Leta i den här bloggen

fredag 11 maj 2018

Monstret...


Skräcken i källaren

Upptäckte i förrgår fm att allt inte stod rätt till i korridoren utanför bastun. Saker låg i en enda stor röra på golvet och när jag sedan insåg att något rörde sig inne i den dunkla delen av källaren så lade jag bena på ryggen och rusade skräckslagen ut i trädgården. Till en början trodde jag det var en katt som tagit sig in dagen innan, såg nämligen en svans där inne bland tavlor och böcker. Bilder började målas upp i huvudet. Senare så såg min son att det minsann inte var en katt utan en VÄLDIG råtta med låååång svans som han beskrev det.
Igår inhandlades en råttfälla som den givetvis inte fastnade i trots att den varit på den två gånger. Så idag fick Anticimex komma hit och vips så var den fast inom ett par timmar. Blev lite smått besviken när vi såg skräckmonstret, den var inte så skrämmande som vi alla trodde. Nu är den iaf död och begraven och vi kan lugnt basta, sitta vid datorn och kolla film i hemmabion igen som om inget hade hänt.

söndag 22 april 2018

Fin dag














Tog med barnen och Vilde på utflykt till Hofsnäs idag, alldeles vindstilla med en vacker spegelblank sjö. Underbart med vår.

onsdag 28 mars 2018

På vårdcentralen

Då sitter jag på vårdcentralen och väntar i väntrummet bland andra människor som jag givetvis tjuvlyssnar på. Inget intressant eller kul med kattmat som två sitter och skrattar och pratar om. Nä nu får det bli min tur! Trevlig Mittwoch!

tisdag 27 mars 2018

Ny dag i källaren


Ny dag på cykeln i källaren och ett nytt avsnitt av "På minuten", rätt så mysigt att sitta här nere och förbränna kalorier. Fast desto bättre efteråt, då känner man sig nöjd. Trevlig tisdag!

måndag 26 mars 2018

Träning på gång

Sitter och trampar på motionscykeln i källaren och lyssnar på senaste avsnittet av "På minuten". Svettas ganska ordentligt och det är djävulusiskt tråkigt. Men eftersom jag inte lyckas ta mig till gymmet idag då ryggen fortfarande smärtar så får jag stå ut med det här, måste ju göra något. Skall ju lyckas gå ner några kilon tills sommaren hade jag tänkt. Trevlig måndag alla!

fredag 23 mars 2018

Lugnt och skönt

En fantastisk fredag, trots att jag vaknade med extrem ryggsmärta idag lyckas jag sitta en stund i solen och slappna av. Vi är hundvakter idag under dagen så nu har jag en hund som sitter på mina fötter och trycker sig emot mig för att ständigt bli klappad. Annars roar jag mig med att öva lite medveten närvaro genom att ta in alla intryck från omgivningen. Ganska rogivande, om än i korta stunder då jag har svårt att fokusera länge. Trevlig fredag alla!

torsdag 15 mars 2018

Sömnlös natt

Så ligger man här igen nerbäddad och försöker sova till P3 dokumentär. Men det går inget vidare som vanligt. Kan inte komma till ro utan tankarna och oron tar över så att jag inte kan koncentrera mig på att lyssna och att sluta ögonlocken känns ansträngande. Armarna är i vägen hur jag än ligger och nacken känns spänd som en gitarrsträng. Den här kroppen behöver vila men det känns hopplöst. Så vad gör jag, jo jag grubblar på allt som har hänt, vad som skall hända och hur jävla illa allt kan gå. Är så trött i huvudet så det värker. God natt!

söndag 11 mars 2018

Söndagsutflykt











Barnen och jag tog en tur ut till Almenäs idag i duggregnet. Fikaväskan var packad med äggmackor och kaffe, gott och ganska avkopplande trots vädret. Väl hemma slängde jag in en eftermiddagsmatiné att avnjuta i soffan.

fredag 9 mars 2018

Helg igen

Fredag igen och fruktansvärt grått ute. Mina tår känns frusna och jag har väl sådär kul just nu. Avslutade precis "The Blob" från 1988 som jag såg tillsammans med min son, vi båda gillade filmen så det var trevliga 90 minuter. Lyssnar på den tickande klockan samtidigt som jag funderar på vilka filmer som jag skall se ikväll. Frugan jobbar hela helgen så blir barnen och jag som får roa oss bäst vi kan. Ser ut att bli en fin morgondag och relativt kall också så kanske får hitta på någon utomhusaktivitet. Med mig som idéspruta kommer det nog gå alldeles utmärkt... En kopp kaffe till snart kanske när Jennyh behagar att resa sig från sängen. Trevlig helg!