Min Filmblogg: Mannajas film
Leta i den här bloggen
torsdag 1 mars 2018
En dag lik alla andra
Vilken jävla kyla, så trött på vintern nu. Måste ge mig ut strax för att bege mig till Solhem på möte, ränner där jämt nu tycker jag. Kurser, DBT, och möten om vart annat och vad ger det mig? Ingenting! Mår skit och är ångestfylld mest hela tiden. Så jobbigt att möta så mycket folk och att behöva prata inför dem. Ser ingen ände på detta. Nä nu vill jag ha vår och lugn och ro så jag kan börja må lite bättre igen. God fm!
fredag 16 februari 2018
En jävla massa snö
Ute med min dotter och son i trädgården och tittar på när de bygger en snögubbe. Tar igen mig lite efter all snöskottning och promenaden i trädgården, trampat upp ett litet spår som jag nu traskat runt i varv efter varv. På bilden syns min lilla buxbom som tagit sig ganska bra senaste året, hoppas hararna nu inte äter upp den. Trevlig helg!
torsdag 8 februari 2018
Torsdagskväll
Äntligen kväll! Haft en relativt tråkig dag idag. Bara gjort massa tråkiga saker och haft massa dötid däremellan. Nu funderar jag på en varm bastu innan jag bänkar mig framför tv'n och någon film.
Här doftar rökelse och det är sådär lagom dunkelt med enbart stearinljus som ljuskälla, mysigt. Börjar jag må bättre tro? Eller kanske bara en tillfällighet att jag ser det positiva omkring mig? Ordningen är nog återställd imorgon... får bli ett träningspass med frugan på förmiddagen när det är fredag och allt. Nu orkar jag inte ordbajsa mer, god kväll!
Här doftar rökelse och det är sådär lagom dunkelt med enbart stearinljus som ljuskälla, mysigt. Börjar jag må bättre tro? Eller kanske bara en tillfällighet att jag ser det positiva omkring mig? Ordningen är nog återställd imorgon... får bli ett träningspass med frugan på förmiddagen när det är fredag och allt. Nu orkar jag inte ordbajsa mer, god kväll!
onsdag 7 februari 2018
Vilodag
Steg upp 4:30 imorse, kokade kaffe och pt frukost. Skickade iväg barnen till skolan och lyckades därefter få några timmars sömn igen. Har bestämt mig för att ta en vilodag från träningen idag vilket känns skönt, fast jag är rastlös. Mitt kaffe står på bordet och ryker, känner dock ingen doft då näsan är täppt. Kanske borde snyta mig och rycka upp mig en smula. Klockan tickar och strax kommer barnen från skolan med snö under fötterna och röda kinder. Skall få dem att städa sina rum tänkte jag, fast det lär väl inte vara så populärt. Ikväll blir det film med en vän, skall bli kul. God em!
tisdag 6 februari 2018
Starten på dagen
Idag var det verkligen tufft att lyckas ta sig till gymmet eller snarare att ta sig utanför dörren. Hade sån ångest så jag nästan höll på att trilla av pinnen. Men jag begav mig ut i vinterkylan och ned till gymmet och körde mitt bröst och axelpass ändå, känns skönt nu efteråt. Nu sitter jag här i våran svarta soffa djupt nedsjunken och dricker en protein samt en stor kopp rykande hett kaffe. Känner mig ganska nöjd faktiskt. Snart kommer barnen hem från skolan och livar till det i den annars så tysta vardagen. God middag!
God natt
En halvbra dag idag, varit kanonväder och jag lyckades komma iväg på ett ryggpass på gymmet trots alla måsten. Det är mycket som oroar mig nu, det tar den mesta av kraften till att orka med att göra något alls. Att vistas med massa andra människor skrämmer mig, inte varit van vid det de senaste åren. Jag känner att jag har svårt att uttrycka mig och hänga med. Allt känns motigt. Hoppas det blir en förändring snart orkar inte ha det så här för alltid. God natt!
tisdag 30 januari 2018
En fin dag
En strålande dag idag, måste ut! Funderar på att ta en promenad med frugan till Knalleland innan barnen slutar skolan. Sitter vid köksbordet och blickar ut genom fönstret mot gatan. Fundersam. Men har egentligen inget att fundera över så jag fortsätter väl bara att stirra. Imorgon måste jag träna iaf, lär ju inte bli något idag. God middag!
lördag 27 januari 2018
Vad skall jag göra?
Lördagsmorgon, vad skall jag hitta på med barnen idag? Ute är det en minus och disigt. Jag sitter med benen i kors och känner mig helt handlingsförlamad, bara stirrar ut i tomma intet. Retar mig på att jag är täppt i näsan men det är jobbigt att snyta sig, fan va lat jag är. Jennifer har bänkat sig vid datorn och Emil är inte hemkommen från sin övernattning ännu. Kaffe har jag redan hällt i mig så det är inte dags för ännu en kopp ännu. Något måste jag hitta på tills motorn är varm nog. Får bli en sväng förbi Coop senare för att inhandla kalkon och toapapper, kanske en loppisrunda hinns med också. Nä nu får jag rycka upp mig, annars mår jag kass över att tiden bara går. God förmiddag!
torsdag 18 januari 2018
Tidig morgon
Trött med halsbränna och huvudvärk, usch vad jag inte gillar tidiga morgnar. Sitter i bilen och väntar på Jennyh som slutar jobbet nu. Har ett jobbigt möte idag som jag inte ser fram emot, hoppas det går fort. Känns som det förstör hela min dag, lär ju inte bli någon träning pg a det. Nä nu får hon komma, ingen lust att sitta här och frysa hur länge som helst. God morgon.
torsdag 11 januari 2018
Ingen bra tid
Året har ju börjat bra... not. Alldeles för mycket ångestkänslor och nedstämdhet. Kämpar varje dag med att gå upp och att orka med dagen. Sover för lite då jag helst sitter vaken på nätterna och tittar på film, drabbar ju min ork och mitt humör dagtid. Hur som helst har jag pinat mig ner till gymmet igår och idag för att inse hur mycket jag har förlorat i styrka och ork av att inte träna, inte mycket motivation kvar. Men skall försöka stå ut och kämpa mig tillbaka där jag en gång var. Nu längtar jag till vårljuset som gör livet så mycket lättare. Må det komma snart!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
