Kalas väder denna lördag. Hur skall jag kunna njuta av detta med andra? Eftersom jag är olik min omgivning så råder det delade meningar om hur livet skall fortlöpa. Vad händer idag då? Vill fiska, njuta av solen med familjen. Men jag är nog ensam.
Skickat från min iPhone
Min Filmblogg: Mannajas film
Leta i den här bloggen
lördag 18 maj 2013
fredag 17 maj 2013
Livsfara!
Vad är det för roligt med att utsätta andra för livsfara?! På min väg neråt stan upptäckte jag att ett brunnslock saknades på 4:e Villagatan. Risken är stor att någon trampar ner i hålet och skadar sig allvarligt. På vägen tillbaka var läget oförändrat, men med min vakna blick :) hittade jag locket ligga ses inslängt i en trädgård. Som den goda omtänksamma medborgare jag är... var jag tvungen trots ryggskottet att se till att det blytunga lockt kom på plats. Dagens goda gärning färdigställd. Trevlig helg!
tisdag 14 maj 2013
Ljusterapi & Rosenrot
Ett ljus till kaffet och en förmiddagsfilm botar nedstämdheten ganska bra. Fem grader och grått ljus utifrån påverkar mig. Fast måste påstå att stämningsnivån höjts ett par steg sedan jag började med rosenrot. Trodde inte mycket på detta till en början, men kände väl att jag inte hade något att förlora då det knappast kunde bli värre. Finns billigt på Gymgrossisten bl a. Väl värt att pröva!
Längtar
Ikväll kommer barnen hem efter flera dagar med farmor och farfar. Först var de hos min syster i Uppsala och i söndags bar det av till Strömstad. Nu längtar jag något otroligt! Varit väldigt tomt här hemma. Ett otroligt tomrum när de är borta, känner sig inte hel på något sätt. Skall bli underbart att få hem dem igen och höra vad de gjort. Längtar!
Skickat från min iPhone
Skickat från min iPhone
måndag 13 maj 2013
Söndagen
Ute på utflykt vid Hoffsnäs igår med frugan och Vilde. Åt lunch och gick en sväng, uppehåll med lite solsken mellan molnen.
onsdag 8 maj 2013
Skänkes
Högen med prylar vi rensat ut står nu och väntar på sitt öde. Hinner det bli upphämtat innan himlens portar öppnar sig? Så skönt att bli av med allt detta som bara tagit plats i garaget senaste åren, hoppas någon mer behövande kommer att glädjas åt vårat gamla "skräp" ;-)
God fm!
God fm!
söndag 5 maj 2013
Krypande
Som en snigel kommer obehaget krypande. Det lämnar en besk smak som inte vill lämna mig. Vill va ensam en stund, andas och bara vara. Om jag nu skulle kunna säga nej, hjälper det inte. Det är inte accepterat. I vissa bekantskaper skall jag spela normal och "ljuga", men jag kan inte ljuga trovärdigt. Det lyser igenom. Jag som har svårt socialt får det ju ännu svårare om jag inte kan vara mig själv, vilket jag oftast inte kan heller då jag inte vet hur jag är egentligen!? Så bästa scenariot, hur är det? Skit samma. Får klistra på det lättsamma ansiktet som alla andra normala människor och försöka va trevlig och vända helvetet inåt, som vanligt...
Skickat från min iPhone
Skickat från min iPhone
lördag 4 maj 2013
Hoffsnäs
Utflykt med barnen vid Hoffsnäs, blåsigt men soligt och skönt vårväder ändå. Lite fika bland vitsipporna. Skön lördag!
fredag 3 maj 2013
Fredagsbilder
Underbar fredag, promenerade till och med i t-shirt idag! Hämtat barnen som givetvis skall leka hela vägen hem, klättra, hoppa, springa... Tålamodskrävande! Städar lite snabbt här hemma tänkte såpa trägolvet också, doftar gott. Marinerat kött i kylen inför grillning senare och lite rött vin till det. God em!
torsdag 2 maj 2013
Suspekt massdöd
På två platser i källaren har jag funnit massor av döda myror! Inget myrgift är utlagt, skumt. Kollektivt självmord kanske? Mysko iaf.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)