Leta i den här bloggen

lördag 4 augusti 2018

En lördag i augusti

Sitter i soffan med bena i kors och med svetten rinnandes längs ryggraden. Fläktar skönt från det öppna fönstret. Funderar på allt och lite till, kommer inte fram till något bra. Nervös och orolig. Ingen rolig känsla. Hoppas det går över snart.

Det jag vet är att vi skall bjuda på vårrullar i kväll, hela familjen är samlad. Sen får det väl bli ett par filmer ikväll för att fly alla tankar och verkligheten. God em!

onsdag 1 augusti 2018

Sista sommarmånadens första dag

1 augusti och äntligen lite regn och åska, gillar ju inte åska egentligen men det behövs verkligen. Sån extrem värme som det varit den senaste tiden och så torrt som det är, bärbuskarna i trädgården och gräsmattan mår inte bra och inte jag heller. Nu sitter jag i soffan och har ingenting att göra, har lätt huvudvärk och svetten rinner längs ryggen. Känner mig orolig av någon anledning, alldeles för mycket tankar som far omkring. Hoppas det lugnar sig i em. God lunch!

torsdag 26 juli 2018

Torsdag igen

Sitter på sängkanten och funderar på att gå ut i trädgården och sätta mig i halvskugga, redan 29 grader varmt så man orkar inte göra så mycket. Igår gjorde vi vårrullar i massor, smakade på några stycken och resten frös vi in för att ha att bjuda på framöver när vi får besök. Jennifer är fortfarande kvar i Strömstad hos farmor och farfar och min syster med familj. De badar och har det skönt mest hela dagarna. Men jag längtar efter henne nu, känns tomt här hemma.

onsdag 25 juli 2018

Vårrullar




















Idag har det blivit handling ett par timmar för att införskaffa ingredienser till att göra vårrullar från grunden. Nu efter testsmakningen så får man nog allt klappa sig på axeln och säga att det blev oerhört lyckat, så gott.

måndag 2 juli 2018

Ännu en skön dag








Ännu en solig dag i Helsingborg, badat och solat en stund idag och bara kopplat av. Fick binda fast tältet i träden idag då det blåste något så in i norden, tältpinnarna böjde sig och såg ut som hela tältet skulle lyfta. Imorgon när det av hemåt igen, kanske mellanlandar i Varberg på vägen. God kväll!

söndag 1 juli 2018

Från poolkanten

Sitter vid poolen och vaktar våra saker medan barnen och fru badar. Skönt i solen men mindre skönt att sitta på stenbelagd mark då alla stolar är upptagna. Men vad skall jag göra, kan ju inte stå som ett fån och glo. Säkert skönt i vattnet, får roa mig med att titta på. Men jag tänker inte sitta så länge så jag får hemorrojder iaf. Vill bara tillbaka till min stol vid tältet eller kanske en sväng till stranden där jag kan begrava fötterna i den varma sanden. Tankar från ett soligt Helsingborg.

lördag 30 juni 2018

Tältsemester











Igår morse tog vi vårat stora tält och begav oss till Helsingborg och Råå Vallar. En fin camping med allt man kan önska såsom pool, butik och restaurang. Fint och fräscht överallt. Förmodligen blir det en dagstur till Helsingör idag. God förmiddag!

måndag 25 juni 2018

43 i snart en vecka



Mannajas iPhoneLåg lite längre idag men är inte mycket piggare för det, ryggen smärtar då jag inte sover något vidare i sängen, för mjuk förmodligen. Känner mig som en gammal man när jag stapplar fram till kaffekokaren och kokar morgonens första kopp kaffe. Alltid lika gott. Ser ut att bli en fin sommardag idag, skönt att värmen kom tillbaka. Är väl lika bra att förflytta sig till trädgården och hitta på något nyttigt. God förmiddag!

måndag 18 juni 2018

Träsmak





Fler regniga bilder från Strömstads hamn, utsikt från badhuset. Börjar bli småtråkigt att bara sitta och se andra bada och lyssna på gammal musik från 80-talet. Nu vill jag hem och äta!

Badanstalten i Strömstad




Mannajas iPhoneEftersom det inte är något badväder idag så har vi begett oss till Strömstad badhus, sitter själv vid poolkanten och tittar på när resten av familjen leker och plaskar.