Leta i den här bloggen

torsdag 30 maj 2019

Vilde





Igår somnade mina föräldrars Berner Sennen Vilde in lugnt och stilla bara sju år gammal. Helgen som gick fick vi spendera med honom vilket känns väldigt bra. Han var glad hela tiden men väldigt trött av medicinerna han åt. En glädjespridare och en familjemedlem som lämnar ett stort tomrum efter sig.

torsdag 16 maj 2019

En fin dag i maj

En fin dag är snart till ända. Precis hemkommen från en promenad, skönt att man rört på sig idag också. Har väl varit en ok dag annars. Nu hoppas jag på någon bra film ikväll, kanske någon av Clint Eastwoods två senaste "The 15:17 to Paris" eller "The Mule". Har jag otur så blir det "Eurovision Song Contest" andra semifinal istället.
God kväll!

tisdag 7 maj 2019

Snö i maj


Att sommaren är påväg märkte jag inte imorse då jag släppte iväg barnen till skolan. Hoppas det vänder snart.

måndag 22 april 2019

Vilken dag!


Annandag Påsk och kalasväder. Sitter i bersån och njuter för fulla muggar. God em!

söndag 21 april 2019

Påsken 2019














Vi har haft en skön helg i Strömstad med hela familjen, mina föräldrar och bror med sambo. Ätit god mat och kopplat av. Vilde som dessvärre inte är bra i sitt ena bakben har ändå varit glad att ha oss alla samlade. Fortsatt glad påskhelg!

torsdag 11 april 2019

Jennifer 12 år







Mannajas iPhoneIdag är det min dotters 12 års dag! Kan inte fatta att tiden gått så fort.
Nu sitter vi i soffan och inväntar alla gästerna, får se vilka som dyker upp.

onsdag 27 mars 2019

En dag...


Nu sitter jag här igen och njuter av solen. Druckit kaffe och rensat upp lite i trädgården. Kanske blir det till att åka en vända till återvinningen och bli av med skiten också. Har väl en sån där halvbra dag annars idag, mår inte riktigt bra i kroppen och huvudet. För mycket tankar som snurrar. Får försöka slå bort dem nu och tänka på annat. God em!

lördag 16 mars 2019

Dags för loppis

Äntligen lördag och dags för en loppisrunda på Knalleland. Mulet ute idag, hoppas på uppehåll då jag tänkte använda mina fötter för att ta mig fram. Nu sitter jag i soffan trött som få och väntar på att frugan skall bli färdig. Önskar alla en trevlig dag!

torsdag 14 mars 2019

Grått

Ligger i sängen på mage med stelfrusna fötter och har tråkigt, fruktansvärt tråkigt. Rastlös något så in i helvete. Utanför regnar det och är allmänt grått och tråkigt. Känns som jag gjort allt man kan tänkas göra idag redan, fast om jag tänker efter är det inte så mycket. Mycket jag borde gjort som jag helt enkelt inte fått tummen ur att göra. Det är sådana här tillfällen i livet som jag grubblar alltför mycket på saker som skapar oro i kroppen och får mig på ett bedrövligt humör. Får nog se till att vända på steken och göra något annat. Kanske skall ta och fundera ut vad jag skall se för filmer ikväll istället, men först blir det nog en skön bastu så jag får upp värmen i kroppen igen. God kväll!

tisdag 12 mars 2019

I söndags








I söndags åkte hela familjen på en liten dagsutflykt till Almenäs och grillade, mysigt. Fint vårväder var det också.