Min Filmblogg: Mannajas film
Leta i den här bloggen
söndag 29 november 2020
lördag 8 augusti 2020
En vecka i Strömstad
Har varit hos mina föräldrar i Strömstad och hälsat på. Inte träffat dem på ett halvår pga rådande omständigheter. Även min syster med familj var där så vi har haft det trevligt med utflykter, god mat och bara umgåtts.
måndag 15 juni 2020
Ålgårdsfika
Sen frukost vid Ålgården idag. Solen skiner och fåglarna kvittrar. Så skönt med sommar. Saknar Emil dock, hoppas han följer med nästa gång. God förmiddag.
fredag 12 juni 2020
Att vänta i bilen
Den här vyn är inte rolig, sitta i bilen och VÄNTA! Jennyh är och hämtar nygjorda vårrullar som vi kanske skall tillaga ikväll, visserligen något gott att vänta på men ändå. Ha en trevlig eftermiddag.
fredag 5 juni 2020
Fredagskväll
Sitter och väntar på maten som strax är klar. Ont i magen, kanske beror det på hungern. Fredagskväll, Jennyh skall jobba natt och Jennifer har en kompis som skall övernatta. Själv tar jag nog en filmkväll i källaren där jag får lite lugn och ro. Har varit en trist regnig dag idag, inte gjort så mycket. Såg några avsnitt av "Mission: Impossible" originalserien, så förbannat bra är den. Nu blir det mat!
onsdag 27 maj 2020
Kristallbröllop
Idag är det 15 år sedan som vi gifte oss Jennyh och jag. Tiden har gått fort fast vi har hunnit med mycket, två barn 13 och 14 år gamla (snart 15). Själv har jag blivit äldre med en hel del gråa hår. Livet har gått upp och ner men vi har stått vid varandras sida hela tiden. Ikväll skall vi fira lite smått med familjen med en god middag. Just nu sitter jag i trädgården med en kopp kaffe innan städningen tar vid. God em!
tisdag 5 maj 2020
Trött dag
Är vansinnigt trött och uttråkad idag, har inget speciellt att göra. Dricker kaffe mest hela tiden vilket borde göra mig piggare, men icke. Borde kanske tvätta en maskin men det tar ju inte hela dagen. Kvällen blir ensam då frugan jobbar, tråkigt. Fast får roa mig med några filmer och det är ju aldrig fel. Nu skiner solen borde bege mig ut en stund för att få lite luft, jo så gör jag. God em.
onsdag 22 april 2020
21 grader i april
En underbar dag idag. Började dagen med en långpromenad och uträttade en massa ärenden och nu sitter jag i den gröna trädgården och njuter så gott det går i doften av nylagd asfalt och till oljudet av vägarbeten som pågår utanför våran tomt. Men det får man väl ta, asfalteras i hela villastaden på en och samma gång så man är ju lite instängd och kommer då absolut inte ut med bilen. Men gör ju inte så mycket utanför hemmet heller för den delen i dessa coronatider, men det brukar jag ju visserligen inte göra annars heller så ingen större skillnad. Låter fruktansvärt tragiskt egentligen. Har ju massa tid för trädgården vilket har givit resultat, hela huset har varit riktigt duktiga på att samarbeta och pyssla, känns bra. Nu blir det en stund till i solen så jag får lite färg och sen är det väl dags för de dagliga sysslorna. God em!
tisdag 7 april 2020
lördag 28 mars 2020
Grillat
Idag blev det grillad lunch i det sköna vädret. Egen potatissallad och fläskytterfilé, riktigt gott. En skön lördag denna vecka också. God em.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

















