Leta i den här bloggen

onsdag 14 juni 2017

En eftermiddag på Orregatan

En fin junidag idag, sitter i trädgården i solen och försöker koppla av. Har väl egentligen massor att göra men kommer inte riktigt igång med någonting. Känner mig rastlös men fastlåst i stolen. Borde tränat idag men något kom emellan... borde klippt gräset, men jag kan lika väl göra det imorgon så det är nyklippt och fint tills barnens skolavslutning på fredag. Ikväll skall vi till Kulturföreningen Tåget och titta på när Emil spelar teater, Alla vi barn i Bullerbyn blir det, skall bli kul att se. Sen avslutar jag väl kvällen som jag brukar, med film. God em!

söndag 4 juni 2017

Hofsnäs 3/6-17












Igår var hela familjen ute på en liten utflykt på Hofsnäs där barnen passade på att fiska lite. Blev dock inget men det var kul ändå och framförallt skönt att komma ut. Vädret var helt ok, solen tittade fram en stund också.

lördag 27 maj 2017

12 årig bröllopsdag



Idag firar frugan och jag 12 år! Fattar inte va tiden har gått fort. Haft en bra dag, varit på vårmarknaden i stan och nu har vi grillat gott och njuter av sommarvärmen. Ha en bra kväll gott folk!

onsdag 24 maj 2017

En orolig tid

Något är fel. Mår inte bra. Har tagit mig en bastu för att lugna mig och bara få koppla av en stund. Oroar mig kanske i onödan men det känns inte bra det här. Lyssnar på musik och försöker drömma mig bort, men det går inte. Fan va jobbiga vissa dagar är. Har varit en fin dag idag också och lyckats bättra på min Cypern-bruna färg lite. Förra veckan var underbar, kunde koppla av från verkligheten men nu när man är hemma igen så är man tillbaka i samma gamla gängor. Får väl hoppas på att det vänder. God långhelg!

söndag 21 maj 2017

Sann humor



När jag kollade igenom gamla foton på Facebook så hittade jag denna oslagbara bild på en rapsolja med det icke så passande namnet "Brölio". Hjälpte min bror att flytta för några år sedan och hittade då denna i hans kök, vi garvade tills tårarna rann!

torsdag 11 maj 2017

Snöbollskrig


Min lilla snöbollskrigsfilm var ju tvungen att göras när snö började vräka ner i maj månad!

söndag 7 maj 2017

En söndag i maj

Söndag förmiddag, mulet idag och 14 grader. Dagens andra kopp kaffe är uppdrucken och här sitter jag och funderar på vad som skall hända idag. Barnen börjar bli otåliga och vill hitta på något så vi får väl se till att något kul sker. Igår kväll hade vi grillgäster, var trevligt, avslutade kvällen relativt tidigt så jag slängde in en Agatha Christie rulle som jag somnade till ganska omgående. Var väl trött efter all sol som dagen erbjudit. Ikväll blir det iaf en bastu och rakning av huvudet. God förmiddag!

lördag 6 maj 2017

Dagens strapatser

Lördag och dags för loppis, i Skene denna gång. Skall försöka hitta en ryggsäck som vi skall ha som handbagage på resan. Jag lär väl fynda någon film kanske, förhoppningsvis. Sen blir det nog en heldag utomhus eftersom det skall bli 22 grader idag! Avslutar kvällen med grillning tror jag om allt går vägen. God morgon!

fredag 5 maj 2017

En bra start

En bra morgon med kalasväder och en kopp kaffe i trädgården. Sitter mot husväggen i lä med benen vilandes på stolen mitt emot. Drar ett djupt andetag och funderar på vad jag skall hitta på idag. Nu fick jag besök av en småfågel också. Tror jag skall bege mig ner till gymmet för veckans fjärde pass också och köra axlar och lite mage. Hoppas axlarna pallar med det bara, haft det för jävligt med speciellt högra sidan det senaste. Är nog dags att besöka vtc snart, tar nog det efter våran semestervecka. Nåväl här har jag det gott iaf. God förmiddag!

onsdag 3 maj 2017

Elvafika



En sån kanondag! Sitter ute i trädgården med en kopp kaffe och försöker njuta, går ganska bra trots alla byggnationer och vägarbeten som pågår runtomkring. Det är ett förbannat oväsen! Strax så bär det av att rasta hund och sedan blir det ett benpass.