Min Filmblogg: Mannajas film
Leta i den här bloggen
torsdag 26 juli 2018
Torsdag igen
Sitter på sängkanten och funderar på att gå ut i trädgården och sätta mig i halvskugga, redan 29 grader varmt så man orkar inte göra så mycket. Igår gjorde vi vårrullar i massor, smakade på några stycken och resten frös vi in för att ha att bjuda på framöver när vi får besök. Jennifer är fortfarande kvar i Strömstad hos farmor och farfar och min syster med familj. De badar och har det skönt mest hela dagarna. Men jag längtar efter henne nu, känns tomt här hemma.
onsdag 25 juli 2018
Vårrullar
Idag har det blivit handling ett par timmar för att införskaffa ingredienser till att göra vårrullar från grunden. Nu efter testsmakningen så får man nog allt klappa sig på axeln och säga att det blev oerhört lyckat, så gott.
måndag 2 juli 2018
Ännu en skön dag
Ännu en solig dag i Helsingborg, badat och solat en stund idag och bara kopplat av. Fick binda fast tältet i träden idag då det blåste något så in i norden, tältpinnarna böjde sig och såg ut som hela tältet skulle lyfta. Imorgon när det av hemåt igen, kanske mellanlandar i Varberg på vägen. God kväll!
söndag 1 juli 2018
Från poolkanten
Sitter vid poolen och vaktar våra saker medan barnen och fru badar. Skönt i solen men mindre skönt att sitta på stenbelagd mark då alla stolar är upptagna. Men vad skall jag göra, kan ju inte stå som ett fån och glo. Säkert skönt i vattnet, får roa mig med att titta på. Men jag tänker inte sitta så länge så jag får hemorrojder iaf. Vill bara tillbaka till min stol vid tältet eller kanske en sväng till stranden där jag kan begrava fötterna i den varma sanden. Tankar från ett soligt Helsingborg.
lördag 30 juni 2018
Tältsemester
Igår morse tog vi vårat stora tält och begav oss till Helsingborg och Råå Vallar. En fin camping med allt man kan önska såsom pool, butik och restaurang. Fint och fräscht överallt. Förmodligen blir det en dagstur till Helsingör idag. God förmiddag!
måndag 25 juni 2018
43 i snart en vecka
Mannajas iPhoneLåg lite längre idag men är inte mycket piggare för det, ryggen smärtar då jag inte sover något vidare i sängen, för mjuk förmodligen. Känner mig som en gammal man när jag stapplar fram till kaffekokaren och kokar morgonens första kopp kaffe. Alltid lika gott. Ser ut att bli en fin sommardag idag, skönt att värmen kom tillbaka. Är väl lika bra att förflytta sig till trädgården och hitta på något nyttigt. God förmiddag!
måndag 18 juni 2018
Träsmak
Fler regniga bilder från Strömstads hamn, utsikt från badhuset. Börjar bli småtråkigt att bara sitta och se andra bada och lyssna på gammal musik från 80-talet. Nu vill jag hem och äta!
Badanstalten i Strömstad
Mannajas iPhoneEftersom det inte är något badväder idag så har vi begett oss till Strömstad badhus, sitter själv vid poolkanten och tittar på när resten av familjen leker och plaskar.
lördag 16 juni 2018
Dag 2 i Strömstad
Sitter i vardagsrummet i vår lägenhet och låter maten sjunka. Har varit ut på småpromenader och inte gjort något speciellt förutom att ta det lugnt. På kvällen tog sig barnen ett kvällsdopp i hamnen. Var själv inte jättesugen så hoppade det.
fredag 15 juni 2018
Semester
Idag har barnen haft skolavslutning i kyrkan, när barnen kom hem blev det smörgåstårta till kaffet. Efter det packade vi bilen för att åka på en semestervecka till mina föräldrar i Strömstad. Började bra med att bilhelvetet började skramla så en snabb sväng till Mekonomen fick det bli, var inget allvarligt som ställde in våran resa som tur var. Nu sitter vi i en av lägenheterna och småmyser efter middagen som bestod av pasta och köttfärssås. Utanför tjuter fiskmåsarna och solen är på väg ner. Ännu en sommardag till ända.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)


