Denna veckan har vi en liten hund på prov. En blandras, Jack Russell, Chihuahua och Japansk spets. Än så länge har det gått bra trots en hel del skall så fort hon hör ett ovanligt ljud. Annars väldigt glad och lekfull, hon är ju bara året. Barnen hjälper till allt vad de kan så det fungerar bra. Får se hur det blir när denna veckan är slut. God em!
Min Filmblogg: Mannajas film
Leta i den här bloggen
onsdag 28 augusti 2019
Hund på besök
fredag 9 augusti 2019
Kräftskiva
I tisdags hade vi kräftskiva här hemma, bara vi fyra. Var riktigt mysigt och förbannat gott. Ikväll blir det hemmagjord pizza. Veckan har förövrigt varit ok, lite toppar och dippar, men har överlevt. Kanske blir något avsnitt av "Stranger Things" ikväll, inne på andra säsongen, annars somnar jag nog till något annat kul. Trevlig fredag!
fredag 2 augusti 2019
I skuggan
Sitter i skuggan och vet inte vad jag skall hitta på. Rensat lite grusgångar från ogräs, men solen fick mig att svettas något kopiöst så jag la av. Nu försöker jag bara njuta av den vackra dagen och inte tänka för mycket på allt jobbigt. God em.
tisdag 16 juli 2019
Semestervecka
Idag promenerade vi ut på Nötholmen här i Strömstad. Hade det skönt i solen under ett par timmar. Resten av dagen fotpatrullerade vi genom staden, ömma fötter skall nu strax få vila i sängen.
tisdag 9 juli 2019
Uppe med tuppen
Tidig morgon imorse, vaknade vid fem åt en liten frukost med frugan. Istället för att somna om så väckte vi våran tonåring och tog med honom på frukost och fiske i det fina vädret. Underbar morgon! Sedan har dagen bara förflutit i ett skönt tempo. Fler sådana här semesterdagar som kan omvandlas till sköna semesterminnen behövs. God kväll!
tisdag 2 juli 2019
En vecka i Strömstad
Veckan som gick spenderades i Strömstad, kusinerna fick träffas och de hade det roligt tillsammans. Vädret var fint så inget att klaga på. Hjälpte till med lite snickeri och annat som behövde göras. Nu sitter jag här hemma i Borås med en kopp kaffe och saknar min dotter som är kvar hos farmor och farfar, men det är kul för henne hon stormtrivs där.
torsdag 20 juni 2019
Snart midsommar
En hyfsat fin sommar hittills, ganska mycket sol och ganska varmt. Igår fyllde jag 44 och firade det lite smått med familjen. Imorgon är det midsommarafton och vet inte riktigt vad som kommer hända mer än att vi kommer äta gott. Hoppas vädret inte blir alltför bedrövligt bara. Läkarbesöket jag skulle på igår sköt jag upp ett par veckor så oron och ångesten finns kvar och gör sig påmind mest hela tiden. Mår inte så där jättebra med andra ord, men försöker med små medel att ändra på det. Glad midsommar!
fredag 14 juni 2019
Sommarlov
Sommarvärme och blommorna blommar. Skolavslutningen är avklarad för båda barnen, Emil igår kväll och Jennifer i morse. Nu ser vi fram emot ett långt sommarlov.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

