Leta i den här bloggen

måndag 24 juli 2017

Bilder från Uppsala

















Några fler bilder från Uppsala. Barnen med kusinerna.

Semester

Barnen har varit i Strömstad nu i en vecka, vi skall upp och hämta dem imorgon, längtar efter dem. Vi har roat oss här hemma med att börja renovera lite smått i barnens rum. Men barnen får hjälpa till när de kommer hem precis som de önskade.
Bilderna nedan är tagna i Strömstad för en vecka sedan.






Sommaren tickar på ganska raskt vilket skrämmer mig. Börjar känna mig stressad. Men har hunnit med en del ändå hittills, varit i Uppsala hos min syster och hennes familj, vi fick träffade lille Hugo för första gången. Här sitter han i Emils knä.

onsdag 5 juli 2017

Barnarbete i trädgården






Fick barnen till att hjälpa till att klippa ner spirean, gick undan när vi var tre.

lördag 1 juli 2017

Äntligen...



...lite sol, sitter med en stor kopp kaffe i trädgården och njuter. Varit ute på en liten promenad också. Ikväll blir det grillad kyckling och på det en lååång filmkväll.

1:a juli

Fredag och fint väder! Suttit ute och ätit frukost idag, så skönt. Känner mig hyfsat positiv idag efter dagar med ångest och nedstämdhet. Skall ta mig en promenad snart och fixa lite mat tills ikväll, kanske blir det grillning. Slut på skrivandet. God fm!

måndag 26 juni 2017

Semesterdagar i Strömstad












Nu har vi spenderat några dagar i Strömstad hos mina föräldrar. Trots varierande väder är vi nöjda. Här är några bilder.

onsdag 14 juni 2017

En eftermiddag på Orregatan

En fin junidag idag, sitter i trädgården i solen och försöker koppla av. Har väl egentligen massor att göra men kommer inte riktigt igång med någonting. Känner mig rastlös men fastlåst i stolen. Borde tränat idag men något kom emellan... borde klippt gräset, men jag kan lika väl göra det imorgon så det är nyklippt och fint tills barnens skolavslutning på fredag. Ikväll skall vi till Kulturföreningen Tåget och titta på när Emil spelar teater, Alla vi barn i Bullerbyn blir det, skall bli kul att se. Sen avslutar jag väl kvällen som jag brukar, med film. God em!

söndag 4 juni 2017

Hofsnäs 3/6-17












Igår var hela familjen ute på en liten utflykt på Hofsnäs där barnen passade på att fiska lite. Blev dock inget men det var kul ändå och framförallt skönt att komma ut. Vädret var helt ok, solen tittade fram en stund också.

lördag 27 maj 2017

12 årig bröllopsdag



Idag firar frugan och jag 12 år! Fattar inte va tiden har gått fort. Haft en bra dag, varit på vårmarknaden i stan och nu har vi grillat gott och njuter av sommarvärmen. Ha en bra kväll gott folk!

onsdag 24 maj 2017

En orolig tid

Något är fel. Mår inte bra. Har tagit mig en bastu för att lugna mig och bara få koppla av en stund. Oroar mig kanske i onödan men det känns inte bra det här. Lyssnar på musik och försöker drömma mig bort, men det går inte. Fan va jobbiga vissa dagar är. Har varit en fin dag idag också och lyckats bättra på min Cypern-bruna färg lite. Förra veckan var underbar, kunde koppla av från verkligheten men nu när man är hemma igen så är man tillbaka i samma gamla gängor. Får väl hoppas på att det vänder. God långhelg!