Leta i den här bloggen

måndag 15 augusti 2016

Nystart

Så gick jag då till gymmet för först gången på några veckor, har ju haft otur med både magsjuka och migrän, men nu är det nästan bra igen förutom lite lätt huvudvärk. Gick ganska bra faktiskt, fick sänka vikterna rakt över men det var väl ganska väntat. Skönt att äntligen vara igång igen. Påbörjade en kreatinkur för några dagar sedan så nu hoppas jag på resultat under hösten och hoppas på att inte axeln ställer till för mycket problem. God em!

söndag 14 augusti 2016

Bakdag

Hela familjen passade på att baka kladdkaka samt bröd denna regniga söndag. Trots att jag bara tog en liten bit av kladdkakan känner jag mig nu proppmätt och inte så nöjd med mig själv, men den var god. Får frysa in resten och bjuda på när vi har kaffegäster. Kaffeskål!

Jävla migrän

Nu är jag så trött på den här förbannade migränen som startade i fredags som en blixt från klar himmel. Paniken jag hade natten till lördagen av att inte kunna somna pga av smärtan var för jävlig. Inget hjälper. Nu har det dock lugnat ner sig och är bara lätt huvudvärk kvar, fast anstränger jag mig för mycket blir det snabbt värre. Har helt enkelt varit en skithelg! Det enda som varit roligt är väl att äntligen ha barnen hemma igen efter en vecka i Strömstad. Har varit så tomt här hemma. Det var väl allt för nu, god em!

torsdag 11 augusti 2016

I mörkret

Sitter i mörkret och lyssnar på Michael Jackson, jämte mig sover min fru. Ensam i mörkret, ganska mysigt fast jag hade önskat sällskap nu. Kanske skall försöka väcka henne. Ätit gott ikväll, baconbiff med hasselbackspotatis, var alldeles utmärkt. Äntligen börjar jag må bättre efter dagar av magsmärtor så nu njuter jag bara. Imorgon vet jag inte vad som händer, det jag vet är att jag saknar barnen något sannslöst, de kommer hem först på lördag. Men då skall vi allt mysa hela familjen och ha det bra. God natt!

onsdag 10 augusti 2016

En bra start var det iaf

Frugan väckte mig med frukost på sängen imorse, en riktigt bra start på dagen. Men nu sitter jag här och dricker kaffe, proteindryck och äter en macka och tittar ut genom fönstret och vädret är grått och tråkigt. Tänder en lampa för att få lite positivare ljus, det hjälper faktiskt lite, ljuset är viktigt. Men varför kan jag inte hålla kvar vid den mysiga morgonen? Varför kan jag inte bara få stanna kvar i den känslan. Jo jag vet det är jag själv som är negativ... Har börjat känna mig deprimerad igen och det är inget jag önskar någon annan. Men denna höst skall jag försöka lägga fokus på träningen och annat som får mig att må bra. Ensamheten är dock jävligt jobbig de stunder jag är det. Jag är så utanför allting som man kan vara och inte fan vet jag vad jag skall göra åt saken. Nej det är motigt. Punkt slut.

tisdag 9 augusti 2016

Ännu en sjukdag

Magsjuka är fan inget roligt, förmodligen matförgiftad av fisksoppan i förrgår, inte sugen på fisk ett tag framöver. Vad gör man då när man är rastlös och inte kan göra det man planerat? Ja va fan gör man? Tittar på film eller läser en bok. Ganska mysigt om man har ro nog att ligga still i soffan utan att känna sig plufsig, lyckades en stund. Såg då en gammal sci-fi rulle från 1959 "Invisible Invaders" och läste sen Leif GW Perssons "Gustavs grabb". Har gjort lite nytta också, plockat ur diskmaskinen och hämtat posten, så lite nöjd kan jag väl känna mig. Hoppas det lugnat ner sig imorgon så veckan inte går helt utan ett gympass. God em!

måndag 8 augusti 2016

Soffliggaren

Då ligger man hemma och är sjuk då, var extremt längesedan sist. Ont i hela kroppen. Så typiskt, hade sett fram emot att börja träna idag igen efter två veckors uppehåll. Skit också! Får väl bli soffliggande och massa film ikväll. God em!

fredag 5 augusti 2016

Strömstad i augusti

Åkte upp och lämnade barnen i Strömstad igår. Min syster med familj är på besök så det är kul för barnen att få träffa kusinen sin. Var ute på Blomsholmen igår och promenerade och så fick barnen bada. Ett kort men ett trevligt besök blev det den här gången. Några bilder från Blomsholmen.

måndag 1 augusti 2016

Fönsterputs

Lyckades plocka fram fönsterputsskrapan idag och putsa av utsidan innan regnet kom, det var välbehövligt skall jag säga. Min dotter hjälpte mig med att hålla stegen och när hon inte gjorde det fotade hon mitt arbete. Nu är det bara till att ta insidorna också och kanske mellanglasen. God eftermiddag!

Orregatan 16

Här sitter man och dricker en lite för het kopp kaffe och känner sig uttråkad. Svettas och svedan i armhålorna har fortfarande inte lagt sig. Försökte mig på att byta deodorant förra veckan men det gick ju åt helvete, knallröd och irriterat blev det bara. Nu vågar jag inte ha för tajta T-shirtar eller svettas för mycket för då blir det olidligt. Jaja hoppas det går över snart. Nu kom barnen hem från Handlar'n, skickade iväg dem för att köpa mjölk och grädde till eftermiddagsfikat. Nyplockade bär från trädgården och vispad grädde med en kula glass blir det. Förövrigt vet jag inte vad jag skall hitta på denna måndag, blää!!!