Leta i den här bloggen

torsdag 20 juni 2019

Snart midsommar








En hyfsat fin sommar hittills, ganska mycket sol och ganska varmt. Igår fyllde jag 44 och firade det lite smått med familjen. Imorgon är det midsommarafton och vet inte riktigt vad som kommer hända mer än att vi kommer äta gott. Hoppas vädret inte blir alltför bedrövligt bara. Läkarbesöket jag skulle på igår sköt jag upp ett par veckor så oron och ångesten finns kvar och gör sig påmind mest hela tiden. Mår inte så där jättebra med andra ord, men försöker med små medel att ändra på det. Glad midsommar!

fredag 14 juni 2019

Sommarlov


Sommarvärme och blommorna blommar. Skolavslutningen är avklarad för båda barnen, Emil igår kväll och Jennifer i morse. Nu ser vi fram emot ett långt sommarlov.

onsdag 12 juni 2019

Flykt för en stund

Ikväll har jag försökt med konsten att må lite bättre genom att titta på den gamla komedifavoriten "Den lille badaren" med underbara Louis de Funès, det hjälpte för stunden. Lyckades skingra tankarna under 90 minuter men sen kom ångesten tillbaka och sköljde över mig. Har tryck för brösten och mår verkligen inte bra. Fy fan!

Nästan så man bajsar på sig

Är så orolig så jag nästan skiter på mig för läkarbesöket nästa vecka på min födelsedag av alla dagar. Omöjligt att slå bort tankarna kring detta. Måste försöka leva nu och ta det när det kommer. Förmodligen inget jag behöver oroa mig för men man tänker ju det värsta. Nåväl nu får jag ägna mig åt matlagningen så det inte bränner vid. God kväll!

måndag 10 juni 2019

Dumplings





Idag denna måndag så lagar vi dumplings för första gången. Pilligt och inget jag skulle få för mig att göra allt för ofta. Men hoppas det kommer säkerligen smaka gott.

torsdag 30 maj 2019

Vilde





Igår somnade mina föräldrars Berner Sennen Vilde in lugnt och stilla bara sju år gammal. Helgen som gick fick vi spendera med honom vilket känns väldigt bra. Han var glad hela tiden men väldigt trött av medicinerna han åt. En glädjespridare och en familjemedlem som lämnar ett stort tomrum efter sig.

torsdag 16 maj 2019

En fin dag i maj

En fin dag är snart till ända. Precis hemkommen från en promenad, skönt att man rört på sig idag också. Har väl varit en ok dag annars. Nu hoppas jag på någon bra film ikväll, kanske någon av Clint Eastwoods två senaste "The 15:17 to Paris" eller "The Mule". Har jag otur så blir det "Eurovision Song Contest" andra semifinal istället.
God kväll!

tisdag 7 maj 2019

Snö i maj


Att sommaren är påväg märkte jag inte imorse då jag släppte iväg barnen till skolan. Hoppas det vänder snart.

måndag 22 april 2019

Vilken dag!


Annandag Påsk och kalasväder. Sitter i bersån och njuter för fulla muggar. God em!

söndag 21 april 2019

Påsken 2019














Vi har haft en skön helg i Strömstad med hela familjen, mina föräldrar och bror med sambo. Ätit god mat och kopplat av. Vilde som dessvärre inte är bra i sitt ena bakben har ändå varit glad att ha oss alla samlade. Fortsatt glad påskhelg!