Leta i den här bloggen

torsdag 21 juli 2022

Varmt igen

Ännu en extremt varm dag här i Borås. Ligger på den nyklippta gräsmattan och försöker njuta, får se hur länge jag orkar. Solen bränner ordentligt på min svettiga rygg. Ställt in en timer så jag inte bränner mig. Inte suttit och solat många minuter än denna sommar, mest spenderat tiden i skuggan.

I morgon blir det Iron Maiden på Ullevi, väntat på denna dagen i två år, skall bli kul fast är lite nervös, inte ofta jag befinner mig i sådana miljöer med så mycket folk. Nästa lördag blir ännu en sådant evenemang då vi skall på Rammstein med några vänner. Extra kul då vi fått biljetterna, ibland har man tur.

onsdag 20 juli 2022

Borås varmaste dag?

Kan kanske vara sommarens varmaste dag i dag. Biltermometern visade 35 men vet inte om jag kan lita på det. Nu är det skuggan som gäller och något gott och kallt att dricka eller en kopp kaffe kanske? God em!

fredag 8 juli 2022

En regnig morgon

En regnig fredagsmorgon, men det stoppade inte mig från att ta morgonkaffet ute. Mysigt med paviljongen som skyddar min kala hjässa mot regnets tunga droppar. Solen skall titta fram vi elva lagom till elvakaffet. I dag blir det till att klippa det höga gräset, det har ju växt en hel del nu när det regnat så mycket. Blir nog lite ogräsrensning också samt kanske slänga ut lite mer singel. Trevlig helg!

onsdag 6 juli 2022

Helsingborg 2022

Sista dagen i Helsingborg. Trots att vädret inte varit på topp så har vi njutit av våran lilla semestertripp. Åkt båt några vändor till Helsingör och bara strosat omkring, avkopplande att komma hemifrån några dagar. Emil jobbar sista veckan denna vecka med att spela musik runtomkring i Borås, så han fick stanna hemma och ta hand om hemmet och katten. Nu blir det en tur till Höganäs på vägen hem för att besöka en gammal vän, skall bli trevligt. Ha en fortsatt trevlig onsdag!

fredag 17 juni 2022

Singel till förbannelse

Fick hem singeln veckan, alla gångar och uteplatser var i stort behov av påfyllning. Fick hjälp av Emil och hans kompisar, resultatet blev mycket bra. Så nöjd!

lördag 4 juni 2022

Pingstafton i Villastaden

En underbar lördag och pingstafton, ätit lunch och klippt gräset. Nu sitter jag i solstolen och slappar och lyssnar på fågelkvitter och oljudet från motorvägen. Blir nog en grillning i em. Imorgon får vi hjälp med lite trädgårdsarbete av Emil och hans kompisar, vi har lovat att bjuda på mat och dricka som tack för hjälpen. Vi har en del projekt på gång såsom att fylla på singel på gångarna och den nya uteplatsen så väldigt tacksam för all hjälp vi kan få, tungt arbete. God em!

måndag 23 maj 2022

Soligt Borås

Efter gräsklippningen så är det skönt att ta sig en paus i solen. Får passa på för det blir en hel del regn framöver. Försöker njuta och släppa alla negativa tankar, en kopp kaffe kanske livar upp. God em!

söndag 8 maj 2022

Söndagsgrillning

Avslutar den här helgen med grillning med barnen. Sitter och njuter av kvällssolen, doften av grillat och ljudet av grannens gräsklippare. Trots min inflammerade axel har jag idag tagit några spadtag, fick be sonen om hjälp efter en stund. Förbereder för en ny uteplats. En bra dag idag, även Rex njuter till fullo.
Skall bli en fin dag imorgon också så lär ju vara ute hela dagen, får dränka in min kala hjässa med solskydd. God kväll!

onsdag 4 maj 2022

Axelsmärta från helvetet

Fin morgon och förmiddag idag, kaffe ute men inte mycket mer än det. Min värk och smärta i höger axeln har blivit mycket värre så måste vila och äta smärtstillande. Känns sådär kul nu när vi har massa projekt på gång i trädgården. Gräva och göra ny uteplats, beställa hem en jävla massa singel som sedan skall portioneras ut på gångarna så vi slipper rensa ogräs stup i kvarten. Det kommer bli riktigt fint när det är klart. Men får ta små steg och göra lite åt gången, annars lär väl inflammationen komma tillbaka illa kvickt. Nu ser det ut att ljusna lite på himmeln, kanske skall bege mig ut en stund till. God em!

lördag 30 april 2022

En fin lördagsmorgon

Vaknade upp vid åtta idag till strålande solsken, ett par minuter senare satt jag i trädgården med en kopp kaffe och njöt. En underbar lördag. Strax blir det loppis och lunch i Kinnahult hos brorsan och hans tjej. Skall bli kul att se hur de har det.