Leta i den här bloggen

fredag 3 januari 2020

2020 har börjat

Nytt år och hoppas på ett bättre än året som gick. 2019 var inte mitt år, kroppen har inte mått bra och träningen har inte fungerat som den skall. Får försöka vända på detta nu.

Sitter och blickar ut genom fönstret och lyssnar samtidigt på ett gammalt avsnitt av "På minuten". Solen skiner och det känns som en ganska bra dag. Snart skall jag åka och handla lite inför helgen. Till "På spåret" ikväll blir det nog risotto eller tacos, inte riktigt kommit överens med frugan angående detta ännu.
Fan va svårt det är att skriva och lyssna på något samtidigt, går ju inte så jag slutar skriva nu. God em!

fredag 18 oktober 2019

Bastufredag


Äntligen fredag igen och dags för rakning och bastu. Sitter i min ensamhet och har det ganska gott med Tool i högtalarna och en bastuöl i handen. Frugan jobbar, sonen sover borta och dottern tittar på Idol med grannarna ovan. Så det blir en mysig filmkväll efter att jag är nyduschad och klar. God kväll!

lördag 12 oktober 2019

Tidig morgon

Uppe med tuppen idag denna härliga lördag. Redan hunnit med frukost och två koppar kaffe. Skall iväg några timmar för att slänga skräp, handla och gå på loppis. Ikväll blir det middagsbjudning då brorsan med tjej kommer på besök. Trevlig lördag!

fredag 11 oktober 2019

Fredagsfunderingar

Ett riktigt höstväder idag, känner bara för att sitta inne och dricka kaffe, vilket jag också gör. Finns egentligen massor att göra men jag kommer inte till skott som vanligt. Frosta av frysen, snickra, städa källaren... men hur kul är det? Känns visserligen riktigt bra när man lyckats avsluta något, det är då det är viktigt att ge sig själv en klapp på axeln och berömma sig själv. Inte så bra på detta men bör väl göra så oftare. Funderar över vad min DBT verkligen ger mig, får jag verkligen verktyg som jag kan och kommer att använda mig av? Annars är väl måendet stabilt utan toppar och dalar, många dagar känns slätstrukna och ganska tråkiga. Fast i helgen som gick var riktigt rolig, Jennyh hade ordnat med en överraskningshelg i Göteborg med två vänner. Jennyh och jag firade 15 år tillsammans, sjukt att det är så länge redan. Vad som skall hända i helgen vet jag inte riktigt, det är det vi klurar på nu. Slut för denna gång, trevlig helg!

tisdag 3 september 2019

Höstväder

Precis kommit hem från Solhem från min DBT, var lärorikt denna gång faktiskt. Det var mindre roligt att traska hem i ett jävla skyfall, helt plaskvåt nu. Blev mött av en glad vovve när jag kom hem vilket gjorde mig på lite bättre humör. Värmer mig nu med en stor kopp kaffe, gott. Nu är det dags att planera resten av dagen. God fm!

onsdag 28 augusti 2019

Hund på besök


Denna veckan har vi en liten hund på prov. En blandras, Jack Russell, Chihuahua och Japansk spets. Än så länge har det gått bra trots en hel del skall så fort hon hör ett ovanligt ljud. Annars väldigt glad och lekfull, hon är ju bara året. Barnen hjälper till allt vad de kan så det fungerar bra. Får se hur det blir när denna veckan är slut. God em!


fredag 9 augusti 2019

Kräftskiva


I tisdags hade vi kräftskiva här hemma, bara vi fyra. Var riktigt mysigt och förbannat gott. Ikväll blir det hemmagjord pizza. Veckan har förövrigt varit ok, lite toppar och dippar, men har överlevt. Kanske blir något avsnitt av "Stranger Things" ikväll, inne på andra säsongen, annars somnar jag nog till något annat kul. Trevlig fredag!

fredag 2 augusti 2019

I skuggan


Sitter i skuggan och vet inte vad jag skall hitta på. Rensat lite grusgångar från ogräs, men solen fick mig att svettas något kopiöst så jag la av. Nu försöker jag bara njuta av den vackra dagen och inte tänka för mycket på allt jobbigt. God em.

tisdag 16 juli 2019

Semestervecka





Idag promenerade vi ut på Nötholmen här i Strömstad. Hade det skönt i solen under ett par timmar. Resten av dagen fotpatrullerade vi genom staden, ömma fötter skall nu strax få vila i sängen.

tisdag 9 juli 2019

Uppe med tuppen


Tidig morgon imorse, vaknade vid fem åt en liten frukost med frugan. Istället för att somna om så väckte vi våran tonåring och tog med honom på frukost och fiske i det fina vädret. Underbar morgon! Sedan har dagen bara förflutit i ett skönt tempo. Fler sådana här semesterdagar som kan omvandlas till sköna semesterminnen behövs. God kväll!