Leta i den här bloggen

torsdag 31 maj 2012

Mr Invisible

Sista dagen på Sjöboklint. Bjöd Rabarberpaj med glass idag, det var uppskattat. Vad händer nu i mitt liv?

onsdag 30 maj 2012

God morgon onsdag

En fin morgon, frukost med barnen och om 15 minuter skall Emil vara i skolan. Inte färdig på långa vägar men vi hinner säkert. God morgon och hej nu skall kaffet ner!

måndag 28 maj 2012

Nytränad och kaffesugen

Avslutat veckans första träningspass, ganska slut. Minskade på vikterna och ökade repetitionerna, redigt jobbigt. Bröst och framsida axlar samt mage blev det med avslutande crosstrainer. En god gainer på det, ny energi och mer avslappnad nu. Svettig hämtade jag barnen och njuter nu av en stor kopp kaffe och stekt äggmacka. Skål orpon!

Skickat från min iPhone

fredag 25 maj 2012

Nord Koster, sol och bad

Utflykt nummer ett denna långhelg, Nord Koster. Fantastiskt varmt, ensamma på en idyllisk liten sandstrand. Snart tar vi båten hem tillbaks till Strömstad. Hej så länge!

torsdag 24 maj 2012

I skuggan av träden

Sitter ute i skuggan under träden utanför Sjöboklint. Ärtsoppan ligger fint i magen, njuter till ljudet av rinnande vatten. Tillsammans med gamlingarna och mina arbetskompisar har vi det ganska lugnt. Jag längtar efter att tiden skall gå, skall köra ett armpass direkt efter jobbet vid två tiden. Förmodligen sista passet för denna vecka. Preliminärt åker vi upp till Strömstad över helgen, utflykt till Koster imorgon eller lördag. Kanske blir det ett dopp, jag är ju visserligen en badkruka men man vet aldrig. Hoppas på avkoppling och ett bra humör. Trevlig helg lite i förtid.

onsdag 23 maj 2012

Färdig bakat



Sent from my iPhone

Brödbakning


Blev lite rastlös under eftermiddagen så jag började experimentera med brödbakning.


Rörde ihop mjölk, jäst och smör. Tillsatte sirap, rågsikt, linfrön, salt och kryddor. Bearbeta degen några minuter sedan på med jäsduken, Fyrtio minuter senare... färdigjäst.

Blir frukost till barnen imorgon också!

Kaffe i det gröna

Har det ganska lugnt och skönt på gräsmattan till ljudet av gräsklippare på distans. Kaffet är hett och perfekt bryggt. Precis fyllt munnen med en stor klunk kaffe så ringer telefonen, försäkringskassan. Ovanligt trevlig och inte vidare påstridig var hon heller idag så det var ett bra samtal. Stapplade ner till stan idag med min onda rygg skulle på utflykt med Sjöboklint för att fika på stan och en glass i Stadsparken, jag lyckades hoppa glassen får spara den till helgen. Funderar på om jag orkar med ett gympass idag också innan barnen skall hämtas, vore skönt att bara ligga här under himlen också förstås om jag har ro till det. Får se vart ryggen bär mig.

Skickat från min iPhone

söndag 20 maj 2012

Mörkra moln

Mörkret lägger sig som ett lock över stan. Sitter inne och håller tummarna att åskan håller sig borta. Oron i kroppen vill inte ge med sig. Jobbigt som fan, vill kunna njuta av stunden. Vill ut på picknick till någon sjö och fiska där lugnet dominerar. Hade varit underbart att rensa tankarna och bara koppla av långt från resten av livet. I väntan på det får jag fly verkligheten en stund, på något mirakulöst sätt. Hoppas det funkar. God kväll!
(see full image)


Sent from my iPhone