Några bilder från renoveringsarbetet.
Min Filmblogg: Mannajas film
Leta i den här bloggen
måndag 7 augusti 2017
Renovering och lite annat
Då var jag tillbaka igen efter några veckors tystnad. Hunnit börja renovera Jennifers rum med allt vad det innebär, målning, rivning, snickeri, uppsättning av dörr och golvläggning. Jennifer har varit delaktig själv och målat det mesta av väggarna, verkligen jätteduktig. Blir nog fint när det blir färdigt.
Har haft ett par jobbiga dagar de senaste, massa ångest och känner mig förbannat nedstämd. Försöker förtränga det med träning och arbete i hemmet. Men det går inte så bra, trycker ner mig själv rätt så ordentligt speciellt när det gäller träningen. Har slarvat bra länge nu med att lyckas komma till gymmet och det känns inte bra, känner mig sliten, värk överallt och otränad. Måste bli ändring på det nu. Jävla oro i kroppen hela tiden, oroar mig för framtiden och minsta lilla grej blir hur stor som helst i mitt huvud, bedrövligt. Varför kan man inte få vara som alla andra?
Har haft ett par jobbiga dagar de senaste, massa ångest och känner mig förbannat nedstämd. Försöker förtränga det med träning och arbete i hemmet. Men det går inte så bra, trycker ner mig själv rätt så ordentligt speciellt när det gäller träningen. Har slarvat bra länge nu med att lyckas komma till gymmet och det känns inte bra, känner mig sliten, värk överallt och otränad. Måste bli ändring på det nu. Jävla oro i kroppen hela tiden, oroar mig för framtiden och minsta lilla grej blir hur stor som helst i mitt huvud, bedrövligt. Varför kan man inte få vara som alla andra?
måndag 24 juli 2017
Semester
Barnen har varit i Strömstad nu i en vecka, vi skall upp och hämta dem imorgon, längtar efter dem. Vi har roat oss här hemma med att börja renovera lite smått i barnens rum. Men barnen får hjälpa till när de kommer hem precis som de önskade.
Bilderna nedan är tagna i Strömstad för en vecka sedan.
Sommaren tickar på ganska raskt vilket skrämmer mig. Börjar känna mig stressad. Men har hunnit med en del ändå hittills, varit i Uppsala hos min syster och hennes familj, vi fick träffade lille Hugo för första gången. Här sitter han i Emils knä.
Bilderna nedan är tagna i Strömstad för en vecka sedan.
Sommaren tickar på ganska raskt vilket skrämmer mig. Börjar känna mig stressad. Men har hunnit med en del ändå hittills, varit i Uppsala hos min syster och hennes familj, vi fick träffade lille Hugo för första gången. Här sitter han i Emils knä.
onsdag 5 juli 2017
lördag 1 juli 2017
Äntligen...
...lite sol, sitter med en stor kopp kaffe i trädgården och njuter. Varit ute på en liten promenad också. Ikväll blir det grillad kyckling och på det en lååång filmkväll.
1:a juli
Fredag och fint väder! Suttit ute och ätit frukost idag, så skönt. Känner mig hyfsat positiv idag efter dagar med ångest och nedstämdhet. Skall ta mig en promenad snart och fixa lite mat tills ikväll, kanske blir det grillning. Slut på skrivandet. God fm!
måndag 26 juni 2017
Semesterdagar i Strömstad
Nu har vi spenderat några dagar i Strömstad hos mina föräldrar. Trots varierande väder är vi nöjda. Här är några bilder.
onsdag 14 juni 2017
En eftermiddag på Orregatan
En fin junidag idag, sitter i trädgården i solen och försöker koppla av. Har väl egentligen massor att göra men kommer inte riktigt igång med någonting. Känner mig rastlös men fastlåst i stolen. Borde tränat idag men något kom emellan... borde klippt gräset, men jag kan lika väl göra det imorgon så det är nyklippt och fint tills barnens skolavslutning på fredag. Ikväll skall vi till Kulturföreningen Tåget och titta på när Emil spelar teater, Alla vi barn i Bullerbyn blir det, skall bli kul att se. Sen avslutar jag väl kvällen som jag brukar, med film. God em!
söndag 4 juni 2017
Hofsnäs 3/6-17
Igår var hela familjen ute på en liten utflykt på Hofsnäs där barnen passade på att fiska lite. Blev dock inget men det var kul ändå och framförallt skönt att komma ut. Vädret var helt ok, solen tittade fram en stund också.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

