Leta i den här bloggen

onsdag 27 maj 2020

Kristallbröllop


Idag är det 15 år sedan som vi gifte oss Jennyh och jag. Tiden har gått fort fast vi har hunnit med mycket, två barn 13 och 14 år gamla (snart 15). Själv har jag blivit äldre med en hel del gråa hår. Livet har gått upp och ner men vi har stått vid varandras sida hela tiden. Ikväll skall vi fira lite smått med familjen med en god middag. Just nu sitter jag i trädgården med en kopp kaffe innan städningen tar vid. God em!

tisdag 5 maj 2020

Trött dag

Är vansinnigt trött och uttråkad idag, har inget speciellt att göra. Dricker kaffe mest hela tiden vilket borde göra mig piggare, men icke. Borde kanske tvätta en maskin men det tar ju inte hela dagen. Kvällen blir ensam då frugan jobbar, tråkigt. Fast får roa mig med några filmer och det är ju aldrig fel. Nu skiner solen borde bege mig ut en stund för att få lite luft, jo så gör jag. God em.

onsdag 22 april 2020

21 grader i april








En underbar dag idag. Började dagen med en långpromenad och uträttade en massa ärenden och nu sitter jag i den gröna trädgården och njuter så gott det går i doften av nylagd asfalt och till oljudet av vägarbeten som pågår utanför våran tomt. Men det får man väl ta, asfalteras i hela villastaden på en och samma gång så man är ju lite instängd och kommer då absolut inte ut med bilen. Men gör ju inte så mycket utanför hemmet heller för den delen i dessa coronatider, men det brukar jag ju visserligen inte göra annars heller så ingen större skillnad. Låter fruktansvärt tragiskt egentligen. Har ju massa tid för trädgården vilket har givit resultat, hela huset har varit riktigt duktiga på att samarbeta och pyssla, känns bra. Nu blir det en stund till i solen så jag får lite färg och sen är det väl dags för de dagliga sysslorna. God em!

tisdag 7 april 2020

En fin dag

17 grader och sol. Barnen har plockat ut stafflierna och är i full gång på att måla var sin tavla. Jennyh och jag ser på medan vi njuter i värmen. 


lördag 28 mars 2020

Grillat





Idag blev det grillad lunch i det sköna vädret. Egen potatissallad och fläskytterfilé, riktigt gott. En skön lördag denna vecka också. God em.

fredag 27 mars 2020

Kaffe i solen


Sitter ute i det sköna vårvädret med min Texas Chainsaw tröja. Dricker gott kaffe med brorsan och planerar lite inför kommande projekt. God em.

torsdag 26 mars 2020

Skönt i solen igen


En underbar dag, kan till och med ta av mig tjocka jackan och sitta i bara t-shirt och byxor förstås. Mätt och belåten efter fisk med potatismos samt en kopp kaffe. Funderar på vad jag skall hitta på nu förutom att hänga tvätt. Något kul hade ju varit kul. Får fundera en stund till. God em!

tisdag 24 mars 2020

Hemmaträning

En fin solig dag idag också, fast blåsig. Suttit ute en stund vilket var skönt, nu vet jag inte riktigt vad jag skall hitta på. Snickra kan jag inte göra utan att väcka frugan som sover inför nattpass. Ingen lust att köra hemmaträning nu, det gör jag lite senare framför teven. Körde en stund igår kväll och nu har jag träningsvärk i biceps och mage, smärtsamt. Blir väl ungefär samma idag, armar, bröst, rygg, ben och mage. Något måste man ju göra när man inte kan gå till gymmet. Började räkna kalorier igår också, behöver gå ner några kilon mår inget vidare av det jag lagt på mig det senaste. Det skall nog gå bra.

lördag 21 mars 2020

Trädgårdsskötsel








Efter en heldag i trädgården där vi friserat våra fruktträd så skall det bli skönt med en bastu. Dottern var duktig och hjälpte till med klippningen. Så nu ligger det en stor hög med grenar som vi får åka iväg med när det passar. Ikväll blir det hemmagjord pizza och kanske kommer brorsan med kompis på besök. En underbar lördag det här.

fredag 20 mars 2020

En solig fredag





Nu sitter jag här igen, mätt och belåten efter pölsa och stekt ägg. Sugen på en stor het kopp kaffe men känner att jag får avvakta en stund då jag drack alldeles nyss. Solen skiner men endast 4 grader. Skatorna är det full fart på idag, det hörs och syns. Längtar till sommaren nu vill ha värme. Rastlös som fan på grund av att man är så begränsad nu, man vågar inte göra något pga Corona. Inte gymma, inte springa på loppis... finns väl annat att göra visserligen. men hotet hänger över en hela tiden. Nä om man skulle koka sig en kopp ändå, god em!