Min Filmblogg: Mannajas film
Leta i den här bloggen
söndag 19 maj 2024
Frukost i det fria
Idag fyller min fru 44 år, det har vi firat med frukost ute vid Hofsnäs. Så tror hon är nöjd med dagen hittills.
onsdag 15 maj 2024
Vackert är bara förnamnet
Det blommar fint i trädgården nu, men inte bara det man vill ha växer. Rensat land idag och städat inne med svetten rinnandes nedför pannan. Nu sitter jag och Eddie och njuter vid söderväggen. En skön vår det här som jag hoppas smittar av sig på den kommande sommaren. God em.
söndag 5 maj 2024
Söndagen den 5:e maj
Sitter i bodegan och väntar på att bastun skall bli varm. Regnet smattrar mot rutan, musiken strömmar ur högtalaren. Mysig söndag.
lördag 13 april 2024
Solen!
Där kom solen till slut, härligt. Så nu sitter jag i baksätet på våran bil och väntar utanför ett apotek och tittar på den.
En lördag i april
Skulle inte solen titta fram? Det trodde jag när jag drack kaffe imorse. Men icke. Så nu har man varit på en loppisrunda, eller runda och runda hann bara med Erikshjälpen. Jag hittade lite sommarkläder och det gjorde min fru och dotter också. Inga filmer idag så jag är lite besviken. Nu sitter jag i bilen utanför ICA och småsurar och är trött. Vill hem och äta en väldigt sen lunch, hungrig. Ikväll blir det film. God lördagsem.
lördag 2 mars 2024
Vänga mosse
Lördag, regn och grådaskigt. Men vi begav oss ut till Vänga mosse för en liten promenad, nu känner man sig nöjd.
torsdag 18 januari 2024
Torsdagen den 18:e januari 2024
En fantastisk dag i dag med massa sol, snö och minusgrader. Skönt att bara sitta en stund och njuta. Nu sitter Eddie ochbjag i källaren och väntar på att bastun skall bli varm. Sen blir det filmkväll för min del, laserdiscspelaren skall få gå varm i kväll också. Ha en bra torsdagskväll.
onsdag 1 november 2023
Fördriver tiden
Sitter i en kall bil och väntar på frugan som är på en jobbintervju. Jag passar på att roa mig med telefonen, men nu har jag nog gjort allt som är kul. Tagit kort, scrollat på facebook kollat mail och sms:at med son och dotter. Vad skall jag mer hitta på? Vänta är inget jag älskar att göra. Nu får hon rappa på lite tycker jag, 45 minuter för tusan. Vet inte vad jag skall skriva mer, har ingen fantasi. Tack och hej.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)