Leta i den här bloggen

tisdag 19 juli 2016

Det växer

Går runt i trädgården och ser hur det växer, tomater, körsbär/klarbär, blåbär, vinbär och krusbär. Härligt med sommar!

Äntligen...

...lite sol igen efter veckor av regn. Blev frukost ute idag och nu njuter jag bara av solen och småskrattar för mig själv åt gamla avsnitt av "På minuten". Funderar på om jag skall köra ett träningspass sen efter att jag rastat Loke, blir nog så då jag känner mig så nöjd efteråt. Hej då så länge!


Mannajas iPhone

lördag 9 juli 2016

Lördagskvällen

Blev en skön bastu ikväll och nu spelar jag barnalfapet med min dotter då sonen spelar Minecraft och skypar. Sen blir det film då frugan jobbar natt.

fredag 8 juli 2016

Spelkväll

Barnen hade planerat fredagskvällen åt oss ikväll. Jag fick först ett varmt bad, sedan pannkakor och film och nu avslutar vi med att spela Cluedo.

torsdag 30 juni 2016

Hotell Savoy

På hotellsemester i Jönköping ett par dagar. Sitter på hotellrummet efter en middag som gjorde mig mätt och nöjd. Barnen kollar SVT och youtube på sina mobiler och frugan vilar, själv tittar jag på fotboll Polen-Potugal!!! Händer ju inte alltför ofta att jag gör det. Tidigare idag var vi nere i relaxen och badade bubbelpool och hade det gott, så dagen har varit bra hittills. Imorgon skall vi om det inte regnar alltför mycket bege oss ut på stan och kika runt samt till Stadsparken. Nu skall jag fortsätta att njuta av kvällen och ser fram emot en ordentlig frukost imorgon. God natt!

onsdag 29 juni 2016

Hotelldagar

Imorgon reser hela familjen för ett par dagars avkoppling på hotell i Jönköping av alla ställen. Planen var egentligen att vi skulle bege oss till Helsingborg men hotellrummen var tyvärr bokade överallt, vi var ute för sent tyvärr. Ingen större överraskning för den delen för vi är ganska impulsiva av oss. Gillar inte att planera! Skall bli skönt att komma hemifrån några dagar och bara njuta. Blir säkerligen några rader under kommande dagar, god kväll!

lördag 25 juni 2016

Lördagskväll

En utedag idag också. Solbränd, avslappnad och barnen har det gott efter bad, grill, fotboll och försök till volleyboll. Men deras energi verkar aldrig ta slut, min har redan tagit slut. Vill bara in och se en film och fly verkligheten en stund orkar inte tänka längre, känner mig deppig. God kväll!

På gräsmattan

Ligger och försöker koppla av på gräsmattan medan barnen plaskar i poolen. Över 20 grader varmt denna fina midsommardag men jag har svårt att finna ro, nervös och orolig i kroppen av någon anledning, känner mig ensam. Längtar tills Jennyh kommer hem imorgon em. Nu blir det snart lunch, god em!

fredag 24 juni 2016

Midsommar i Borås 2016

Midsommar igen, frugan är på bröllop i Norrland så barnen och jag får klara oss själva. Det gör vi också! Ätit lunch och klätt våran minimidsommarstång som mer ser ut som ett gravkors, vi hade byggt en ställning för en större stång innan men insåg att det blev ett alldeles för stort projekt. Nu har poolen rengjorts och fylls med nytt fräscht vatten, vi har ju en kanondag idag 26 grader och sol! Glad midsommar alla!

tisdag 21 juni 2016

Tisdagskväll

Något blåsig men ganska skön kväll när filten är med. Barnen försöker hålla sams framför Sims och jag hoppas på att få en lugn stund med frugan innan solen går ner. 

Senaste veckan har varit händelserik med födelsedag och några semesterdagar i Strömstad. Hade tur med vädret så vi har varit ute mycket på massa utflykter. Midsommarhelgen kommer barnen och jag fira själva då frugan drar iväg till Norrland på bröllop. Blir nog bra ändå får man hoppas. God kväll!