Leta i den här bloggen

onsdag 31 juli 2013

Kokar av ilska

För en stund sedan var min dotter och jag på Coop för ett snabbt ärende. På parkeringen utanför skulle jag plocka ut en påse pantburkar ur bagaget då ett stroppigt gubbsnask ställer sig en meter ifrån mig och glor in dömande in i våran bil. Jag blir smått fundersam och irriterad men håller tillbaka ilska. Och frågar om det är intressant. Han svarar med att: "-det skall du skita i". Blir rätt överraskad av hans mycket otrevliga ton och frågar vad han menar med det.
"-Jag tittar på biljäveln som inte är betald!"
"- Va menar du med BILJÄVELN som inte är betald?!?"
"-Hur tilltalar du mig?" Frågar han, äldre människor skall behandlas med respekt till vilket pris som helst enligt honom...
?!?!
Tillslut förklarar han pekandes att han kan se sådant, ser det på... Och så läser han upp registreringsnumret...
Jag kokar av ilska, hjärtat pulserar så att jag skakar men vänder på klacken, biter ihop och småropar GUBBJÄVEL!!! Och lämnar platsen.
Förmodligen har han inte alla hästar hemma eller så har han fått stelkramp i hjärnan men det är hursomhelst inte normalt beteende från en annan individ. Skall man tåla vad som helst bara för att han är äldre???
Jag önskar honom ingen ljus framtid iaf. Satans gubbfan!!!


Skickat från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar