Leta i den här bloggen

måndag 31 december 2012

Nyår med familjen 2012

Lite bilder på familjen, bara en kvart kvar av detta år! Gott nytt ÅR!!!

Slipsknutar

Nu jävlar skall jag lära mig knyta dubbelknut eller Fransk knut som den även kallas. Enkel kan jag, även kallas Engelsk knut.
Guide till de perfekta slipsknutarna... ;)


Infogar bilderna här också, först en ENGELSK KNUT




...och här en FRANSK KNUT




Förbannat bra med mycket mönster (bilderna)... gör ju det bara lättare att se knuten... INTE!

Drummer Kids

Emil och Ninni trummar för fulla muggar på Emils julklapp, glädjen i ögonen är härlig :) Gott nytt år alla!

Värmer!

Emils fina meddelande på griffeltavlan. Åh vad jag älskar barnen!

fredag 28 december 2012

Utpumpad

Året närmar sig sitt slut, har försökt plocka i ordning lite i lägenheten, helt utmattad nu. Värk i hela kroppen, ont i halsen, hostar hela tiden och mår ordentligt dåligt! Fan va jobbigt, vill bara sova. Blir deppig av att bara ligga still, tänker för mycket. Ekorrhjulet i huvudet bara accelererar. Fan va ynklig jag känner mig, kroppens muskler förtvinar och förvandlas till blobbigt fett. All träning förgäves. Orkar inte mer. Gott nytt år!

Skickat från Mannajas iPhone

tisdag 25 december 2012

Värsta rösten Allan

Mår ganska bra förutom lite halsont, rösten hör hemma i en amerikansk filmtrailer. De flesta verkar vara upptagna förutom jag, som väntat. Men musiken skänker mig glädje tillsammans med fru och vän, i form av Heidi. Har det mysigt, ungefär som det skall vara på en juldag. Det är inte god natt för mig ännu, vill att julen skall vara så lång som möjligt. Jag kan inte påverka det på något annat sätt än att vara vaken... LÄNGE!!! Är lite som ett barn fortfarande märker jag. Cheers and goodnight!

Skickat från Mannajas iPhone

Julaftons avslut med familjen

Julaftons sista timmar spenderade vi tillsammans, min lilla familj, med att spela Hello Kitty yatzy. En av Ninnis julklappar. Skönt var det att bara vara hemma i lugn och ro vid granen och slippa allt hysteriskt umgänge med massor av andra människor... Idag fyller pappa 65, vi har ätit lutfisklunch precis och jag sitter nu och andas. Mår inget bra har ont i halsen IGEN och värk överallt känns det som. Måste gnälla lite. Fortsatt trevlig jul alla goda!

söndag 23 december 2012

Julmat

Julmat lagas varvat med Bingolotto spelande. Hjärtat var i halsgropen en sekund då frugan började tokskrika att vi vunnit 2 resor till Menorca... Men det var bara 2*100 kr, hon såg givetvis fel!!! Fortfarande lite sur ;) nu är jag sugen på Janssons frestelse! God Jul!!!

fredag 21 december 2012

Filmkväll för barnen

Emil och Ninni skall ha filmkväll i Emils rum med popcorn och cola! Imorgon blir det filmkväll för hela familjen i hemmabion! :)