Min Filmblogg: Mannajas film
Leta i den här bloggen
lördag 26 februari 2022
En lördag i februari
Underbart kaffedrickarväder idag denna vackra milda lördag. Frugan är på 40-års fest och barnen träffar kompisar så blir en ensamkväll med massor av film, kan nog bli ganska mysigt trots allt. God em!
lördag 12 februari 2022
Lördagen den 12/2-22
En grå lördag som trots allt är bra när det gäller mående. Började dagen med Melodikrysset på P4, känner mig gammal som sysslar med såna aktiviteter. Strax blir det V75 sen får vi se vad kvällen har att bjuda på. Ha en trevlig lördagskväll.
fredag 11 februari 2022
Korvgrillning
En fantastisk dag idag. Blev lunchgrillning i trädgården med hela familjen. Nu sitter frugan och jag och har precis druckit en kopp kaffe. Solen skiner och värmer skönt mot husväggen. Ikväll blir det "På spåret" igen, hoppas på lättare frågor denna fredag. Trevlig helg!
tisdag 8 februari 2022
En stund i trädgården
Blev en underbar eftermiddag ute i trädgården, solen skiner och det blåser inte alltför mycket vid väggen. Rex (katten) kutar omkring och apar sig när vi är ute, klättrar i träd och på tak. Blir lite orolig att han inte skall komma ner, men det brukar lösa sig. Skönt med en stunds avkoppling iaf. God em.
Utanför centralstationen
En grå och kall tisdagsmorgon utanför stationen i väntan på sonen som kommer med bussen 8:43. Det är ofta jag skriver när jag sitter i bilen och väntar, men vad skall man göra annars? Sitta på FB när man redan sett alla inlägg. Nej nu längtar jag efter en varm kopp kaffe, fryser då jag sket i att ta jackan. God morgon alla nyvakna.
fredag 4 februari 2022
En grå fredag i februari
Fruktansvärt grå och regnig fredag, trött som satan och på gränsen till att vara smågrinig. Funderar över vad vi skall hitta på, här är redan städat, diskmaskinen är fylld och tvätten är tvättad, kanske åka någonstans? I kväll blir det "På spåret" iaf, hoppas det går bättre denna gång, förra fredagen gick det inget vidare då min app kraschade hela tiden. Först blir det nog en kaffe och lite funderande. Trevlig helg!
fredag 28 januari 2022
Karantän
Sitter i karantän här hemma, sonen har testat positivt. Han mår ganska bra ändå, bara lite förkyld och rosslig i halsen. Det är ju tur att vi är vaccinerade, barnen med två och vi vuxna med tre. Ute skiner solen, en riktigt fin dag. Kanske går ut i trädgården om en stund och avnjuter en varm kaffe. Frisk luft och solljus gör gott. I kväll blir det På spåret. God em!
onsdag 19 januari 2022
Dos 3
Sitter i väntrummet och väntar på att kvarten skall gå efter vaccinationsdos 3. Känns skönt att äntligen ha fått förhoppningsvis sista dosen. Har inte fått några större biverkningar från de tidigare sprutorna så hoppas på att det inte blir någon denna gång heller. Så trött på denna förbannade pandemi nu, men vem fan är inte det. God onsdagsförmiddag!
måndag 3 januari 2022
I väntan på…
Sitter i bilen, ute är det grått och regnigt. Väntar på frugan som är inne på Arenan och får sin tredje dos vaccin. Själv får jag ta min i början av februari. Att vänta är tråkigt. God em.
tisdag 7 december 2021
I väntans tider
Så här roligt har jag, sitter i våran nya bil och väntar. Efter tolv år fick vi tummen ur och fixade en ny. I söndags lyckades vi sälja våran gamla Audi A6, skönt att vi blev av med den fast om sanningen skall fram saknar jag den lite, fast bara lite.
Snön har börjat lägga sig på rutan så snart ser jag inte ut heller. Promenerat runt i halva stan och har nu har jag ingen lust med det längre. Småfryser då jag sitter med dörren öppen så det inte skall bli imma i bilen. Strax, hoppas jag, skall vi åka till Elgiganten och kolla efter kaffepads till nya kaffemaskinen som vi fick av sonen i julklapp. En något för tidig julklapp för han kunde inte hålla sig till julafton.
Snön har börjat lägga sig på rutan så snart ser jag inte ut heller. Promenerat runt i halva stan och har nu har jag ingen lust med det längre. Småfryser då jag sitter med dörren öppen så det inte skall bli imma i bilen. Strax, hoppas jag, skall vi åka till Elgiganten och kolla efter kaffepads till nya kaffemaskinen som vi fick av sonen i julklapp. En något för tidig julklapp för han kunde inte hålla sig till julafton.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)



