Leta i den här bloggen

torsdag 20 augusti 2015

En em i augusti

Sitter och kopplar av med en kopp kaffe i värmen, sommaren kom sent i år minsann. Har kommit igång med träningen denna vecka efter ett par veckors sommaruppehåll, har tappat en hel del i styrka men kommer väl igen ganska snart förhoppningsvis. Känns bra att vara igång igen hjälper till att motverka min psykiska ohälsa, lite iaf. Måste även försöka komma ut på regelbundna promenader, helst tidigt på morgonen så jag kommer igång, svårt som tusan. Fortsatt god en alla muppar! 

söndag 9 augusti 2015

Ny måndag

Äntligen en fin dag och det ser det ut som hela veckan skall bli! Skall försöka bota min måndagsångest med en promenad, mår pyton just nu men det går väl över. 

Söndagsnöje

Blev en liten tur till Kypesjön idag där barnen lekte på Inte-nudda-marken-parken samt tränade lite på utegymmet. Massa folk på badplatsen men inte många i vattnet. Frugan och jag strosade bara runt i väntan på att barnen skulle tröttna...

tisdag 4 augusti 2015

Tv kväll

Sitter och slöar i soffan och kollar gamla repriser av "Kniven mot strupen" och "Lyxfällan" rätt så underhållande när man är halvtrött efter en solig dag. Får försöka rycka upp mig med inläggen, vart förbannat dålig med det.

fredag 24 juli 2015

Solig fredag i juni

Sitter i solen och njuter efter gräsklippning och matlagning. Har massa ungar här idag känns det som, både Emil och Jennifer har varsin kompis här. Inte bara att avkoppling utan måste hålla ett öga på dem för att se vilka hyss de ställer till med. Men mestadels är de väl snälla. Blir en liten badtur senare, fast jag håller mig på land nog inte riktigt min temp ännu. God fredag alla!

Bad i trädgården

Fixade en liten pool åt barnen idag till deras glädje. Skönt att svalka sig i värmen som äntligen kom!

Vad har hänt...

Hänt endel sen sist, knappt jag minns vad! Barnen är hos farmor och farfar i Strömstad den vecka där också min syster och familj är. Hade besök av dem förra veckan som bestod i mycket lek och lite firande av min 40-årsdag en månad för sent. Hade fest förra fredagen men alla som skulle kommit kunde tyvärr inte delta :-( så vi blev inte så många men vi hade kul ändå. Nu väntar bara ett kalas till. Lite kul att sprida ut över sommaren känns som det är viktigt att bli påmind om man faktiskt fyllt 40!!!.... Nåväl... I måndags var Johan och jag ute och fiskade, jag hade ingen tur men Johan drog upp en fin gädda på över två kilo, den ligger nu i min frys :-) lite blodad tand för ett par fler turer med båten då barnen får följa med. Mysigt. 
Har enligt en diskussion med mig själv kommit fram till att plocka bort till en början en av alla mediciner jag äter som jag känner vara onödigt för min hälsa, varit utan i fyra dagar nu och känner inga biverkningar. Har ätit två för mediciner mot depression och känner det onödigt, får se vad som händer framöver, kanske inte klarar mig utan ändå. Voxra heter den jag slutade med, utöver det äter jag Cymbalta, Lamotrigin, Abilify och Omeprazol mot magen. Intressant va? nä nu blir det en kaffe i solen som ett försök att vända mitt deppiga jag. Inte mått 100 de senaste dagarna, sovit bort en stor del tyvärr. Hoppas det blir bättre. (Kan givetvis kopplas till att jag slutat med Voxra) om man tänker lite som jag gjorde nu! Hej för denna gång och en fortsatt trevlig sommar!

lördag 11 juli 2015

I Varberg

Barnen och jag stack ner till Varberg denna fina lördag. Blev en sölig men god mjukglass i hamnen, nu tar vi en promenad och kikar lite.

fredag 3 juli 2015

Nattugglor

Klockan är halv två på natten och fortfarande strax under tjugo grader varmt. Sitter i trädgården med frugan och lyssnar på nattradion medan barnen sover i tältet. Mysigt är bara förnamnet. 

onsdag 1 juli 2015

Ordbajseri i skuggan

Då har man badat en stund också. Sitter nu i skuggan av körsbärsträdet jämte min son som läser Kalle Anka pocket och njuter. Snart en kopp kaffe, nu har jag inget mer meningslöst att dela med mig av.