Leta i den här bloggen

söndag 22 augusti 2021

Sensommar i Borås

Vilken underbar dag, solen skiner och grannen nyser så hela villastaden vaknar till liv. Dags att klippa gräset och rensa lite i gångarna, men först njuter jag lite i värmen. Ha en bra söndag alla.


lördag 14 augusti 2021

Lördagen den 14:e augusti

Lördagen startade ganska tidigt med en kopp kaffe vid fyra, somnade om och klev sedan upp vid nio tiden med ännu mer kaffe. Nu är det V75 på 12:an, går inget vidare tyvärr så snart blir det nog ett avsnitt av Sherlock Holmes istället. Kvällen vet jag inte vad den bjuder på, kanske ett par filmer. God kväll!

tisdag 3 augusti 2021

Vaccination nr 2

Då sitter jag på en stoppad stol i färgen blå och väntar på att få gå härifrån efter att äntligen fått vaccinationsspruta 2. Känns så skönt att det är färdigt. Ute skiner solen och ser ut att bli en fortsatt fin dag. Varit lite nervös inför vaccinationen men nu har det släppt. Inte för att jag skall få biverkningar utan att röra mig bland massa folk. Men med munskydd på så ser väl inte de flesta hur man ser ut, ganska skönt om man träffar på någon man känner som man inte vill prata med. Fast det ser jag ju inte. God dag!

fredag 23 juli 2021

Kalasdag i Strömstad

Började med en kopp kaffe i hamnen imorse. Sedan har vi varit ute på lite äventyr. Nu ligger vi i trädgården och slappar.








torsdag 22 juli 2021

Strömstad 2021

Semester i Strömstad med familjen. Kom upp hit vid halv nio ikväll, blev bjudna på mat och sedan en tur upp på berget. En underbar kväll.








lördag 17 juli 2021

En varm lördag

Ännu en dag med en temperatur runt 30 grader. Gör inte mycket mer än att sitta i skuggan och slappa. Rex har upptäckt päronträdet idag, börjar oroa mig för de större träden som han sneglar på. Händer inte mycket mer här på Orregatan 16 idag. Trevlig lördag. 




fredag 16 juli 2021

Fina färger

Nu blommar det för fullt i trädgården, många fina färger!










Ännu en varm dag

Lika varmt idag, redan 29 grader. Sitter en stund i solen och dricker en kopp kaffe, ganska skönt men svetten rinner utefter ryggraden. Tänkt måla fönstren idag men färgen har inte torkat riktigt ännu, klibbigt. Måste bero på den höga luftfuktigheten. Blir frustrerad av att inte bli färdig. Men får väl njuta av sommaren istället. Nu är det helg igen och vädret ser ut att hålla sig fint ett tag framöver. Skönt det! Nästa vecka bär det av till Strömstad där vi skall umgås med mor och far samt syster med familj. Skall bli trevligt. Hoppas bara våran bil blir klar i tid hos herr bilmekaniker. Lunchdags, trevlig helg!




torsdag 15 juli 2021

Varmt idag också

Vilken värme! 30 grader just nu. Borås var väl Sveriges varmaste staden igår med 31,7 grader om jag fattat det rätt. Kan nog bli något liknande idag. Svettas som en tok! Får se hur länge jag orkar sitta i solen. God em!


onsdag 14 juli 2021

Så jävla varmt

Sitter i trädgården och svettas efter gräsklippning. Termometern visar 31 grader, skönt med sommar men kanske lite för bra. Inne är olidligt, ute fläktar det ju lite iaf. Hade tänkt måla andra laget på fönstren idag men bågarna är dessvärre klibbiga fortfarande så får avvakta tills imorgon. Trevlig em!