Min Filmblogg: Mannajas film
Leta i den här bloggen
tisdag 25 juli 2023
Kl 4:12
Tidig morgon på gymmet, varit igång ett par veckor nu Jack och jag. Känns oerhört skönt att träna tidigt på ett nästintill tomt gym. Känner mig stark trots de senaste årens "vila". Ben och armar blev det i dag. God morgon!
torsdag 29 juni 2023
En händelserik dag
Vaknade tidigt i dag, klockan var 4:30 cirka. Kaffe sedan en god äggfrukost, försökte mig på att somna om men det gick inget vidare så jag steg upp igen. Trots sömnbrist har jag haft energi i dag och gjort mer än jag brukar. Städat, spacklat, lagat mat, tittat på film och varit på en loppisrunda på egen hand. Nu sitter jag och slappar och tittar på när Emil spelar "Lego Indiana Jones 2", kopplade in PS3:an som inte använts på länge. I kväll vet jag knte riktigt vad som händer men något kul blir det.
onsdag 28 juni 2023
En fin sommardag
Midsommarn är förbi, haft en fin helg i lugn och ro med nästan hela familjen.
Än så länge skall man inte klaga alltför mycket på sommaren, kanske lite på att det varit för varmt men hellre det än regn var eviga dag. I dag är en strålande dag med normal temperatur, lite regn de senaste dagarna som fått gräset att bli grönare igen. Kanske är dags att ta fram gräsklipparen igen. Klippt lite buskar nu på förmiddagen så det ser respektabelt ut mot gatan. Blir nog en heldag ute, kanske rensa lite ogräs också som fått fnatt när himlen öppnade sig. Än så länge har åskan lyst med sin frånvaro, skönt är väl det när man är så knallrädd som jag. Nu blir det kanske en elvakaffe om magen tillåter, ha en fortsatt trevlig sommardag alla läsare.
Än så länge skall man inte klaga alltför mycket på sommaren, kanske lite på att det varit för varmt men hellre det än regn var eviga dag. I dag är en strålande dag med normal temperatur, lite regn de senaste dagarna som fått gräset att bli grönare igen. Kanske är dags att ta fram gräsklipparen igen. Klippt lite buskar nu på förmiddagen så det ser respektabelt ut mot gatan. Blir nog en heldag ute, kanske rensa lite ogräs också som fått fnatt när himlen öppnade sig. Än så länge har åskan lyst med sin frånvaro, skönt är väl det när man är så knallrädd som jag. Nu blir det kanske en elvakaffe om magen tillåter, ha en fortsatt trevlig sommardag alla läsare.
lördag 10 juni 2023
En natt i juni
En skön sommarkväll i paviljongen, dottern och jag sitter och väntar på Emil som snart kommer hem från någon fest med massa skolkompisar i Sandared. Börjar bli småtrött. God natt.
lördag 13 maj 2023
En skön lördag
Sitter i en baden-baden och har det ljuvligt. Tittar på vårat fina päronträd som har massor av blommor i år. I kväll skall vi grilla med ett par andra vänner. Skall bli kul. Dagen har annars varit fullspäckad med måsten, klippt gräset för första gången, kört med grästrimmern, trimmat håret och städat. Nu är jag så där lagom slö och orkar inte lyfta ett finger mer än när jag skall vända köttet på grillen. Trevlig lördag.
tisdag 9 maj 2023
Cykelutflykt
Idag har Jack och jag varit på en cykeltur, ca 12km blev det. Inte cyklat på många år så det var lite småjobbigt i motvind. Trampade på ut till Almenäs, kanonväder och fint att se våren i all sin prakt. Kul att göra något bara vi två. Trevlig em.
torsdag 16 februari 2023
Ett par fina dagar
Senaste veckan har vi haft några soliga dagar som jag njutit av med kaffe i trädgården. Så skönt, längtar till våren. I lördags hade Jack och jag lite egentid där vi bland annat grillade marshmallows i järnspisen, riktigt mysigt. Nu väntar jag på att fläskfärsbiffarna skall bli färdiga så vinkar äta, är så hungrig. God em.
torsdag 2 februari 2023
Almenäs 230202
Var ute på en välbehövlig utflykt idag med fru, son och hund. Skönt med en stunds avkoppling och lite fika bestående av kaffe, varm choklad och äggmackor. Fint väder var det också. Vaknade med halsont, huvudvärk, hosta men ingen direkt feber, hoppas inte detta utvecklas till något värre. Imorgon är det finalen av "På spåret" som vi följt och tävlat med i slaviskt de senaste veckorna, riktigt kul underhållning. God kväll!
fredag 25 november 2022
En fredag i slutet av november
En grå dag idag. Jag var ute med hunden och lekte i trädgården för en stund sedan och upptäckte då dessa knoppar på syrénen och svarta vinbären så här en månad innan jul. En blomma har också lyckats att överleva förra helgens snökaos. Nu sitter den i en vas på köksbordet och sträcker på ryggen. Vackert med lite färger denna annars så dystra och gråa årstid. Ikväll blir det "På spåret" i min ensamhet då barnen har kompisar och frugan är i Dalsland. Blir nog bra ändå, kan ju alltid roa mig med att se på film. Trevlig helg!
måndag 3 oktober 2022
Glasögon
Då har jag fått glasögon till slut. Eller det är faktiskt andra gången, men det är 20 år sedan senast. Snygga bågar hittade jag också. Jag är nöjd.
Nu sitter jag och väntar i ett väntrum, sådär kul. Får roa mig med telefonen så tiden går snabbare. Vänta är inte kul. Tankarna far runt i huvudet i en hiskelig fart, kan inte riktigt fokusera. För mycket på en och samma gång. Är stressad över att Jack och jag måste till gymmet i em vid 16, skall teckna medlemskap vilket i sig inte är jobbigt utan skall bli kul. Vet inte varför det stressar mig egentligen. Provveckan vi hade var riktigt bra, tränade tidig morgon då det är minimalt med folk, skönt. Planen är att gå dit imorgon bitti och köra ett styrkepass. Kommer kännas så skönt efteråt.
Nu är jag kaffesugen och här finns inget kaffe, bedrövligt. God em!
Nu sitter jag och väntar i ett väntrum, sådär kul. Får roa mig med telefonen så tiden går snabbare. Vänta är inte kul. Tankarna far runt i huvudet i en hiskelig fart, kan inte riktigt fokusera. För mycket på en och samma gång. Är stressad över att Jack och jag måste till gymmet i em vid 16, skall teckna medlemskap vilket i sig inte är jobbigt utan skall bli kul. Vet inte varför det stressar mig egentligen. Provveckan vi hade var riktigt bra, tränade tidig morgon då det är minimalt med folk, skönt. Planen är att gå dit imorgon bitti och köra ett styrkepass. Kommer kännas så skönt efteråt.
Nu är jag kaffesugen och här finns inget kaffe, bedrövligt. God em!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)