Min Filmblogg: Mannajas film
Leta i den här bloggen
lördag 30 juli 2016
Kypesjön igen
Lika bra att passa på att bada barnen när solen är framme. Själv sitter jag på stranden och njuter av solen, inte sugen på att doppa mig.
Lördag i Borås
Jennifer och jag gav oss ut på Pokémon jakt i Annelundsparken medan brödet jäste hemma, en skön tur i lagom varmt växlande molnighets väder. Borde klaga på att värmen lyser med sin frånvaro men orkar inte tjata om det en gång till denna sommar. Försöker vara positiv istället. Nu gräddas brödlimpan i ugnen och det doftar gott i hela lägenheten. Blir lagom färdigt till eftermiddags fikat. Trevlig lördag!
onsdag 27 juli 2016
Kypesjön
Stack iväg på en liten utflykt idag till Kypesjön, egentligen var det tänkta att vi skulle åka till Hofsnäs men var lite osäkra på vädret så vi stannade kvar inom Borås gränser. Blev lika bra det, förutom att jag var jagad av djävulska getingar nästan hela tiden 😡. Det viktigaste var dock att barnen var glada och fick bada. Hela stranden hade vi för oss själva också!
tisdag 19 juli 2016
Det växer
Går runt i trädgården och ser hur det växer, tomater, körsbär/klarbär, blåbär, vinbär och krusbär. Härligt med sommar!
Äntligen...
...lite sol igen efter veckor av regn. Blev frukost ute idag och nu njuter jag bara av solen och småskrattar för mig själv åt gamla avsnitt av "På minuten". Funderar på om jag skall köra ett träningspass sen efter att jag rastat Loke, blir nog så då jag känner mig så nöjd efteråt. Hej då så länge!
Mannajas iPhone
Mannajas iPhone
lördag 9 juli 2016
Lördagskvällen
Blev en skön bastu ikväll och nu spelar jag barnalfapet med min dotter då sonen spelar Minecraft och skypar. Sen blir det film då frugan jobbar natt.
fredag 8 juli 2016
Spelkväll
Barnen hade planerat fredagskvällen åt oss ikväll. Jag fick först ett varmt bad, sedan pannkakor och film och nu avslutar vi med att spela Cluedo.
torsdag 30 juni 2016
Hotell Savoy
På hotellsemester i Jönköping ett par dagar. Sitter på hotellrummet efter en middag som gjorde mig mätt och nöjd. Barnen kollar SVT och youtube på sina mobiler och frugan vilar, själv tittar jag på fotboll Polen-Potugal!!! Händer ju inte alltför ofta att jag gör det. Tidigare idag var vi nere i relaxen och badade bubbelpool och hade det gott, så dagen har varit bra hittills. Imorgon skall vi om det inte regnar alltför mycket bege oss ut på stan och kika runt samt till Stadsparken. Nu skall jag fortsätta att njuta av kvällen och ser fram emot en ordentlig frukost imorgon. God natt!
onsdag 29 juni 2016
Hotelldagar
Imorgon reser hela familjen för ett par dagars avkoppling på hotell i Jönköping av alla ställen. Planen var egentligen att vi skulle bege oss till Helsingborg men hotellrummen var tyvärr bokade överallt, vi var ute för sent tyvärr. Ingen större överraskning för den delen för vi är ganska impulsiva av oss. Gillar inte att planera! Skall bli skönt att komma hemifrån några dagar och bara njuta. Blir säkerligen några rader under kommande dagar, god kväll!
lördag 25 juni 2016
Lördagskväll
En utedag idag också. Solbränd, avslappnad och barnen har det gott efter bad, grill, fotboll och försök till volleyboll. Men deras energi verkar aldrig ta slut, min har redan tagit slut. Vill bara in och se en film och fly verkligheten en stund orkar inte tänka längre, känner mig deppig. God kväll!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)