Seg måndagsförmiddag, fruktansvärt trött och rastlös. Försöker planera upp min dag men det går sådär. Höjdpunkten hittills var när jag drack elvakaffe, säger väl ganska mycket om hur kul jag har det.
Hade en ganska mysig filmkväll igår, hann med två filmer och ett "The Alfred Hitchcock Hour" avsnitt. Filmerna var "An Affair to Remember" från 1957 och "Death Wish 4: The Crackdown" från 1987. Ikväll blir det väl någon film också men vad har jag inte bestämt ännu.
Nu får jag ta och rycka upp mig och komma på något vettigt att göra, kan inte sova bort dagen.
Min Filmblogg: Mannajas film
Leta i den här bloggen
måndag 1 oktober 2018
onsdag 26 september 2018
Att komma igång
En regnig onsdag i slutet av september. Sitter i gungstolen i träningskläder, kom inte iväg till gymmet idag. Först och främst för att jag inte är sugen på att ge mig ut i höststormen men också en hel del lathet. Jag kommer inte till skott med någonting, det är ett helvete. Jag bara irrar omkring. Vad har jag egentligen gjort idag? Jo jag har tömt diskmaskinen och gått ut med soporna samt tagit in posten. Varför har jag så jävla svårt för att komma igång? Jo för att det är lika jävla svårt att avsluta någonting. Jag ser bara problemen och uppförsbackarna i allt. Vilken skitdag. Men imorgon skall jag verkligen försöka komma iväg och träna, känns så mycket bättre efteråt. Nöjd och någorlunda glad blir man också. Nä nu tar jag en kaffe till och fortsätter grubbla på allt och ingenting.
lördag 22 september 2018
GW:s Röda
Ikväll blir det till att testa GW:s Röda till middagen. Hoppas vinet passar bra till ugnsbakad lax och pressad potatis.
måndag 17 september 2018
På tiden
Riktigt länge sedan jag skrev så det är väl på tiden nu. Inte varit särskilt motiverad till så mycket så får väl skylla på det. Allt känns extremt motigt, träningen är inget kul och allt annat jag måste göra stressar mig så jag mår inte så bra. Men hur som helst så har jag gjort ett framsteg idag, jag gick och träna trots att det tog emot något fruktansvärt. Ångesten var närvarande hela långa vägen ner till gymmet, fast väl där så gick det väl ok ändå. Bara jag kommer igång igen så vet jag att jag kommer må bättre, men det är en jävla uppförsbacke. Nu sitter jag här och dricker en stor kopp kaffe och känner mig ganska nöjd ändå.
På onsdag fyller min store son 13 år! Fattar inte att han redan är tonåring. Skall bli kul att fira honom, har hittat en del roliga presenter också som jag tror han uppskattar. Nä nu orkar jag inte skriva mer, börjar få kramp i händerna. God em!
På onsdag fyller min store son 13 år! Fattar inte att han redan är tonåring. Skall bli kul att fira honom, har hittat en del roliga presenter också som jag tror han uppskattar. Nä nu orkar jag inte skriva mer, börjar få kramp i händerna. God em!
lördag 4 augusti 2018
En lördag i augusti
Sitter i soffan med bena i kors och med svetten rinnandes längs ryggraden. Fläktar skönt från det öppna fönstret. Funderar på allt och lite till, kommer inte fram till något bra. Nervös och orolig. Ingen rolig känsla. Hoppas det går över snart.
Det jag vet är att vi skall bjuda på vårrullar i kväll, hela familjen är samlad. Sen får det väl bli ett par filmer ikväll för att fly alla tankar och verkligheten. God em!
Det jag vet är att vi skall bjuda på vårrullar i kväll, hela familjen är samlad. Sen får det väl bli ett par filmer ikväll för att fly alla tankar och verkligheten. God em!
onsdag 1 augusti 2018
Sista sommarmånadens första dag
1 augusti och äntligen lite regn och åska, gillar ju inte åska egentligen men det behövs verkligen. Sån extrem värme som det varit den senaste tiden och så torrt som det är, bärbuskarna i trädgården och gräsmattan mår inte bra och inte jag heller. Nu sitter jag i soffan och har ingenting att göra, har lätt huvudvärk och svetten rinner längs ryggen. Känner mig orolig av någon anledning, alldeles för mycket tankar som far omkring. Hoppas det lugnar sig i em. God lunch!
torsdag 26 juli 2018
Torsdag igen
Sitter på sängkanten och funderar på att gå ut i trädgården och sätta mig i halvskugga, redan 29 grader varmt så man orkar inte göra så mycket. Igår gjorde vi vårrullar i massor, smakade på några stycken och resten frös vi in för att ha att bjuda på framöver när vi får besök. Jennifer är fortfarande kvar i Strömstad hos farmor och farfar och min syster med familj. De badar och har det skönt mest hela dagarna. Men jag längtar efter henne nu, känns tomt här hemma.
onsdag 25 juli 2018
Vårrullar
Idag har det blivit handling ett par timmar för att införskaffa ingredienser till att göra vårrullar från grunden. Nu efter testsmakningen så får man nog allt klappa sig på axeln och säga att det blev oerhört lyckat, så gott.
måndag 2 juli 2018
Ännu en skön dag
Ännu en solig dag i Helsingborg, badat och solat en stund idag och bara kopplat av. Fick binda fast tältet i träden idag då det blåste något så in i norden, tältpinnarna böjde sig och såg ut som hela tältet skulle lyfta. Imorgon när det av hemåt igen, kanske mellanlandar i Varberg på vägen. God kväll!
söndag 1 juli 2018
Från poolkanten
Sitter vid poolen och vaktar våra saker medan barnen och fru badar. Skönt i solen men mindre skönt att sitta på stenbelagd mark då alla stolar är upptagna. Men vad skall jag göra, kan ju inte stå som ett fån och glo. Säkert skönt i vattnet, får roa mig med att titta på. Men jag tänker inte sitta så länge så jag får hemorrojder iaf. Vill bara tillbaka till min stol vid tältet eller kanske en sväng till stranden där jag kan begrava fötterna i den varma sanden. Tankar från ett soligt Helsingborg.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

