Leta i den här bloggen

torsdag 13 februari 2020

En kopp kaffe

Sitter med en kopp kaffe som alltid när jag skriver. Jag gör allt för att slippa börja med den tunga uppgift jag har framför mig, att städa lägenheten. Men har visserligen hjälp från två pigga barn idag så kanske går fort ändå. Ute skiner solen och jag längtar lite efter att få slå mig ner i lä och bara njuta av dess strålar, med en kopp kaffe. Det var allt för stunden, ha en bra eftermiddag!

onsdag 12 februari 2020

Det blommar





Ute i kylan och dricker en kopp kaffe, upptäckte att snödropparna och va de nu heter blommar i trädgården.

fredag 7 februari 2020

Fredagen den 7:e februari


Regnigt och jävligt idag. Sitter utanför Ica Maxi och väntar på fru och dotter som är inne och handlar. Efter detta blir det en tur till hinderbanan på Kransmossen då Jennifer vill springa en runda, fattar inte att hon har lust med det i detta skitväder. Själv kommer jag stå i min varma jacka och glo. Äntligen fredag iaf, min mamma fyller 70 år idag också så vi ringde och gratulerade henne imorse, ses gör vi nästa helg då de kommer hem på besök. Ikväll blir det "På spåret" som alltid på fredagskvällarna, mysigt. God em!

torsdag 6 februari 2020

En sjuk tid

Har varit sjuk i stort sett hela jävla januari. Började med influensa i två veckor och sedan har jag haft ont i halsen tills bara för några dagar sedan, för jävligt då jag hade tänkt komma igång med träningen igen efter låååångt uppehåll. Känns fruktansvärt jobbigt att börja om från ruta ett, undrar om jag kommer ha motivation att komma tillbaka till där jag var för några år sedan. Hoppas det. Mår så mycket bättre med mig själv när jag tränar regelbundet. Varit ett jävla år med depressioner som avlöst varandra. Hoppas på ett bättre 2020. Förbannat att det skall vara så svårt att må bra. Men idag har jag en bra dag iaf med fint väder och allt. God em!

Härlig dag


En underbar solig februaridag idag. Var bara tvungen att sätta mig i solen med en kaffe innan jag måste bege mig till Coop för att handla inför helgen. God em!

fredag 3 januari 2020

2020 har börjat

Nytt år och hoppas på ett bättre än året som gick. 2019 var inte mitt år, kroppen har inte mått bra och träningen har inte fungerat som den skall. Får försöka vända på detta nu.

Sitter och blickar ut genom fönstret och lyssnar samtidigt på ett gammalt avsnitt av "På minuten". Solen skiner och det känns som en ganska bra dag. Snart skall jag åka och handla lite inför helgen. Till "På spåret" ikväll blir det nog risotto eller tacos, inte riktigt kommit överens med frugan angående detta ännu.
Fan va svårt det är att skriva och lyssna på något samtidigt, går ju inte så jag slutar skriva nu. God em!

fredag 18 oktober 2019

Bastufredag


Äntligen fredag igen och dags för rakning och bastu. Sitter i min ensamhet och har det ganska gott med Tool i högtalarna och en bastuöl i handen. Frugan jobbar, sonen sover borta och dottern tittar på Idol med grannarna ovan. Så det blir en mysig filmkväll efter att jag är nyduschad och klar. God kväll!

lördag 12 oktober 2019

Tidig morgon

Uppe med tuppen idag denna härliga lördag. Redan hunnit med frukost och två koppar kaffe. Skall iväg några timmar för att slänga skräp, handla och gå på loppis. Ikväll blir det middagsbjudning då brorsan med tjej kommer på besök. Trevlig lördag!

fredag 11 oktober 2019

Fredagsfunderingar

Ett riktigt höstväder idag, känner bara för att sitta inne och dricka kaffe, vilket jag också gör. Finns egentligen massor att göra men jag kommer inte till skott som vanligt. Frosta av frysen, snickra, städa källaren... men hur kul är det? Känns visserligen riktigt bra när man lyckats avsluta något, det är då det är viktigt att ge sig själv en klapp på axeln och berömma sig själv. Inte så bra på detta men bör väl göra så oftare. Funderar över vad min DBT verkligen ger mig, får jag verkligen verktyg som jag kan och kommer att använda mig av? Annars är väl måendet stabilt utan toppar och dalar, många dagar känns slätstrukna och ganska tråkiga. Fast i helgen som gick var riktigt rolig, Jennyh hade ordnat med en överraskningshelg i Göteborg med två vänner. Jennyh och jag firade 15 år tillsammans, sjukt att det är så länge redan. Vad som skall hända i helgen vet jag inte riktigt, det är det vi klurar på nu. Slut för denna gång, trevlig helg!

tisdag 3 september 2019

Höstväder

Precis kommit hem från Solhem från min DBT, var lärorikt denna gång faktiskt. Det var mindre roligt att traska hem i ett jävla skyfall, helt plaskvåt nu. Blev mött av en glad vovve när jag kom hem vilket gjorde mig på lite bättre humör. Värmer mig nu med en stor kopp kaffe, gott. Nu är det dags att planera resten av dagen. God fm!