Leta i den här bloggen

måndag 23 maj 2022

Soligt Borås

Efter gräsklippningen så är det skönt att ta sig en paus i solen. Får passa på för det blir en hel del regn framöver. Försöker njuta och släppa alla negativa tankar, en kopp kaffe kanske livar upp. God em!

söndag 8 maj 2022

Söndagsgrillning

Avslutar den här helgen med grillning med barnen. Sitter och njuter av kvällssolen, doften av grillat och ljudet av grannens gräsklippare. Trots min inflammerade axel har jag idag tagit några spadtag, fick be sonen om hjälp efter en stund. Förbereder för en ny uteplats. En bra dag idag, även Rex njuter till fullo.
Skall bli en fin dag imorgon också så lär ju vara ute hela dagen, får dränka in min kala hjässa med solskydd. God kväll!

onsdag 4 maj 2022

Axelsmärta från helvetet

Fin morgon och förmiddag idag, kaffe ute men inte mycket mer än det. Min värk och smärta i höger axeln har blivit mycket värre så måste vila och äta smärtstillande. Känns sådär kul nu när vi har massa projekt på gång i trädgården. Gräva och göra ny uteplats, beställa hem en jävla massa singel som sedan skall portioneras ut på gångarna så vi slipper rensa ogräs stup i kvarten. Det kommer bli riktigt fint när det är klart. Men får ta små steg och göra lite åt gången, annars lär väl inflammationen komma tillbaka illa kvickt. Nu ser det ut att ljusna lite på himmeln, kanske skall bege mig ut en stund till. God em!

lördag 30 april 2022

En fin lördagsmorgon

Vaknade upp vid åtta idag till strålande solsken, ett par minuter senare satt jag i trädgården med en kopp kaffe och njöt. En underbar lördag. Strax blir det loppis och lunch i Kinnahult hos brorsan och hans tjej. Skall bli kul att se hur de har det.

söndag 20 mars 2022

Söndag

En underbar söndag, solen skiner och shortsen är på. Brunch ute och nu njuter jag av en extra kopp kaffe. Härligt!

fredag 18 mars 2022

En underbar fredag

Delar med mig av några bilder från idag och ifrån förr. Barnen var små och glada, saknar denna tiden lite. Rex uppväxt i bilder.

Varit en kanondag idag, städat i trädgården men också bara suttit och njutit av solen. Nu är det musik i högtalarna och senare blir det nog film. God kväll.

torsdag 17 mars 2022

Bilder från barndomen

Fick några bilder från min barndom av mamma häromdan, gissar på att de är från Apelviken. Krabbfiske med pappa är det iaf. Kul att ha lite från mina unga år.
Igår var en fin dag, perfekt för en stunds promenad och avkoppling i solen.
Nu sitter jag på Solhem och väntar på min psykolog, alltid lika nervöst inför dessa möten. Har ingen aning om vad jag skall ta upp idag, lite ont i magen faktiskt. Det ger väl sig, han leder förhoppningsvis samtalet framåt. 8 minuter kvar, hatar att sitta i väntrum med okända människor, fast det verkar som alla sitter med sina mobiler ändå så kan nog lugnt sitta kvar och andas.

lördag 26 februari 2022

En lördag i februari

Underbart kaffedrickarväder idag denna vackra milda lördag. Frugan är på 40-års fest och barnen träffar kompisar så blir en ensamkväll med massor av film, kan nog bli ganska mysigt trots allt. God em!

lördag 12 februari 2022

Lördagen den 12/2-22

En grå lördag som trots allt är bra när det gäller mående. Började dagen med Melodikrysset på P4, känner mig gammal som sysslar med såna aktiviteter. Strax blir det V75 sen får vi se vad kvällen har att bjuda på. Ha en trevlig lördagskväll.

fredag 11 februari 2022

Korvgrillning

En fantastisk dag idag. Blev lunchgrillning i trädgården med hela familjen. Nu sitter frugan och jag och har precis druckit en kopp kaffe. Solen skiner och värmer skönt mot husväggen. Ikväll blir det "På spåret" igen, hoppas på lättare frågor denna fredag. Trevlig helg!