Min Filmblogg: Mannajas film
Leta i den här bloggen
söndag 31 december 2017
Sista dagen på året
Då är det dags att vinka av 2017 och välkomna det nya året. Ett jävligt svajigt år har det varit med både höjdpunkter och djupa dalar. Har en hel del jag måste ta tag i och kämpa hårt för. Kommer bli tufft och jag undrar hur länge orken finns där. Gott nytt år!
onsdag 29 november 2017
Än är det inte jul
En seg dag, kom iväg och tränade ändå känns skönt nu. Men det här gråa vädret gör mig så nedstämd och trött, hoppas på lite snö snart och en vit jul. Här hemma har vi fått upp julgardiner redan och min dotter har satt upp sin plastgran och lite annat julpynt. Men resten av lägenheten får vänta lite på sina tomtar. Känner mig själv som en tomte ibland som lufsar omkring i min egna lilla värld. God jul i förtid!
måndag 20 november 2017
Måndagsfunderingar
Då var det måndag igen, jobbig start känner mig inte på topp idag. Tung i bröstet och allt känns motigt. Sitter vi köksbordet och dricker andra koppen kaffe för dagen och tittar ut på pudersnön som täcker marken. Fryser och känner inte för att träna idag men borde väl göra det ändå. Båda barnen är sjuka så de ligger i soffan med iPad och telefon samt att teven är på där SvampBob visas. Jag vet vad jag hade valt. Snart får jag ge mig ut i kylan, god förmiddag!
torsdag 16 november 2017
onsdag 15 november 2017
Bilder från förr
Första bilden sitter jag och sover i pappas knä, andra är det väl fisketur på gång. Länge sedan nu, usch vad åren går. Men man var ju lite söt som liten ändå.
Kort Strömstadsvisit
Brorsan och jag, där jag verkligen ser ut som STORE bror 😂. Vi gjorde en snabbvisit i Strömstad idag för att hjälpa mor och far med att hämta pellets. Vi bar tillsammans 1,6 ton pellets, nu hoppas jag det räcker ett tag. Det var trevligt att träffa mamma, pappa och Vilde en snabbis. Vilde blev så själaglad när vi kom så han ylade ståendes på bakbenen. Vilket välkomnande! Bilresan dit och hem gick i skrattens tecken, alltid lika kul att träffa brorsan. Väl hemma igen hade familjen fixat med middag så vi hade en mysig stund innan barnen skulle läggas. Haft en bra dag, men nu är jag trött.
tisdag 14 november 2017
Periodiskt underhåll av trägolv
Idag är det tid för att skura trägolvet lite mer noggrant än att bara svabba av det med såpa. Först är det skurning med rotborste liggandes på knäna, gör jävligt ont. Sen får det torka. Efter detta kommer den roliga delen, att stryka golvet med en 1/10 dels såpablandning 2-3 gånger, har valt träsåpa med vitt pigment i för att få en ljusare nyans. Så snart är det julfint här hemma och nya bordet och stolarna skall nog känna sig välkomna.
måndag 13 november 2017
Hemmaträning
Dagen har flutit på bra, fått gjort en hel både igår och idag inför inflytten av de nya möblerna. Så nu tar jag mig ett litet träningspass på kvällskvisten med hanteln. Hoppas morgondagen erbjuder något ut över det vanliga. God kväll!
söndag 12 november 2017
Elvakaffe
Farsdag idag, fick stiga upp till dukat bord och blev bjuden på ägg, bacon och vita bönor i tomatsås, gott. Nu sitter jag här med min onda rygg och dricker en kopp kaffe och funderar på hur dagen kommer att fortlöpa. Skall gör plats för nya köksbordet så vi har sålt vårat gamla som skall hämtas idag. Golvet under behöver skuras och såpas och skänken som vi nu har massa bröte i skall tömmas och flyttas till källaren. Så här finns att göra så det räcker och blir över. God fm!
lördag 11 november 2017
Soffläge
Ligger bekvämt i soffan och är slö. Fjärrkontrollen styr mitt liv denna afton. Först såg vi "Mio min Mio" och "LasseMajas detektivbyrå - Kameleontens hämnd" och när dottern och frugan somnat blir det lite 70-tals "Hulken" som får förgylla de sista timmarna, avsnittet jag är inne på nu i Säsong 1 heter "747". Lugnet i kroppen har infunnit sig och sköna mörka natten har tagit vid, nu känner jag mig trygg igen! God natt!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
