alla en fin dag!

Skickat från Mannajas iPhoneg

måndag 13 augusti 2012

Orkar inte

Ibland blir det bara för mycket. Jag orkar inte, gömmer mig i något skrymsle och bara får tiden att försvinna. Svängningarna har börjat bli mer och mer påtagliga igen. Ångesten infinner sig dagligen och allt känns fruktansvärt meningslöst. Helt innesluten känner jag mig stundtals. Vill bara fly verkligheten mest hela tiden, greppar inte det jag vill nå fram till. Trots att livet delvis har känts meningsfullt i min närmsta omgivning med kärlek som gnista hjälper det inte mitt jag att orka framåt. Korta stunder då mina tankar är på flykt har jag ork. Skrattar och är glad, men hela tiden finns den djävulska osäkerheten inom mig. Allt krackelerar och när jag försöker pussla ihop bitarna faller det isär i ännu fler och mindre partiklar som gör helheten ännu mer oförklarlig. Vill inte göra någonting än mindre meningslösa sysselsättningar som alla välviljare runt mig tvingar in mig i. Helvete!!!

Skickat från Mannajas iPhone

tisdag 24 juli 2012

Äntligen sommar!

Äntligen lite sommarvärme och lusten till att göra något kreativt har kommit tillbaks. Har sysselsatt mig med en massa trädgårdsnyttigheter idag, klippt gräs, spireabuskar ordnat med en liten ny fikaplats vid lekstugan och bara njutit i solen. Lite öl på kvällskvisten är ju en belöning som är välkomnad. Barnen kutar omkring fortfarande och klipper gräs envist med den antika gräsklipparen då den motordrivna strejkar. Oasis strömmar ur högtalarna och livet är gott. Fortsättningen på sommaren hoppas jag blir solig och varm!

Skickat från min iPhone

måndag 9 juli 2012

Det hänger på gärsgårn

Balansgången mellan himmel och helvete är hårfin, ena dagen är inte den andra lik. Även om mitt humör har stabiliserats så är ångesten och depressiva perioder starkt återkommande Allt för ofta. Mycket panik och oro. Men däremellan är jag uppe i det blå. Vill inte klaga men jag ställer till det för mig många gånger och har mig själv att skylla som oftast för att jag mår kass alltför många gånger i veckan. Hur som helst sparkade iväg mig och barnen till gymmet idag där jag närmast svimmade mellan varje set jag körde. Benen och underarmar blev det idag. Skönt nu trots illamående och spagettiliknande ben. Får ordna med lunch till mina cyklande barn som utnyttjar den icke regnande tiden i trädgården. Härliga sommar. Hej svejs!

Skickat från min iPhone

torsdag 28 juni 2012

Räkningen av dagar...

Min räkning av dagar har jag slutat med. Skapade mer ångest än vad bägaren kunde rymma. Räcker att bli påmind varje nittonde juni att jag blivit året äldre. För stunden mår jag bra, fint väder och god mat väntar ikväll. Lax och massa tillbehör. Torsdagskvällarna på stora torget börjar idag, inget som lockar mig stort kan jag inte påstå. Men uppenbarligen i min omgivning. Barnen är utflugna till Strömstad på semester med farmor och farfar, jag saknar dem olidligt mycket men samtidigt är det skönt att kunna koppla av lite på egen hand också. Brorsan åker till Turkiet imorgon och jag är ruskigt avundsjuk, hade gärna dragit iväg också om pengar bara hade funnits på mitt konto. En abrupt punkt kommer nu.

fredag 22 juni 2012

Nattmys

Klockan tickar och här sitter jag med massa skön musik i högtalarna, snöat in på Snoop Dogg denna sena timma. Jennyh och jag har haft en lugn mysig kväll med prat och mer prat. Det var ett tag sedan vi hade det så avstressat. Skönt! Snusen under läppen smakar till och med gott och lite vin i glaset gjorde det inte sämre. Snart lägger jag huvudet mot kudden för lite vila inför morgondagens aktiviteter. Laga mat med barnen och bara njuta av livet. Hoppas alla får en fin midsommar, God natt!