Leta i den här bloggen

tisdag 24 juli 2012

Äntligen sommar!

Äntligen lite sommarvärme och lusten till att göra något kreativt har kommit tillbaks. Har sysselsatt mig med en massa trädgårdsnyttigheter idag, klippt gräs, spireabuskar ordnat med en liten ny fikaplats vid lekstugan och bara njutit i solen. Lite öl på kvällskvisten är ju en belöning som är välkomnad. Barnen kutar omkring fortfarande och klipper gräs envist med den antika gräsklipparen då den motordrivna strejkar. Oasis strömmar ur högtalarna och livet är gott. Fortsättningen på sommaren hoppas jag blir solig och varm!

Skickat från min iPhone

måndag 9 juli 2012

Det hänger på gärsgårn

Balansgången mellan himmel och helvete är hårfin, ena dagen är inte den andra lik. Även om mitt humör har stabiliserats så är ångesten och depressiva perioder starkt återkommande Allt för ofta. Mycket panik och oro. Men däremellan är jag uppe i det blå. Vill inte klaga men jag ställer till det för mig många gånger och har mig själv att skylla som oftast för att jag mår kass alltför många gånger i veckan. Hur som helst sparkade iväg mig och barnen till gymmet idag där jag närmast svimmade mellan varje set jag körde. Benen och underarmar blev det idag. Skönt nu trots illamående och spagettiliknande ben. Får ordna med lunch till mina cyklande barn som utnyttjar den icke regnande tiden i trädgården. Härliga sommar. Hej svejs!

Skickat från min iPhone

torsdag 28 juni 2012

Räkningen av dagar...

Min räkning av dagar har jag slutat med. Skapade mer ångest än vad bägaren kunde rymma. Räcker att bli påmind varje nittonde juni att jag blivit året äldre. För stunden mår jag bra, fint väder och god mat väntar ikväll. Lax och massa tillbehör. Torsdagskvällarna på stora torget börjar idag, inget som lockar mig stort kan jag inte påstå. Men uppenbarligen i min omgivning. Barnen är utflugna till Strömstad på semester med farmor och farfar, jag saknar dem olidligt mycket men samtidigt är det skönt att kunna koppla av lite på egen hand också. Brorsan åker till Turkiet imorgon och jag är ruskigt avundsjuk, hade gärna dragit iväg också om pengar bara hade funnits på mitt konto. En abrupt punkt kommer nu.

fredag 22 juni 2012

Nattmys

Klockan tickar och här sitter jag med massa skön musik i högtalarna, snöat in på Snoop Dogg denna sena timma. Jennyh och jag har haft en lugn mysig kväll med prat och mer prat. Det var ett tag sedan vi hade det så avstressat. Skönt! Snusen under läppen smakar till och med gott och lite vin i glaset gjorde det inte sämre. Snart lägger jag huvudet mot kudden för lite vila inför morgondagens aktiviteter. Laga mat med barnen och bara njuta av livet. Hoppas alla får en fin midsommar, God natt!

torsdag 21 juni 2012

Stacy Keach vs. Erik Belfrage



Sent from my iPhone

Sommarfika

Äntligen det väder som hör midsommar till. Hoppas det håller sig till imorgon också. Min farmor kommer snart och fikar i trädgården pappa är och hämtar henne från Agamemnon. Sitter på grusgången i bar överkropp och njuter. Barnen har nu lärt sig cykla båda två, när jag lät dem öva själva gick det mycket bättre. Mitt tjat och min korta stubin var inte de rätta sättet insåg jag till slut. Grattis mina underbara barn! Nu kom farmor, hej på en stund.

Skickat från min iPhone

måndag 18 juni 2012

Dan före dan

Det är väl på tiden att jag skriver några rader, gäspar som en tok vilket förmodligen beror på det sömniga vädret. Sitter och tecknar med Emil hos svärmor som fyller år idag. Imorgon är det min tur, den 37:e i ordningen. Hur kunde jag plötsligt bli så gammal?!?! Otroligt. Inget kan jag göra åt det heller. Men nu är det i alla fall sommar och jag väntar på värmen, den kommer nog nästa vecka med midsommaren. Have a nice dag!

Skickat från min iPhone

fredag 8 juni 2012

Nytt protein köpt

Satans välsmakande protein, Dalblads Whey Class+ hittade billigt via prisjakt. 399 kr för 3 kg! Oslagbart ju!

torsdag 31 maj 2012

Mr Invisible

Sista dagen på Sjöboklint. Bjöd Rabarberpaj med glass idag, det var uppskattat. Vad händer nu i mitt liv?

onsdag 30 maj 2012

God morgon onsdag

En fin morgon, frukost med barnen och om 15 minuter skall Emil vara i skolan. Inte färdig på långa vägar men vi hinner säkert. God morgon och hej nu skall kaffet ner!